Het grote speciaal bier topic

Ik had mijn eerste shopafspraak ooit gemaakt om deze parel te halen. Op internet stond dat er nog voorraad was maar desondanks achter het net gevist. Zag ik later dat iemand die krengen voor 20 euro de stuk verkocht en er een stuk of 10 had. Niet erg sympathiek.

Ik had mijn eerste shopafspraak ooit gemaakt om deze parel te halen. Op internet stond dat er nog voorraad was maar desondanks achter het net gevist. Zag ik later dat iemand die krengen voor 20 euro de stuk verkocht en er een stuk of 10 had. Niet erg sympathiek.
Tja ik had precies hetzelfde verhaal.

Iemand al de nieuwe/oude blond van de Chimay brouwerij al geproefd?
Heeft een groen etiket.
Niet te vinden in de supers in Barvaux (Ardennen)

Een sfeerverslag.
Faxe bier halen in Duitsland.

Ik zit al jaren op scouting en ik ben ondertussen al ruim 20 jaar leiding.
Dit jaar zijn we de eerste week van de zomervakantie naar Hengelo geweest.
Het mooie Twente, was ik eerst honkvast, ik wou de Betuwe niet uit, dacht ik op een middag op een onverhard landweggetje, ik zou hier best kunnen wonen.

Dus terug naar mijn sfeer verslag.
Dinsdagavond/nacht hebben we altijd een spothike.
De kinderen worden gedropt in een stad en de leiding fiets en rijd met de auto om de groepjes te spotten.
Woensdagochtend slapen we uit en s'middags gaan we altijd zwemmen.
Zo ook afgelopen zomerkamp, maar ik ga niet zwemmen, ik ga even de grens over.
Want ik ben toch vlak bij Duitsland, dus even goedkoop tanken en Faxe bier scoren.

Ik zet 2 man leiding af bij het Rutbeek, is het recreatie gebied vlak bij het kampterrein en ik ga richting Altstatte naar de getränkemarkt.
Leuke getränkemarkt, maar Faxe bier verkopen ze nicht.
Toch maar 2 flessen schwarzbier gehaald en op zoek naar een andere getränkemarkt.
In de buurt een andere getränkemarkt gevonden, dus daar maar langs.
Deze getränkemarkt (trink & spare in Vreden) heeft wel Faxe bier, maar alleen pils en die wou ik ook en een aantal medeleiding ook, dus die daar ingeslagen.

Maar ik wil die beruchte 10% van Faxe hebben, dus toch maar op zoek naar een andere getränkemarkt.
Toch maar een trinkgut proberen.
Ik ben volgens mij naar de Trinkgut gereden in Ahaus (Altstatte) en daar hebben ze het de Faxe bier 10% blikken.
Dit vond ik achteraf de mooiste getränkemarkt, lekker overzichtelijk, zelf Duvel verkopen ze er.
En naast Grolsch, zelfs Heineken.
Maar daar kwam ik niet voor, ik sla mijn blikken Faxe 10% en de Red Eric blikken (Want die hadden ze zelfs ook.) in en tevreden rij ik terug naar de zwemplas.

Hoe smaakt het?
De pils smaakt niet al te plat, zoals de pils bieren tegenwoordig smaken.
Er zit een lekkere kruidige smaak aan.

De 10% versie vond ik verassend goed smaken.
Niet een bier waar je proeft dat er extra distillaat alcohol bij gedaan is, maar een goede (kruidige) smaak.
Kijk uit als je aan dit bier gaat, want het zit in liter blikken.
Neem de tijd.

Red Eric heb ik nog niet geproefd, maar het hoeft niet binnen 2 maanden op.

Faxe bier, kochten we altijd als we altijd onderweg bij de benzinepomp richting die dikke show in Düren. Mis die show wel. We noemde dat altijd “bum beer” die liter blikken, goeie herinneringen aan :p

Ik heb vanavond met me broertje weer een speciaal bier avondje, dit keer gewoon thuis. Ben vooral benieuwd naar orval. Daarnaast me favo triple lupulus in huis gehaald en nog wat andere biertjes. Ben benieuwd wat hij meeneemt. Iemand ervaring met orval?

Een van mijn favorieten, Orval. Kwestie van smaak natuurlijk maar best complex, droog en tikje bitter. Mooie kleur ook in het glas. Laat 'm smaken !

Vandaag bij Westvleteren een krat Westvleteren 12 en een halve krat Blond gehaald (gedeeld met een vriend)

Lekker!

Zijn de prijzen van speciaalbier nou inderdaad zo gestegen als in nieuws wordt gemeld? Drink zelf niet meer, dus let er niet meer op.

Ik heb vanavond met me broertje weer een speciaal bier avondje, dit keer gewoon thuis. Ben vooral benieuwd naar orval. Daarnaast me favo triple lupulus in huis gehaald en nog wat andere biertjes. Ben benieuwd wat hij meeneemt. Iemand ervaring met orval?

Lupules tripel is erg lekker, ik heb er gisteren toevallig 1tje van op.
Ik ben 2 maanden geleden langs de brouwerij geweest, erg mooie moderne brouwerij.

Orval is een prima bier.
Ondanks zijn lage alcohol gehalte 6,5% een lekker pittig biertje.

Back
Bovenaan