Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja! En met lemax wisselende ervaringen, toch vaker iets ontvangen waar een ornament bijvoorbeeld was afgebroken. Het een ouder productie jaartal was dan verwacht of waar iets niet werkte.
Wellicht heb ik zelf pech gehad. Omdat lemax producten 2dehands qua prijs nog erg hoog liggen, koop ik zelf tegenwoordig liever nieuw.
Duidelijk verhaal dan. Ga ik ze tog eens op MP zetten. Zag inderdaad al dat er vaak de hoofdprijs gevraagd wordt, blijf ik gek vinden als je iets 2de hands verkoopt.

Verkopen of kopen jullie ook wel eens wat via marktplaats ouzo? Benieuwd naar jullie ervaringen, wil namelijk zelf een aantal dingen verkopen.
Vorig jaar heb ik mijn eerste kerstdorp gebouwd. Omdat ik in eerste instantie mij er niet zo verdiept had, heb ik wel een paar miskopen gedaan, omdat het geen Lemax was. Deze heb ik grotendeels, met wel de nodige verlies, weer kunnen verkopen. Dat is het leergeld wat je betaald ;).

Daarna ben ik in contact gekomen met een handelaar die erg actief is op MP met het verkopen van Lemax. Ik had het geluk dat deze handelaar in dezelfde plaats woont als ik. Hij had veel nieuwe huisjes te koop zonder originele doos, maar wel in de piepschuim verpakking. Hier was de prijs dan ook naar. Ik heb gemiddeld €20,00 voor een huisje betaald.

Ook dit jaar ben ik de mist in gegaan. Via MP een trein gekocht. Bij het uitproberen bleken de antislipbandjes van de trein versleten. Hierdoor reed de trein met wagons niet goed. Geprobeerd om deze te vervangen met antislipbandjes van Märklin, maar dat lukte niet.

Als je geen bijzondere huisjes hebt, ga er dan vanuit dat je gemiddeld tussen de 60% en 70% terugkrijgt als je via MP verkoopt.

Het is dan wel geen echt kerstdorp maar afgelopen jaar voor het eerst LEGO Winter Village gebouwd. Daarvoor wel (dure) inhaalslag moeten maken. Elk jaar komt er een set uit en hoe ouder, hoe schaarser en duurder. De eerste sets gaan weg voor woekerprijzen. Ik heb nu aardig wat sets zodat het een echt dorp wordt. Leuk om samen met de kids aan te bouwen.

IMG_9350.jpeg

Dat zijn gave huisjes zeg. Probeer dit jaar ook meer iets Oostenrijks/Zwitsers uiterlijk te maken, komen dit soort huisjes prima van pas. Mooie aanwinst Marcel! En een fijne vakantie!

Update 2 bouw kerstdorp

Dit jaar heb ik de collectie uitgebreid met een trein, die straks het stralende middelpunt van mijn kerstdorp wordt. De rest van het dorp bouw ik er gezellig omheen! Vandaag begonnen met de basis: bodemplaten gelegd en de ondergrond voor de spoorlijn aangelegd. Ook wat pilaren geplaatst en daarbovenop een plaat die de fundering vormt voor een paar huisjes. De plaat heeft nog wat aanpassingen nodig, maar het begin is er!IMG_0579.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik heb m'n eerste huisjes gekocht afgelopen jaar, helaas blijkt de skilift het bij eentje niet te doen en moet ik de electra uitpuzzelen, dus hopen dat het aan de draadjes ligt en niet de motor. Een ander prachtig Lemax boompje met schommel via Vinted met een hoop liefde en secondelijm weten te herstellen. Binnenkort maar eens beginnen met de opzet.

Voor de kenners, is als bodemplaat piepschuim geschikt?

Lekker bezig happy, mooi op tijd ook. Ziet er tof uit al, kijk uit naar al je update's. Een trein is wel echt een goede toevoeging, zou ik hier ook graag willen hebben. Maar neemt ook weer veel ruimte in.

Ik heb m'n eerste huisjes gekocht afgelopen jaar, helaas blijkt de skilift het bij eentje niet te doen en moet ik de electra uitpuzzelen, dus hopen dat het aan de draadjes ligt en niet de motor. Een ander prachtig Lemax boompje met schommel via Vinted met een hoop liefde en secondelijm weten te herstellen. Binnenkort maar eens beginnen met de opzet.

Voor de kenners, is als bodemplaat piepschuim geschikt?
Ik heb een grote houten plank met daarop piepschuim. Dit werkt voor mij het best, je kunt al je draden mooi weg werken en ook het mos enzo kun je er goed in vast zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan