Het grote sfeerfoto's topic.

Potten er niet in! Alleen pallethout stoken. Van potten / klei brandt het vuur veel minder tot niet meer, nadat er steeds meer in verdwijnen gedurende de avond
Ik dacht meer einde van de avond de potten erin, volgende ochtend even as scheppen i.p.v. 30 dozen wegbrengen 🤣

Potten er niet in! Alleen pallethout stoken. Van potten / klei brandt het vuur veel minder tot niet meer, nadat er steeds meer in verdwijnen gedurende de avond
Klopt, vorig jaar geprobeerd alles op te branden maar dat wil niet.. Ton 3x leeg moeten maken, is niet veel waard..

Ik dacht meer einde van de avond de potten erin, volgende ochtend even as scheppen i.p.v. 30 dozen wegbrengen 🤣
Dat is waar idd. Op het laatst alles in de hens werkt natuurlijk goed. Maar wil je de hele avond een sfeervuur, alleen pallethout stoken!

Mooi man, moet volgend oud en nieuw ook maar even zo'n olievat halen. Adviezen voor het stoken in zo'n ding? Alle potten gaan erin als ze leeg zijn denk ik zo?

2 goede, maar niet te grote gaten onderin (t.o.) elkaar voor de luchtstroom. Vat op tegels of plaat zetten om de ondergrond te beschermen. Eerst goed warm stoken met gewoon hout, daarna pas lege potten. Potten paar per keer, niet alles ineens

Zo nu en dan via de onderste gaten ff met een goede stok erin porren zodat de as wat ruimte krijgt.

En vooral: vooraf nadenken wat je met de as gaat doen. Je vat zit de volgende dag vol met kleiproppen.

Back
Bovenaan