Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
12 voor een 10tje:bonk: wat een prijzen tegenwoordig. Je moest eens weten wat het kost om een oliebol te maken :p

I know :wink:

Is gemiddelde prijs hoor bij de kramen tegenwoordig, die moeten er ook wat aan verdienen. Staan natuurlijk maar korte tijd op een plek.

3 oliebollen en 2 appelbeignets voor 5 euro geloof ik bij het kraampje voor de Bouwhof in Zoetermeer. Vind ik zelf de lekkerste die ik tot nu toe in Zoetermeer heb kunnen ontdekken.

En de dagen rond de jaarwisseling de scouting bij Rijswijk Steenvoorde. Heerlijk spul voor een leuke prijs destijds.

Oliebollen-bakken-1-357x210.jpg

Zo bakte mijn oma ze ook altijd. In zo'n donkerblauwe pan, op een grote gaspit, temperatuur niet bekend, zodra de olie begint met dampen, dan was de pan heet genoeg. Eigenlijk best wel gevaarlijk, want de oliebollen bakte ze altijd gewoon in de keuken. Maar in een pan, ging het bij ons altijd beter, als in een frituurpan.

3 oliebollen en 2 appelbeignets voor 5 euro geloof ik bij het kraampje voor de Bouwhof in Zoetermeer. Vind ik zelf de lekkerste die ik tot nu toe in Zoetermeer heb kunnen ontdekken.

En de dagen rond de jaarwisseling de scouting bij Rijswijk Steenvoorde. Heerlijk spul voor een leuke prijs destijds.

Ja die heeft elk jaar goede oliebollen, beter dan de toko die bij intratuin staat. Die ben ik een keer terug gaan brengen omdat ze werekelijk nergens naar smaakten.

Bij Mierakker (Reeuwijk) staat sinds 2 a 3 weken gelukkig ook een oliebollenkraam, best lekker voor 1 euro per bol. Aardige mensen ook.

De goedkoopste oliebollen tot op heden diek gezien heb waren 80 cent per bol in Pijnacker. Ook lekker.

Moeders bakte altijd vroeger de oliebollen x appelflappen, maar dies er helaas niet meer dus, moet ergens anders deze snack halen, want zelf maken kan ik niet.

Net bij de oliebollen kraam geweest. Kreeg de vraag of ik een paar minuten wilde wachten op de nieuwe lading die gemaakt werd. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. :droolthum

Hier via de club zijn ze 20 voor €12
En geen kant en klare mix door onze huisbakker mix zelf samengesteld met verse ingrediënten

Verschillende oliebollen al opgegeten! wie weet eens zelf proberen te maken

Best leuk om te doen, maar niet elke frituurpan is geschiktl. Zeker al die milieu pannetjes niet die niet warmer worden als 170 graden. De olie moet goed heet worden.

2035526-2ba67179.jpg

Al vraag ik mij wel af, of de moderne braadpannen hier wel geschikt voor zijn. De pan die mijn oma altijd gebruikt is bijna 50 jaar oud. :bonk:

1200x920.jpg

De vlam stond niet voluit, maar mijn oma roept altijd, dat de olie op elke plek even warm moet zijn. Dat krijg je door een brede vlam die op ongeveer 70% van het vermogen brand.

Afgelopen zaterdag speciaal naar een kraam gereden op de parkeerplaats van een tuincentrum. Daar hadden ze namelijk amandelbollen en dat was echt al jaren geleden dat ik die heb gegeten.

'S avonds met een bakkie koffie heerlijk van genoten. Nog even kort in de airfryer, zodat die een beetje warm was. Héérlijk!

Screenshot_20201216-191202_Gallery.jpg

Screenshot_20201216-191206_Gallery.jpg

Ziet er goed uit! Ik ga ze dit jaar voor het eerst zelf bakken, ben benieuwd! Gebruik jij een ijsschep vegetto of lepel?

Beste is de ijsschep , en stel de mix zelf samen die kant en klare rommel moet ik niet ,vooral dat Koopmans spul

Ik ga dit jaar ook voor het eerst oliebollen bakken en was van plan om Koopmans te gebruiken. Deze dus links laten liggen?

Als iemand een goed recept weet, dan hoor ik dat graag. Het internet staat er vol van , maar zie door de bomen het bos niet meer :sad:

Is niks mis mee hoor met die koopmans pakken gaat perfect. Voeg er altijd nog zelf kaneel suiker aan toe en laat de rozijnen nachtje wellen in de amaretto. Nog nooit klachten gehad over de koopmans rommel.
Ik gebruik een ijssschep gaat perfect mee.
Standaart diameter is 5cm. Ik heb er 1 van 7cm heb je wat grotere oliebol:D
20201225_112623.jpg

Ja ijsschep werkt top, wel bij elke schep metje andere hand glad 'afstrijken' dan krijg je mooie egale bollen. Recept van Cees Holtkamp is top. In september ook gebruik van gemaakt(ook te vinden in dit topic).

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan