Handhavingsplan jaarwisseling naar Tweede Kamer

Politie schreeuwt om 350 milj per jaar om mensen erbij te krijgen op straat.........en maar janken om een verbod, ze gooien jaarlijks zelf hun eigen glazen in en dekken zichzelf telkens weer in

Nouja... de overheid neemt bepaalde beslissingen en laat het aan de politie over 'om te handhaven'.

Ik snap de frustratie bij de reguliere agenten wel.
Het lijkt mij heel frustrerend als je de wet moet handhaven, daar te weinig mensen en middelen voor zijn, respect bij bepaalde groepen totaal afwezig is en je alles met praten op moet lossen. Ik denk oprecht dat die mensen toch wel heel erg van hun werk moeten houden want anders kun je dat volgens mij niet volhouden.

Vroeger was alles veel gemoedelijker, minder stress, minder mensen die continu op hun tenen lopen en zag je veel meer agenten op straat. Er zijn natuurlijk ook echte problemen (dus niet dat beetje legale vuurwerk wat wij afsteken) maar hoe ze die ooit op willen lossen op deze manier???

Ik heb deze week even een rekensommetje losgelaten op de hoeveelheid Agenten en handhavers in NL en het komt er op neer dat bij een optimale bezetting er één agent/handhaver per 5 straten beschikbaar zou zijn, uiteraard gaan ze dat natuurlijk bij lange na niet redden en zal het eerder 1 op de 10 tot 15 zijn.
Je hoeft dus echt geen raketgeleerde te zijn om te kunnen erkennen dat handhaving een onhaalbare kaart gaat worden.

Probleem is echter dat de linkse lobby een behoorlijke macht en invloed heeft en als zij zeggen dat een rood vierkantje een blauwe driehoek is, dat dit dan toch echt een blauwe driehoek is tot het tegendeel bewezen is.

De overheid zal dus echt op de blaren moeten zitten in 2026-2027 en de harde les moeten leren en met lede ogen zien dat het helemaal uit de klauwen gaat lopen door ook het laatste pleziertje en uitlaatklep voor velen te ontnemen.

Dat is echter geen verassing maar eerder kenmerkend voor onze politiek.

"het laatste pleziertje en uitlaatklep voor velen te ontnemen."
Komt wel aan dit.... zeer raak, vooral van de uitlaatklep.

Het was me een plezier en een genoegen met de Evolution bakken die onder jou geproduceerd werden.
Bedankt hiervoor.
Heb fantastisch genoten.

Back
Bovenaan