GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Manman, hier een voorbeeld van het het niet kunnen optreden van de politie, zakt je broek toch vanaf.

Doet je toch weer denken aan het argument van de politie dat ze zich onveilig voelen en niet kunnen optreden, vanwege al dat vuurwerk. Hier loopt niemand met een cobra? Ook hier doen ze niks, openbaar bedreigen en ze laten het maar uitzoeken. En toch willen ze onze hobby dus afpakken?

Wanneer je ziet hoe de regering handelt met andere dingen, is de kans best groot dat deze traditie eenzelfde lot zal ondergaan; ze zullen gewoon geleidelijk de traditie afbouwen, zoals ze tot nu toe al met verscheidene dingen hebben gedaan.

Veel mensen waren tegen de komst van de OV chipkaart. Anoniem reizen zou daar niet mee gewaarborgd zijn. Vanuit de regering werd beloofd dat anoniem reizen mogelijk zou blijven door de anonieme OV chipkaart. Maar sindsdien is er alleen maar afbouwing geweest:

Eerder gezien:
- De meeste (kleine) opwaardeerautomaten accepteren alleen pinbetalingen.
- De grote automaten waar je contant betalen kon, stonden en staan meestal alleen op stations.

Wat we nu zien is:
- De anonieme wordt steeds minder goed verkrijgbaar. Steeds meer tabakszaken, supermarkten, enz. bieden de kaart niet meer aan en ter plekke zijn ook geen opwaardeer- mogelijkheden meer.
- De opwaardeerautomaten zijn onlangs overal weggehaald; de supermarkten en vele Bruna's en Primera's hebben ze niet meer, ondanks dat aangegeven is dat bepaalde Bruna's en Primera's ze nog wel hebben.
- De grotere automaten op sommige haltes zijn uitgeschakeld.
- In de bus/tram/metro/whatever, zijn geen papieren kaarten meer te krijgen.
- Op de stations, staan alle grote automaten nu al dagen "in storing", waarbij het niet mogelijk is om met contant geld te betalen.
- Meestal is 1 van de 2 automaten op stations al uitgeschakeld.

Ze pushen mensen naar reizen met bankpas/OV Pay. Anoniem reizen zal op den duur onmogelijk worden gemaakt en dat gebeurt allemaal op klaarlichte dag onder onze ogen. :D

Heb vandaag weer berichten gestuurd naar met name de VVD en NSC kabinetsleden. Hoop dat velen dat doen en in hun bericht spreken vanuit hun hart. Ik heb er voor mijn gevoel nu alles aan gedaan om de traditie te behouden in Nederland. Heb het niet zo zeer gehad over wat wel en niet werkt, maar meer uitgesproken wat deze traditie met mij, mijn familie, kennissen en vrienden doet. En zo voor vele miljoenen Nederlanders. Heb ook de vraag gesteld of ze Oud en Nieuw permanent willen gaan veranderen door geen consumentenvuurwerk meer toe te staan. De vreugde en mooie herinneringen weg te halen. Omwille van wat? Ook heb ik gevraagd om naar de echte cijfers te kijken en hiermee met elkaar in gesprek te gaan. Want consumentenvuurwerk wat wij nu in Nederland hebben is alleen gevaarlijk als je het verkeerd gebruikt. Maar dat is een kaasschaaf of een mes ook. Of een auto.

Ik hoop dat ik met mijn bericht, waarin ik mij heel open en kwetsbaar heb opgesteld, hun gezonde verstand heb aangesproken.

Niet geschoten is altijd mis. Voor wie ook een bericht wil sturen:

Heb vandaag weer berichten gestuurd naar met name de VVD en NSC kabinetsleden. Hoop dat velen dat doen en in hun bericht spreken vanuit hun hart. Ik heb er voor mijn gevoel nu alles aan gedaan om de traditie te behouden in Nederland. Heb het niet zo zeer gehad over wat wel en niet werkt, maar meer uitgesproken wat deze traditie met mij, mijn familie, kennissen en vrienden doet. En zo voor vele miljoenen Nederlanders. Heb ook de vraag gesteld of ze Oud en Nieuw permanent willen gaan veranderen door geen consumentenvuurwerk meer toe te staan. De vreugde en mooie herinneringen weg te halen. Omwille van wat? Ook heb ik gevraagd om naar de echte cijfers te kijken en hiermee met elkaar in gesprek te gaan. Want consumentenvuurwerk wat wij nu in Nederland hebben is alleen gevaarlijk als je het verkeerd gebruikt. Maar dat is een kaasschaaf of een mes ook. Of een auto.

Ik hoop dat ik met mijn bericht, waarin ik mij heel open en kwetsbaar heb opgesteld, hun gezonde verstand heb aangesproken.

Niet geschoten is altijd mis. Voor wie ook een bericht wil sturen:

Geachte heer

Bedankt voor uw bericht. We nemen alle input zeer serieus. Zoals Faith Bruyning in het debat over de ongeregeldheden tijdens de jaarwisseling en daarna in diverse media heeft gezegd: we zijn op dit moment alles aan het afwegen. Dit betekent dat wij zowel de voor- en nadelen van een vuurwerkverbod bestuderen, maar ook de voor- en nadelen als we dit niet instellen. Het is een zwaarwegend onderwerp en als Nieuw Sociaal Contract willen wij zorgen dat de uiteindelijke beslissing wel afgewogen, handhaafbaar en uitvoerbaar moet zijn. Ik ben daardoor helaas niet in de positie om u te vertellen wat ons huidige standpunt is, maar dat zal in de komende weken richting de behandeling initiatiefwet veilige jaarwisseling duidelijk worden.

Nogmaals dank voor uw email en ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Om heel eerlijk te zijn zit ik momenteel niet echt met wel of geen vuurwerkverbod in mijn maag.
Het is eerder wat er boven ons hoofd hangt voor heel Europa .
Eigenlijk is dat veel belangrijker dan een eventueel vuurwerkverbod.

Back
Bovenaan