Goede aansteker voor vuurwerk

Bekijk bijlage 56504

Dit is ook een handige en fijne aansteker.
https://zena-luypaers.com/luypaers/accessories/luypaers-torch-black/?2
Kijk wel even op Aliexpres, want daar zijn ze voor veel minder te koop.

Ook ideaal om sigaren mee aan te steken trouwens, vooral die uit Cuba.

Ja klopt, heb uiteindelijk gekozen voor de variant met 2 vlammen. Die van bovenstaande afbeelding had er zelfs 4, maar vond dat wat veel.

Heb de 'normale variant' eens gevonden op een site met kookbenodigdheden. Was niet veel goedkoper dan de Luypaers uitvoering en vond het design met Luypaers erop, ook op de drukker om een vlam te krijgen staat nog het Luypaers logo, wel gaaf. Ook het doosje ziet er natuurlijk top uit, wat wel handig is om hem op te bergen.

Heb ook weleens een aansteker bij de Action gehaald, maar heb daar geen geluk mee. Doen het niet of vallen tegen. Dan vind ik de Crème brûlée branders, die de Jumbo in december al jaren verkoopt voor een paar euro velen malen beter.

ik pak de goedkoopste stormaanstekers die er zijn. heb er altijd ruzie mee. Heb ooit eens van die duurdere gekocht. maar die werkte ook maar half. of beter gezegt na een paar dingen aangestoken te hebben deed ie het al niet meer omdat dat vonk dingetje naar den klote was, dat heb ik nou al een paar jaar gehad.Dus voor mij goedkopen aanstekers en veel aanstekers

Ik heb precies dezelfde! (gekocht op Trophy) Maarre... die lock werkt voor geen meter, hoe zit dat bij jou?

Vorig jaar na aankoop even de lock functie getest en die werkte prima. Tijdens de jaarwisseling de lock functie eigenlijk niet gebruikt. Zojuist nog maar even een paar keer geprobeerd en werkt bij mij echt top. Al verwacht ik niet dat ik de lock functie de komende jaarwisseling echt ga gebruiken. 1 keer klikken en hij geeft een vlam van heb ik jou daar, echt erg blij mee.

Ik heb precies dezelfde! (gekocht op Trophy) Maarre... die lock werkt voor geen meter, hoe zit dat bij jou?

Ik heb met een aantal branders gehad toen ze wat ouder werden, dat de lock op die branders lam werden.
Wat lekker irritant is, want dan kan je de aansteker niet gebruiken omdat ie steeds op slot gaat.
Een stukje ducktape doet wonderen, maar ik heb de lock bij sommige aanstekers de lock er ook uit gehaald.
Moet je trouwens ook mee uitkijken, ik had een paar jaar geleden de grote brander die in de FPM webshop werd verkocht, ik had bijna de aansteker stuk gemaakt.

ik pak de goedkoopste stormaanstekers die er zijn. heb er altijd ruzie mee. Heb ooit eens van die duurdere gekocht. maar die werkte ook maar half. of beter gezegt na een paar dingen aangestoken te hebben deed ie het al niet meer omdat dat vonk dingetje naar den klote was, dat heb ik nou al een paar jaar gehad.Dus voor mij goedkopen aanstekers en veel aanstekers
Waarschijnlijk hou je dan je vlam recht op de visco, ipv in een hoek van 90graden. Als visco brand spuit het roet e.d. Je aansteker in waardoor de vonk het niet meer doet. Vaak op te lossen met een klein stukje keukenpapier. Even oprollen en roet wegvegen dan paar keer proberen.

Doe al jaren met sommige storm aanstekers op deze manier.

Heb er enkele van de action, doen het al jaren. Idd lontje haaks aansteken en ze gaan heel lang mee.

Heb die ook heel lang gehad maar dit jaar 3 stuks binnen 2 weken kapot. Lijkt ook zooi te zijn geworden.
Dit was dan niet voor vuurwerk maar voor roken.

Idd die van de Action zijn prima. De stormaanstekers die je bij Zena kreeg bij een bestelling werken ook prima btw.

Back
Bovenaan