GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Politieke podcast Vullings en Van der Wulp aflevering van vanmiddag.
Vanaf minuut 42 gaat het over het vuurwerkverbod.
Deze politiek duiders denken dat het er dit jaar niet komt.
Deze twee hebben er over het algemeen meer kaas van gegeten als die kale knurft van RTL. Dus dat bied hoop!!

Ik denk dat PVV weleens veel groter kan gaan worden dan wij denken. Veel VVD stemmers (die altijd anti Geert waren) in mijn omgeving willen nu maximaal PVV stemmen ivm alle vluchtelingen die overal maar gestationeerd worden. Niet dat PVV daar wat aan kan veranderen maar die hebben er nog een uitgesproken mening over.
Stel dat Wilders t kabinet opblaast, dan wil op Forum na niemand met hem in een volgend kabinet stappen. Al zou hij dan weer 37 zetels halen of toch nog 5 meer 42 dan staat hij aan de zijlijn. En krijg je weer de oude traditionele regeringspartijen die elkaar opzoeken waarvan ruim meer dan de helft voor een verbod is.

Stel dat Wilders t kabinet opblaast, dan wil op Forum na niemand met hem in een volgend kabinet stappen. Al zou hij dan weer 37 zetels halen of toch nog 5 meer 42 dan staat hij aan de zijlijn. En krijg je weer de oude traditionele regeringspartijen die elkaar opzoeken waarvan ruim meer dan de helft voor een verbod is.
Klinkt als Nederlandse Democratie 😩

Klinkt als een gezond zelfregulerend- en corrigerend systeem. Precies zoals de oude Grieken democratie bedoeld hadden.

Nou zijn er wel andere dingen waar ik me, ondanks mijn hobby, heel wat drukker over kan maken.

Klinkt als een gezond zelfregulerend- en corrigerend systeem. Precies zoals de oude Grieken democratie bedoeld hadden.
Ja vind je dat gezond?Als je op Wilders stemt en die partij heeft de meesten stemmen dan hoort en mag hij toch regeren?Ben niet met al zn plannen eens maar als er straks een andere partij meer stemmen krijgt en die partij ligt goed bij de anderen dan mag die partij wel regeren.Dat is toch zo scheef als maar kan?Misschien praat ik onzin want heb geen ballen verstand van politiek

Eh ja dat laatste blijkt idd, sorry dat ik het zeg. Je zou je eens kunnen verdiepen in het onderwerp aangezien ons onderwijssysteem dat, na alle VVD bezuinigingen, nog onvoldoende lijkt te doen. Hebben ze in Zwitserland beter voor elkaar.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens....de PVV "mag" nu een keertje meedoen terwijl ze veruit de grootste zijn geworden maar wel met allerlei vage eisen en een hoop water bij de wijn doen. Dat is heel wat jaren anders geweest, gewoon domweg buitengesloten. Dat noem ik niet heel gezond hoor, dat is gewoon 1.5 tot 2.5 miljoen mensen (dit verschilde per verkiezingen de afgelopen jaren) niet serieus nemen en als domrechts wegzetten.

Maargoed we dwalen af...

Het is een parlementaire democratie, geen recht van de sterkste/grootste en dat is niet voor niets....

En nu ga ik me afzijdig houden, begin me maatschappijleraar te voelen hier 🤪

Laatst bewerkt:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens....de PVV "mag" nu een keertje meedoen terwijl ze veruit de grootste zijn geworden maar wel met allerlei vage eisen en een hoop water bij de wijn doen. Dat is heel wat jaren anders geweest, gewoon domweg buitengesloten. Dat noem ik niet heel gezond hoor, dat is gewoon 1.5 tot 2.5 miljoen mensen (dit verschilde per verkiezingen de afgelopen jaren) niet serieus nemen en als domrechts wegzetten.

Maargoed we dwalen af...
Dit bedoelde ik dus

Ja vind je dat gezond?Als je op Wilders stemt en die partij heeft de meesten stemmen dan hoort en mag hij toch regeren?Ben niet met al zn plannen eens maar als er straks een andere partij meer stemmen krijgt en die partij ligt goed bij de anderen dan mag die partij wel regeren.Dat is toch zo scheef als maar kan?Misschien praat ik onzin want heb geen ballen verstand van politiek
Nee, de partij met de meeste stemmen krijgt het voortouw om onderhandelingen te beginnen om tot een parlementaire meerderheid te komen. That's it.

Maargoed we dwalen af...
Het buitensluiten zorgen ze zelf voor, enerzijds door de gebeurtenissen tijdens, uit mijn hoofd Rutte 1 met gedoogsteun van de PVV, en anderzijds omdat ze niet democratisch zijn. Het is geen ledenpartij en veel van hun standpunten zijn in strijd met de grondwet. Veel gecompliceerder dan dat hoeft het niet te zijn.

Maargoed we dwalen af...
De meerderheid van de stemmers hebben niet op de PVV gestemd....

Hij maakt zich ook nu weer niet populair bij de andere politici met z'n kinderlijke, ondemocratische houding van "ik wil precies m'n zin krijgen of ik loop (weer) weg hoor". Veel stemgerechtigden zien dat als vasthoudendheid. Het is dreigen met dezelfde daad als waar hij in verkiezingstijd VVD mee om de oren sloeg, maar dat is iedereen alweer vergeten.

In mijn ogen zou t wel verboden moeten worden om vooraf partijen uit te sluiten. Door dit vooraf te zeggen weerhouden ze mensen van t stemmen op bepaalde partijen. De winnaar gaat om tafel met partijen en kom je er dan niet uit prima, maar je kunt minimaal t fatsoen opbrengen om te luisteren naar elkaar, nee zeggen kan altijd nog.

Ik denk dat PVV weleens veel groter kan gaan worden dan wij denken. Veel VVD stemmers (die altijd anti Geert waren) in mijn omgeving willen nu maximaal PVV stemmen ivm alle vluchtelingen die overal maar gestationeerd worden. Niet dat PVV daar wat aan kan veranderen maar die hebben er nog een uitgesproken mening over.

Ik hoop het wel maar ik zou er maar niet zo zeker van zijn.

Veel mensen die bij de landelijke verkiezingen op de PVV gestemd hebben hebben dit bij de Europese verkiezingen verzaakt.

Men is momenteel druk bezig de PVV de schuld ervan te geven van dat er niets gebeurd terwijl dat komt omdat ze door coalitiegenoten en de linkse oppositie aan alle kanten tegengewerkt worden, veel mensen lijken dit maar niet te snappen en geven de PVV overal de schuld van.

De proberen de PVV op deze manier zo klein mogelijk te krijgen en heel veel mensen zien dat niet.

Laatst bewerkt:
Ik hoop het wel maar ik zou er maar niet zo zeker van zijn.

Veel mensen die bij de landelijke verkiezingen op de PVV gestemd hebben hebben dit bij de Europese verkiezingen verzaakt.

Men is momenteel druk bezig de PVV de schuld ervan te geven van dat er niets gebeurd terwijl dat komt omdat ze door coalitiegenoten en de linkse oppositie aan alle kanten tegengewerkt worden, veel mensen lijken dit maar niet te snappen en geven de PVV overal de schuld van.

De proberen de PVV op deze manier zo klein mogelijk te krijgen en heel veel mensen zien dat niet.
Tuurlijk zijn ze collectief verantwoordelijk.

Maar kun je ff m'n geheugen opfrissen en hun langetermijn visie met uitgebreid onderbouwde en het door CPB doorgerekende partijprogramma doorsturen?

Dat onderhandelt makkelijker, geeft inzicht in wat budgettair nodig/mogelijk is en dat je niet per ongeluk dingen belooft die je (o.a. financieel en juridisch) niet waar kunt maken.

Oh wacht...

Laatst bewerkt:
Hij maakt zich ook nu weer niet populair bij de andere politici met z'n kinderlijke, ondemocratische houding van "ik wil precies m'n zin krijgen of ik loop (weer) weg hoor". Veel stemgerechtigden zien dat als vasthoudendheid. Het is dreigen met dezelfde daad als waar hij in verkiezingstijd VVD mee om de oren sloeg, maar dat is iedereen alweer vergeten.
Dat is ook wel te begrijpen, omdat hij best veel water bij de wijn heeft moeten doen, om het 1 en ander er doorheen te krijgen.
Daar heeft Geert nu genoeg van en dat heeft gevolgen.

Back
Bovenaan