Handhavingsplan jaarwisseling naar Tweede Kamer

Noem mij een pessimist, maar voor mij is de hobby over. Sinds het 2e kamer besluit, is het voor mij klaar. Ik zal dit jaar ook niet met een grote knal, zoals gewoonlijk afsluiten. Veel mensen vragen mij ook: dit jaar ga je zeker afsluiten met een grote knaller. Mijn antwoord is: nee , ben er wel klaar mee, en waarom? Heel veel op dit forum reageren met: ik ga door, boeit mij niks, maar er zijn ook serieuze liefhebbers die helaas niet door kunnen gaan, vanwege VOG en dergelijke zaken. Ik zou heel graag door willen gaan, maar ik ga niet mijn baan riskeren voor (mijn) hobby.
Tot ergernis van de baas thuis doe ik al enkele jaren alsof het de aller laatste keer is. :devil:

Risico van uitloopjaar met kleine restvoorraad durf ik nog wel aan. Maar dan ist voor huis wel pas om 00u stoken. Voor kleinspul eerder op de avond ga ik wel ff de wijk in...

Noem mij een pessimist, maar voor mij is de hobby over. Sinds het 2e kamer besluit, is het voor mij klaar. Ik zal dit jaar ook niet met een grote knal, zoals gewoonlijk afsluiten. Veel mensen vragen mij ook: dit jaar ga je zeker afsluiten met een grote knaller. Mijn antwoord is: nee , ben er wel klaar mee, en waarom? Heel veel op dit forum reageren met: ik ga door, boeit mij niks, maar er zijn ook serieuze liefhebbers die helaas niet door kunnen gaan, vanwege VOG en dergelijke zaken. Ik zou heel graag door willen gaan, maar ik ga niet mijn baan riskeren voor (mijn) hobby.
Ik kan snappen dat je geen vuurwerk gaat afsteken als het verboden is/wordt, maar waarom zou je dit jaar niet nog een keer genieten ?
Overigens denk ik niet dat het gevolgen heeft als je in 2026 een Duits compoundje afsteekt om 0.10 uur op oudejaarsnacht, en oom agent ziet het gebeuren. Maar goed, dat is ieders eigen beslissing om te maken.

Ik kan snappen dat je geen vuurwerk gaat afsteken als het verboden is/wordt, maar waarom zou je dit jaar niet nog een keer genieten ?
Overigens denk ik niet dat het gevolgen heeft als je in 2026 een Duits compoundje afsteekt om 0.10 uur op oudejaarsnacht, en oom agent ziet het gebeuren. Maar goed, dat is ieders eigen beslissing om te maken.
Zorg eerst maar eens dat je het de grens overkrijgt want dan is het controle en alles in beslag

Ik snap wat je zegt, voor mij is afsteken met oud en nieuw een deel van de hobby, in wat voor vorm dan ook zal er toch wat afgestoken blijven worden hier al is het cat 1, wellicht een huisje in Duitsland op termijn. Tripjes naar Frankrijk de 14e, 31e zwitserland, meer shows proberen te zoeken. Wie weet onstaan er nog meer initiatieven met groepen liefhebbers. Moet een beetje zijn weg vinden maar pyro blijft in je. Probeer er toch iets van te maken. Dat oud en nieuw in zijn oorspronkelijke vorm naar de klote is is een feit.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: MjB
Voor iedereen die geen vog nodig heeft zeg ik steek lekker af. Voor de gene die hem wel nodig hebben doe t niet. Enigste waar ik me zorgen om maak is dat ze het straks onder dd wapen en munitie wet gooien . Dan is het snel klaar voor de meeste....

Het lijkt me lastig om "normaal" F2 vuurwerk ineens onder de wapen en munitiewet te gooien, terwijl het 15 kilometer verderop in de supermarkt ligt. Dat zal niet gebeuren denk ik

Herkenbaar, VOG en bepaalde zaken. Heb zo een dubbel gevoel dit jaar.

• Like
Waarderingen: GMP
Als ze F2 onder de wapenwet laten vallen is dat echt buitenproportioneel. Een dergelijke wet is niet bedoeld om zomaar alles onder te scharen. Dus tot 02:00 01-01-26 is er geen probleem en vier je een lekker feestje, een minuut later ben je een crimineel en kun je naar je VOG fluiten, strafblad etc etc etc hoe compleet bezopen is dat?
Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat gaan doen.

Ik heb deze week even een rekensommetje losgelaten op de hoeveelheid Agenten en handhavers in NL en het komt er op neer dat bij een optimale bezetting er één agent/handhaver per 5 straten beschikbaar zou zijn, uiteraard gaan ze dat natuurlijk bij lange na niet redden en zal het eerder 1 op de 10 tot 15 zijn.
Je hoeft dus echt geen raketgeleerde te zijn om te kunnen erkennen dat handhaving een onhaalbare kaart gaat worden.

Probleem is echter dat de linkse lobby een behoorlijke macht en invloed heeft en als zij zeggen dat een rood vierkantje een blauwe driehoek is, dat dit dan toch echt een blauwe driehoek is tot het tegendeel bewezen is.

De overheid zal dus echt op de blaren moeten zitten in 2026-2027 en de harde les moeten leren en met lede ogen zien dat het helemaal uit de klauwen gaat lopen door ook het laatste pleziertje en uitlaatklep voor velen te ontnemen.

Dat is echter geen verassing maar eerder kenmerkend voor onze politiek.

k heb deze week even een rekensommetje losgelaten op de hoeveelheid Agenten en handhavers in NL en het komt er op neer dat bij een optimale bezetting er één agent/handhaver per 5 straten beschikbaar zou zijn,
En ze gaan natuurlijk in duo's...

Ze zullen tijdens de jaarwisseling rond twaalven enkel achter de excessen aangaan als altijd. Zij snappen zelf ook wel dat ze het realistisch moeten houden, zij zijn niet zo gek en wereldvreemd als hun bestuur.

Waar waarschijnlijk meer op ingezet wordt, is de dagen, weken vantevoren de bekende stokers een bezoek brengen. Ze hebben wel in kaart op welke hoeken altijd veel sier wordt afgestoken, weten ook echt wel een béétje in te schatten waar buitenlands en illegaal spul tussen zit, en te grote hoeveelheden (die dus wrs gaan hamsteren). Je mag het straks niet meer in huis hebben dus het vermoeden is al genoeg reden voor een bezoek, en daar ga je dan.
Ik vermoed dat ze uit realisme een uitloopjaar hanteren, en eventueel gesprekjes voeren (even aanbellen) om de gedachte aan over de grens halen/illegaal stoken in de kiem te smoren. Als je dan 2026 opvallend veel/zwaar gestookt hebt, hebben ze je op de korrel voor een bezoek eind 2027.

Precies zoals altijd gezegd worden de brave, veilige stokers de dupe van de reljeugd met illegaal die de dans blijven ontspringen.

Back
Bovenaan