Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gehele kermisseizoen kom ik ze wekelijks tegen, Oliebollen. Maar toch eet ik ze dan niet. Nu eindelijk na lange tijd weer eens Oliebollen op.

20201108_143847.jpg

Heerlijk vind ik ze, gaan altijd een behoorlijk aantal kerstshows af, en gedurende de jaren weet je precies waar ze juist wel of juist niet de lekkere hebben.
De een is juist te vet, de ander juist te droog en bij die ene kerstshow..... daar zijn ze precies goed en dus overheerlijk om er 1 ( of stiekem wat meer) te pakken. :)

Schijnt dat deze hartaanvalbollen volgend jaar ook verboden zijn. Morgen bij de AH snel nog wat pakken mix inslaan.

Volgend jaar is er een verbod op de oliebollen die in de olie zijn bereid, alleen de bollen bereid in boomschorsolie mogen nog.....

Zojuist ook maar even genoten van een bakkie en een overheerlijke warme oliebol. In een poging de sfeer wat te verhogen zelfs maar even een paar kerstliedjes opgezet.

20201110_204830.jpg

Hier in het centrum is eindelijk de vaste oliebollen kraam weer terug! Dit weekend maar eens langsgaan weer. Blijven toch de lekkerste.

Zojuist ook maar even genoten van een bakkie en een overheerlijke warme oliebol. In een poging de sfeer wat te verhogen zelfs maar even een paar kerstliedjes opgezet.

Bekijk bijlage 57258

Lekker hoor! Mijn Oma had ook altijd zulke schotels :p

Onder de zelf bakkers, ik bak altijd ieder jaar zelf oliebollen. Nu we verhuist zijn, verhuis ik ook met het bakken naar de schuur. :kerst:

De mensen die ook buiten/in de schuur bakken. Wat gebruiken jullie om oliebollen in te bakken? Gaspitje met pan? Frituur pan? Electrisch plaatje? Ben nog aan het kijken wat voor mij dit jaar het beste gaat zijn.

Lekker hoor! Mijn Oma had ook altijd zulke schotels :p

Onder de zelf bakkers, ik bak altijd ieder jaar zelf oliebollen. Nu we verhuist zijn, verhuis ik ook met het bakken naar de schuur. :kerst:

De mensen die ook buiten/in de schuur bakken. Wat gebruiken jullie om oliebollen in te bakken? Gaspitje met pan? Frituur pan? Electrisch plaatje? Ben nog aan het kijken wat voor mij dit jaar het beste gaat zijn.
Zou kiezen voor een gaspit met een grote pan of een elektrisch pitje, het belangrijkste is dat je je olie op 180 graden kan houden. In een koude schuur is dat waarschijnlijk wel wat moeilijker als binnen.

Zou kiezen voor een gaspit met een grote pan of een elektrisch pitje, het belangrijkste is dat je je olie op 180 graden kan houden. In een koude schuur is dat waarschijnlijk wel wat moeilijker als binnen.

Ik twijfel dus of elektrisch pitje dat wel trekt, die kamping dingen komen volgens mij nooit zo heet.
Of je moet voor inductie plaatje gaan.

Waar je het op doet maakt inderdaad niet zoveel uit als je temperatuur maar constant blijft, anders krijg je van die vette oliebollen. Elektrisch is het makkelijkst om de temperatuur constant te houden.

Vandaag niet de dichtstbijzijnde oliebollenkraam opgezocht, maar even een stukje gereden omdat die bewuste kraam bekend staat om de heerlijke berliner bollen.

Heerlijk bakkie koffie erbij om zo te proberen toch nog een beetje te genieten.

Screenshot_20201114-220715_Gallery.jpg

Screenshot_20201114-220724_Gallery.jpg

Even tip voor de mensen die wel eens in Muiden komen bij de Maxis of er in de buurt wonen.

De oliebollen kraam daar heeft echt 1 van de beste oliebollen die ik gegeven heb. Ze worden ook ieder jaar kampioen van Noord-Holland dacht ik.

Iedergeval echt een aanrader en niet duur (12 oliebollen voor 10).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan