Het grote onbekende Cake & Boxen topic

Kijk toch wat een mooie spulletjes die produceren :

Single rows

Ik hoop dat dit merk wat meer verkocht gaat worden binnen ons bereik , had enkele spullen ervan en was perfect spul met unieke effecten ertussen .

Dat vond ik dus ook Pielke. Het onderscheiden zich echt in kleuren en diversiteit. Bijzonder verrast door enkele cakeboxen van Riakeo. Erg benieuwd of dit weer op voorraad gaat komen.

Box van Bonfireworks, niet echt veel besproken. Dit was een van de onbekende boxen voor mij die ik schoot en deze vond ik echt vet.

Mocht je een compoundje tegen komen van 216 schoten, meenemen! Prima bakjes voor in de vooravond. Heb er een aantal jaar terug een van weggestookt, de Vuurwerkmania Super Star 216’s. Vooraf geen grote verwachtingen, achteraf viel het me enorm mee. Afgelopen jaar had ik ook weer zo’n onbekend bakje in m’n winkelmandje zitten, de Shock Wave 216’s. Toen ik het productfilmpje zag had ik spijt. Eenmaal opgehaald bleken de etiketten ook nu weer te vermelden dat het om 4x 500grams cakes ging met elk 54 schoten. En ook nu weer presteerde deze echt goed. Met name de laatste salvo’s hadden een echt harde burst voor 20mm.

Velen zijn lyrisch over de klein kaliber bakken van Magnum, en terecht. Maar kom je van Rubro of Mania een bakje tegen met 216 schoten: twijfelen overbodig! Vaak wel bij slechts enkele winkels beschikbaar. Voor de prijs hoef je deze zeker niet te laten liggen. Ik weet niet of er meer zijn met ervaringen met dit soort producten?

Ter illustratie een filmpje waar de Vuurwerkmania Super Star 216’s gedeeltelijk op staat:

nouuuuu je moet nogsteeds wel blijven uitkijken want mania had bvb royal celebration en aeroblaster die veel schoten voor weinig geld hadden maar daar kwam dan ook echt een effect uit wat op die duitse 14mm tubes lijkt en rubro had nog event golden dust die ook slecht was. tegelijkertijd had ik van driesprong de insane monsterbox die van rubro komt en voor 20mm was dat geweldig

nouuuuu je moet nogsteeds wel blijven uitkijken want mania had bvb royal celebration en aeroblaster die veel schoten voor weinig geld hadden maar daar kwam dan ook echt een effect uit wat op die duitse 14mm tubes lijkt en rubro had nog event golden dust die ook slecht was. tegelijkertijd had ik van driesprong de insane monsterbox die van rubro komt en voor 20mm was dat geweldig

Specifiek die 216 schots bakjes lijken wel op hetzelfde principe te zijn gemaakt. En dan durf ik de gok wel aan. 100 schoten 16/18/20 mm bij Mania/Rubro is inderdaad wat anders op basis van de ervaringen.

Laatst bewerkt:
Deze van Harald Nyborg (Danmark). Kost 599 Kroner = 83 euro of zo. Op basis van NEM 1320 gram niet bijzonder. Met 145 "skuds" al helemaal niet. Maar dit is dus een echte straatfilm van Kjartan Fyrvaerkeri, gewoon een hobbyist uit Denemarken. Ik vind het voor de prijs een zeer interessante box, 20-25 mm, met erg goed uitgewerkte effecten. Een goede finale mist, maar goed. Ik vind deze mooier dan vrijwel alle Nederlandse boxen onder de 90 euro. Want de prijs die ik noem is van 2022-23.

Weet iemand of deze onder een andere naam in NL te krijgen is?

Deze van Harald Nyborg (Danmark). Kost 599 Kroner = 83 euro of zo. Op basis van NEM 1320 gram niet bijzonder. Met 145 "skuds" al helemaal niet. Maar dit is dus een echte straatfilm van Kjartan Fyrvaerkeri, gewoon een hobbyist uit Denemarken. Ik vind het voor de prijs een zeer interessante box, 20-25 mm, met erg goed uitgewerkte effecten. Een goede finale mist, maar goed. Ik vind deze mooier dan vrijwel alle Nederlandse boxen onder de 90 euro. Want de prijs die ik noem is van 2022-23.

Weet iemand of deze onder een andere naam in NL te krijgen is?

Huh niet

1.3 al helemaal niet

mooie box dit :biertje:

Dit vind ik nou een leuke cake, veel variatie zonder een rommeltje te worden. De spinners/fluiters zijn aardig uitgewerkt, vooral een leuke afwisseling. Heb deze altijd graag in de collectie, maar is wat lastiger te vinden in de freakaanbiedingen. Echt wel een onbekend pareltje in mijn ogen.

Back
Bovenaan