[Grote Demo + Show] Rijswijkse & Zoetermeerse Vuurwerkhal - 12 december 2022

Zo ook weer opgewarmd na een koud avondje. Heerlijk om na al die tijd weer eens een demo bij te kunnen wonen.

Persoonlijk vond ik de cakes uit de Loud collectie allemaal goed overkomen met de King of Blue als topper. De Kingdom vond ik erg goed overkomen. De Twilight viel ook positief op. De Monster Ride bewees maar weer eens waarom dit al jaren een budget topper van de bovenste plank is. De Dream Chaser vond ik heel mooi uitgewerkt. Persoonlijk houd ik van hummers en vond de Hummingbird het prima doen. Zeker een aanwinst in de diversiteit. Hoewel ik de Break Out ook heel dik vond had ik er stiekem toch iets meer van verwacht. Al komt het natuurlijk altijd minder over dan wanneer je er over een paar weken onder staat.

In de loop van de week ga ik alle beelden van de producten die vanavond zijn geschoten uploaden en in de betreffende topics posten! :D

Was idd koud brrr. Maar wat een berg vuurwerk is er niet af gegaan zeg. Ze bleven fakkelen na de finaleshow :bonk:

Voor ons waren Monster Ride, Paranoia, King of Blue, Dream Chaser, Twilight en de Break Out de toppers van de avond!

Wat betreft China Red. Allemaal prima burst en spreiding, maar veel van hetzelfde. Het is allemaal goud met hier en daar een kleurtje.

Zo, ik ben ook weer ontdooid. Toen ik iets voor half 8 langs het water liep was er nog niemand... Ook had ik op dat moment echt nog niet het idee dat hier een flinke demo geschoten zou worden. Vroeger moest je echt op tijd komen om op een goede plek te staan en dat viel nu heel erg mee, de kou zal hier ook vast een rol in hebben gespeeld, maar ook het grote scherm en het uitdelen van schietlijsten heb ik wel gemist. Tegen kwart voor acht begon het dan toch aardig vol te lopen en om 20.00 begon d'r demo dan eindelijk en konden we ook digitaal een schietlijst bekijken. King of Blue, Rat, Frozen flames en twilight waren toch wel mijn Toppers
De finale leek een beetje in het water te vallen... de muziek viel vaak weg of was erg slecht te horen waardoor het een beetje onsamenhangend over leek te komen. Ondanks de kou blijft dit toch wel 1 van de betere locaties voor een demo.

Eerste kleine stukje van de finale ontbreekt, echter het grootste gedeelte wel erop. Die salutes op het eind!!! LEKKER:droolthum

Wat een heerlijk weer. Laagje ijs op de plas, sterren boven een koude hemel en in de verte een volle maan.

Het mooiste van de hele demo was dat er rechts van mij een wat oudere man met statief en filmcamera stond, terwijl links van mij een nog ouder echtpaar (de vrouw met een rollator) stond te genieten van het vuurwerk. Hoezo vuurwerkvrije zones om 'de oudjes' overlast te besparen?

Het minst mooie vond ik dat het toch erg veel moeite is voor velen om afval in een prullenbak te gooien. Krijg je een mooie demo te zien, kost ook nog eens niets en laat je de crew ervoor opdraaien om het morgen allemaal zelf op te ruimen. Triest.

Qua vuurwerk vind ik er ook wat van.
China Red vond ik in het algemeen erg goed. Burst, spreiding, kleuren, ronde boeketjes, tempo, het was allemaal dik in orde, zoals de Kingdom, Rat, Pig (in finale), Twilight. Breakout vond ik zelf wat tegenvallen. Hele goede compound, maar wellicht waren mijn verwachtingen iets te torenhoog. Eens kijken hoe deze over een paar weken in de straat presteert.
Monster Ride blijf ik een topcake vinden. Al jaren verbaas ik me iedere keer over wat er uit dat potje komt. Een andere onverwachte topper was King Blue. Vortex en You Pyro vond ik goed en met name ook Dream Chaser (hoog en sierlijk).

Finale was nice maar een beetje rommelig en werd telkens net wat mooier toen de muziek het liet afweten. De 'afterfinale' maakt het natuurlijk helemaal af.

Laatst bewerkt:
Hierbij ook nog mijn beelden van de finale. Door wat technische problemen duurde het even voor we van start konden. Niet heel gek met deze temperaturen. Er bleef ook heel veel staan tijdens de show. De muziek leek ook last te hebben van de kou. Het was hard, zacht, aan, uit. Al met al toch een hele leuke, ietwat rommelige finale. En wat blijven die salutes toch heerlijk. Ik had ze ook al gezien in de show van het Leids Ontzet, maar ook hier waren ze weer geweldig.

Op dit moment is Youtube de video nog naar HD aan het verwerken.

Hele mooi demo gezien gisteravond, de kids vonden het geweldig.. ondanks de kou. Bedankt!
Na de show ging er nog aardig wat vuurwerk de lucht in, was dat blijven staan?

Bizar dat na de finale en de demo we nog even 13 minuten konden genieten van vuurwerk terwijl iedereen al vertrokken was. Wel weer een mooie x leuke demo met prachtige finale. Me handen en voeten leven gelukkig nog want t was wel extreem koud xD

Video's:

Een erg leuke avond gehad gisteren in Zoetermeer. Er werden mooie producten geschoten, afwisselen met wel ook gepruttel.

King of Blue was idd top, ben blij dat ik die heb doorgeschoven vanuit eerdere coronajaren.

Sommige cakes / boxen hadden een enorme burst, bv. de Kingdom was echt bizar hard.

Leuk om ook bij deze demo weer forumleden te spreken, dit is voor mij eigenlijk het eerste jaar dat ik actief demo's bezoek en leden ontmoet. Hartstikke leuk!

Top demo gezien, met een lekker tempo erin.

Toppers voor mij waren de twilight, loud cakes en de final destination

Als je dicht bij het vuur zit krijg je nog het een en ander mee.

Gisteren zijn twee schietposten blijven staan omdat de kisten waren kapotgevroren. De muziek had hetzelfde probleem, de audiobox was een soort mini vrieskist geworden.

Terwijl de finale bezig was, is er nog het een en ander geprobeerd om de muziek te repareren. Uiteindelijk is er, heb ik uit bronnen dichtbij vernomen, een audio file afgespeeld op een telefoon waardoor er nog iets van muziek was.

Gelukkig gingen alle single-shots af. Dat waren behoorlijke beukers.

Mijn bron vertelde ook dat de Break Out een behoorlijke burstklap gaf. Daarnaast had de Kingdom ook lekkere klappen.

Aan het einde van de producten demo werd een box geschoten met popping crackling goud met paarse sterren. Had veel weg van de Snowstorm. Welke box was dit? Iemand een idee?

Back
Bovenaan