Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is de eerste keer dat ik dit topic open. Het gepriegel is niet helemaal aan mij besteed, plus dat het voor mij persoonlijk echt een te duur geintje is. Maar die sfeer is wel héérlijk hoor.

Afgelopen weekend ben ik met mijn meiden even gaan kijken bij de plaatselijke show, en ze hebben de ogen uitgekeken:

Bekijk bijlage 63472

Bekijk bijlage 63473

Bekijk bijlage 63474

Wat heerlijk om de schittering in de ogen van kinderen te zien wanneer ze naar zo'n mooie kerstshow kijken. Doet me altijd aan de tijd denken dat ik zelf zo oud was. Ik heb zelf ook een dochter en ze vind kerst helemaal geweldig. Oud en nieuw iets minder door de harde onverwachte knallen voor 31 december, maar tijdens de jaarwisseling kan ze er wel van genieten.

Als de vrouw een kersrdorp wil, prima...maar dan komt er ook vuurwerk in.

Vorig jaar een keer aan de knutsel geweest op een regenachtige dag. Foto's zijn ook van afgelopen jaar.
FB_IMG_1636485652792.jpgFB_IMG_1636485655649.jpgFB_IMG_1636485661078.jpgFB_IMG_1636485658176.jpgFB_IMG_1636485663587.jpg

Ik heb inmiddels 3 van de huisjes op de video klaar liggen om te gaan bouwen. Dit jaar zal het nog niet zoiets moois worden maar de basis is er

Ook aan begonnen afgelopen jaar, diverse sets aangeschaft. De oudere sets zijn zeer lastig om nog aan te komen en qua prijs wel een aantal keer over de kop gegaan. Voordeel van LEGO is dat je de huisjes zelf in elkaar moet zetten, wat op zichzelf al een leuk proces is en mogelijkheden tot aanpassing eindeloos maakt. Echter de scenery in elkaar zetten vraagt een grote hoeveelheid verschillende LEGO bricks, wat het een erg kostbare aangelegenheid maakt. Ontzettend gaaf, maar zo kostbaar dat ik heb besloten de boel te verkopen.
Maar nu ik de nieuwe Winter Village set van dit jaar weer zie en het bovenstaande filmpje heb ik toch wel spijt. Twijfel weer lichtelijk om toch weer te proberen wat sets aan te schaffen, of juist op voor een niet-LEGO dorpje te gaan, waarbij het voordeel natuurlijk is dat je erg veel scenery zelf kunt maken als creatief bent.
Tips?

Dit is mijn Efteling kerstdorp van vorig jaar. Langzaam hand stop ik er ook mee. Geen zin meer in. Dit jaar een klein dorpje nog neerzetten en vind het prima! 93906B31-DFF5-43E9-B66A-89912F75C7D0.jpg

Dit is mijn Efteling kerstdorp van vorig jaar. Langzaam hand stop ik er ook mee. Geen zin meer in. Dit jaar een klein dorpje nog neerzetten en vind het prima! Bekijk bijlage 63764

Heel tof! Groot Efteling liefhebber hier! Ziet er goed gevuld uit.

Groot nadeel aan de Efteling serie vind ik de verhoudingen, daar wordt ik echt misselijk van. Zo in jou kerstdorp geen last van, dat ziet er echt leuk uit.

Waarom stop je ermee?
Geen puf zin meer in, telkens met de verkoop dagen snel alles afbreken om dat iedereen bij ons oud en nieuw komt vieren. en het opbouwen geeft zoveel rotzooi en tijd.

Heel tof! Groot Efteling liefhebber hier! Ziet er goed gevuld uit.

Groot nadeel aan de Efteling serie vind ik de verhoudingen, daar wordt ik echt misselijk van. Zo in jou kerstdorp geen last van, dat ziet er echt leuk uit.

Jazeker groot liefhebber de verhoudingen zijn echt niet perfect, als ik kijk naar bijv de item van pardoes pas er totaal niet in. Heb al mijn lemax spullen zo goed als verkocht en de efteling serie hou ik mooi op zolder.

Vorige week nog een bezoekje gebracht aan Intratuin Duiven. Als vanouds natuurlijk gewoon weer fantastisch.

IMG_20211109_124307.jpg

IMG_20211109_124746.jpg

Vorig jaar ook maar eens voorzichtig een start gemaakt. Moest toch iets maken van Oud en Nieuw. Mijn buren pakken ook altijd uit met een dorp, dus de stoute schoenen ook maar aangedaan.

Eergisteren met het dorp van dit jaar gestart. Wat aankopen hier en daar gedaan om het dorp uit te breiden. Morgen komt er nog het eea. Inmiddels de berg gemaakt en de skiafdaling.

Wordt vervolgd.

Dat ziet er echt gaaf uit al Michel. Voor die berg achter de helling vind ik gaaf. Lijkt me dat je die zelf gemaakt hebt?

Die rotsen zijn toevallig van Lemax. Ik zal later wel scherpere foto’s maken. Heb namelijk wel met mos en steentjes er een geheel van gemaakt. Verder is de berg helemaal van op maat gezaagd piepschuim en de randen afgezet met schors van berkenhout. Makkelijk met een open haard :wink:. Alles weer afgewerkt met mos.

Komt nog kunstsneeuw op etc., maar eerst de rest van het dorp. Heb niet echt een plan. Althans ik wilde het eerst heel anders doen adhv joetoep filmpjes, maar al doende doe ik altijd wat me makkelijker lijkt haha. Als je eenmaal bezig bent val je van het ene idee in het andere.

Kwam toevallig iemand tegen die erover denkt om haar hele dorp weg te doen, heb toch maar even serieuze interesse getoond al heb ik geen idee wat het betreft. Duimen maar dat het wat is en over te nemen is!

Het kerstdorp staat weer.
Mn dochters vinden hm weer mooi dus dan is die per definitie weer geslaagd :)

3 Zelf gemaakte watervallen
Zelf gemaakte tunnelingangen voor de trein
Zelf gemaakte gracht en vijver

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan