GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Het kabinet heeft vraagtekens bij de handhaafbaarheid, juridische implementatie en uitvoerbaarheid van een algeheel vuurwerkverbod.

Zo zo, dat is nogal wat. Zeker om advies gevraagd bij de Raad van State 🙂

Hoe dan ook: biedt perspectief, zou je denken. Reuze benieuwd welke haken en ogen er zitten aan een totaalverbod.
Wat ik al eerder zei, bij een initiatiefwet neemt het kabinet de rol van adviseur van de initiatiefnemers aan. Ook dit is slechts een advies, maar als je deze opsomming ziet helpt dat de VVD wel om bij hun standpunt te blijven.

Overigens is er eerder ook al advies van de Raad van State geweest, waarna het voorstel is aangepast.

Een negatief advies vanuit het kabinet is wel iets waar ze rekening mee gaan houden. Dit kan voor VVD en NSC net datgene zijn waardoor ze tegen zullen stemmen. Hoopvol 🙏

De adders van VVD zijn onbetrouwbaar.
Noem mij 1 politicus, ongeacht kleur, die wel 100% betrouwbaar is.

Onder druk wordt alles vloeibaar.

En onder de juiste (of verkeerde) omstandigheden schuilt in ieder persoon een 'pragmaticus' die principes, ideologie, normen en waarden 'vergeet'.

Die juridische implentatie triggert mij.

Europese wetgeving wellicht? Mag totaalverbod op F2 ueberhaupt? Moet dat niet worden onderbouwd?

Wie?

Die juridische implentatie triggert mij.

Europese wetgeving wellicht? Mag totaalverbod op F2 ueberhaupt? Moet dat niet worden onderbouwd?

Wie?
Ja. Dat mag.
Ja. Dat moet worden onderbouwd en mag alleen omwille van de veiligheid, gezondheid van inwoners.

Dat motiveren lijkt me haalbaar, net zoals dat tijdens de coronajaren gelukt is.

Ik had antwoord gekregen van Caroline vd Plas, met onder andere deze passage, misschien slaat de juridische implementatie hierop:

"Echter in het Hoofdlijnenakkoord staat wel dat we geen nationale regels bovenop Europese wetgeving gaan zetten. In die zin zal ik de VVD aan deze afspraak houden. Een vuurwerkverbod is inmiddels een nationale regel, bovenop Europese wetgeving."

Hartelijke groeten,

Caroline van der Plas

Fractievoorzitter
BBB (BoerBurgerBeweging)
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Postbus 20018
2500 EA DEN HAAG

Laatst bewerkt:
Wat ik hoop als een verbod wordt afgewend dat ze er meteen bij vermelden bespaar je de moeite om het volgend jaar weer te proberen het gaat gaat niet gebeuren. Ben het zo beu om elk jaar weer die shitzooi weer te moeten aanhoren. Alsof er geen grotere problemen in dit land zijn.

Wat ik hoop als een verbod wordt afgewend dat ze er meteen bij vermelden bespaar je de moeite om het volgend jaar weer te proberen het gaat gaat niet gebeuren. Ben het zo beu om elk jaar weer die shitzooi weer te moeten aanhoren. Alsof er geen grotere problemen in dit land zijn.
Helaas. Links zal niet rusten alvorens er een verbod is…

Ik zie zelfs berichten voorbij komen dat ze een rechtszaak willen starten als de initiatiefwet niet wordt aangenomen.

Laatst bewerkt:
Zou iemand in Brussel echt kunnen onderbouwen waarom in Nederland in F2 b.v. de productcategorie fonteinen moet worden verboden, als onderdeel van een totaalverbod?

Of zijn er al videos beschikbaar van hulpverleners die worden besproeid met een 888 of 999? Uitspraken van Tjeerd over verwijderde ogen vanwege omvallende Melkbussen? Cijfers over afgerukte vingers door toedoen van een exploderende MILF?

Zou iemand in Brussel echt kunnen onderbouwen waarom in Nederland in F2 b.v. de productcategorie fonteinen moet worden verboden, als onderdeel van een totaalverbod?

Of zijn er al videos beschikbaar van hulpverleners die worden besproeid met een 888 of 999? Uitspraken van Tjeerd over verwijderde ogen vanwege omvallende Melkbussen? Cijfers over afgerukte vingers door toedoen van een exploderende MILF?
Ja hoor, dat kan namelijk vrij globaal. Zie vuurpijlen, knalvuurwerk, single shots, en al het andere wat we verloren hebben.

Dat is ook allemaal langs Brussel gegaan.

Ik had antwoord gekregen van Caroline vd Plas, met onder andere deze passage, misschien slaat de juridische implementatie hierop:

"Echter in het Hoofdlijnenakkoord staat wel dat we geen nationale regels bovenop Europese wetgeving gaan zetten. In die zin zal ik de VVD aan deze afspraak houden. Een vuurwerkverbod is inmiddels een nationale regel, bovenop Europese wetgeving."

Hartelijke groeten,

Caroline van der Plas

Fractievoorzitter
BBB (BoerBurgerBeweging)
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Postbus 20018
2500 EA DEN HAAG
Echt democratisch!

Back
Bovenaan