Wat een heerlijk weer. Laagje ijs op de plas, sterren boven een koude hemel en in de verte een volle maan.
Het mooiste van de hele demo was dat er rechts van mij een wat oudere man met statief en filmcamera stond, terwijl links van mij een nog ouder echtpaar (de vrouw met een rollator) stond te genieten van het vuurwerk. Hoezo vuurwerkvrije zones om 'de oudjes' overlast te besparen?
Het minst mooie vond ik dat het toch erg veel moeite is voor velen om afval in een prullenbak te gooien. Krijg je een mooie demo te zien, kost ook nog eens niets en laat je de crew ervoor opdraaien om het morgen allemaal zelf op te ruimen. Triest.
Qua vuurwerk vind ik er ook wat van.
China Red vond ik in het algemeen erg goed. Burst, spreiding, kleuren, ronde boeketjes, tempo, het was allemaal dik in orde, zoals de Kingdom, Rat, Pig (in finale), Twilight. Breakout vond ik zelf wat tegenvallen. Hele goede compound, maar wellicht waren mijn verwachtingen iets te torenhoog. Eens kijken hoe deze over een paar weken in de straat presteert.
Monster Ride blijf ik een topcake vinden. Al jaren verbaas ik me iedere keer over wat er uit dat potje komt. Een andere onverwachte topper was King Blue. Vortex en You Pyro vond ik goed en met name ook Dream Chaser (hoog en sierlijk).
Finale was nice maar een beetje rommelig en werd telkens net wat mooier toen de muziek het liet afweten. De 'afterfinale' maakt het natuurlijk helemaal af.