Goede aansteker voor vuurwerk

Vandaag drie simpele stormaanstekers gekocht bij de Jumbo, vergelijkbaar met die van de Action. Benieuwd hoe die gaan bevallen

Ik zeg het nog een x de creme brule brander van de action . Heb er 2 allebei 2 jaar oud en werken als nieuw . Worden dagelijks gebruikt

Ik heb hier wel een aantal vragen over aanstekers aangezien ik altijd aan het hannesen ben met die dingen of het nou die dure is van Zena met pistol greep of dat crème brulee torch van de action.
Als ik er 1 koop gaat het goed totdat hij gevuld moet worden dan begint de narigheid.

Ik laat de aansteker eerst ontluchten.
Aanstekerstand niet op de volle vlam laten staan.
Dan een aantal sec de gasbus goed in de aansteker drukken zonder dat er valse lucht aangezogen wordt(aansteker op z’n kop).
Dan een aantal minuten acclimatiseren en dan zou hij het weer goed moeten doen, nou bij mij werken ze dan voor geen meter meer…
Nou weet ik niet of het aan mijn gas ligt of aan mijn talent?(onkunde in dit geval)

Gaat het bij jullie wel (altijd) goed?

Als zo’n action ding het niet meer doet voor 2 euro vind ik het niet zo erg maar ik heb ook nog wat duurdere liggen zoals die pistoolgreep van Zena en dat vind ik toch eigenlijk wel heel erg zonde want na het vullen zijn er denk 5 lonten mee aangestoken toen ik hem al bagger zat was.
Ik hoop dat ik zo wat wijzer ga worden wat betreft aanstekers vullen

Ik heb hier wel een aantal vragen over aanstekers aangezien ik altijd aan het hannesen ben met die dingen of het nou die dure is van Zena met pistol greep of dat crème brulee torch van de action.
Als ik er 1 koop gaat het goed totdat hij gevuld moet worden dan begint de narigheid.

Ik laat de aansteker eerst ontluchten.
Aanstekerstand niet op de volle vlam laten staan.
Dan een aantal sec de gasbus goed in de aansteker drukken zonder dat er valse lucht aangezogen wordt(aansteker op z’n kop).
Dan een aantal minuten acclimatiseren en dan zou hij het weer goed moeten doen, nou bij mij werken ze dan voor geen meter meer…
Nou weet ik niet of het aan mijn gas ligt of aan mijn talent?(onkunde in dit geval)

Gaat het bij jullie wel (altijd) goed?

Als zo’n action ding het niet meer doet voor 2 euro vind ik het niet zo erg maar ik heb ook nog wat duurdere liggen zoals die pistoolgreep van Zena en dat vind ik toch eigenlijk wel heel erg zonde want na het vullen zijn er denk 5 lonten mee aangestoken toen ik hem al bagger zat was.
Ik hoop dat ik zo wat wijzer ga worden wat betreft aanstekers vullen

Tja goede vraag.
Ik heb in de jaren 90 een keer hele dure torch aansteker op een jaarmarkt gekocht.
Toen ik gig bijvullen, deed ie niks nakkes nada meer.
Ik dat ding nog open gemaakt, bleek dat er een slangetje los zat.
Na veel gepruts weer vastgemaakt, bijvullen en weer los.

Het is pure willekeur, ik vul ze gewoon bij en meestal (altijd) werken ze na het vullen weer.
Hou ook in de gaten hoe je de lontjes aansteekt.
Als je direct richt op een lontje, dan komt die troep van het lontje in brandopening van de aansteker en daar raakt ie ook verstopt van.

Succes.

Mijn aansteker staat altijd haaks op de lont om het zo even te zeggen, het is ook niet het probleem dat de kop van de aansteker vies is maar dat je na het vullen 10 keer moet drukken voor een vlammetje die vaak ook nog “sputtert” of erg zwak is.
Ik vind het wel lastig uit te leggen in worden maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik heb één aansteker die na 7 jaar nog steeds mee gaat, de Metal Torch kleine variant. Elk jaar maak ik hem schoon en vul ik hem bij. Schoonmaken van de aanstekermond om het zo te noemen, doe ik met een saté prikker en natte keukenrol. Vullen is soms best lastig bij bepaalde aanstekers, je moet soms hard de bus aanstekergas op de aansteker drukken.

En dan krijg je ook nog eens 15 verschillende pinnetjes meegeleverd bij de gasfles, waarvan er meerdere lijken te passen ;)

Juist, en dan er achter komen dat je ze eigenlijk geen van allen nodig hebt omdat de gewone opening van de gasfles er ook op past. :D Action aanstekers heb ik trouwens middelmatige ervaringen mee. Voor het geld zeker goed maar de vlam die er uit komt is niet bijzonder sterk. In Steenbergen 2 jaar geleden deze aansteker gehaald, doet het nog wel echt goed:

Bekijk bijlage 66384

Ik had wel eens last toen het zo koud was dat het gas er niet uit kwam.
Nadat hij opgewarmt was in mijn broekzak deed hij het weer.
Tijdens het vullen koelt dat gas ook altijd af en brand slecht.

Mijn aansteker staat altijd haaks op de lont om het zo even te zeggen, het is ook niet het probleem dat de kop van de aansteker vies is maar dat je na het vullen 10 keer moet drukken voor een vlammetje die vaak ook nog “sputtert” of erg zwak is.
Ik vind het wel lastig uit te leggen in worden maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Tijdens het vullen koelt dat gas ook altijd af en brand slecht.

Houd je de vulbus en aansteker wel op zijn kop tijdens vullen? Je moet de vloeistof in je aansteker krijgen, niet het gas :p

Houd je de vulbus en aansteker wel op zijn kop tijdens vullen? Je moet de vloeistof in je aansteker krijgen, niet het gas :p

Uiteraard hou ik ze allebei op hun kop.
Nu ben ik ook verder gaan struinen op internet om het vervolgens zelf weer te proberen.
Wat ik denk is dat het aan het nippeltje ligt van de gasbus omdat ik altijd wel “lekkage” heb terwijl hij er pas 2 sec opzit met die Losse nippels erbij wordt het verhaal alleen maar erger..
Wat ik nu dus ga doen is een nieuwe gasbus halen en dan kijken of dat het probleem bij mij was

Ik heb ook altijd een beetje lekkage, maar ik zie wel altijd dat er vloeistof bij in de aansteker komt. Heb nog nooit zo'n nippel gebruikt. Wel heb ik 2 kleine storm aanstekers die gewoon ruk zijn, al vrij snel werkten ze niet meer. Ik dacht door de kou, want binnen na een tijdje doen ze het wel weer. Vrij nutteloos product dus wat mij betreft. Die torch doet het altijd perfect, is alleen een vrij lompe grote dildo om steeds in je zak te hebben :bonk:

Die “dildo” torch heb ik niet:p ik heb wel die “gun” van zena, een grote crème brulee brander en een wat grotere 4 pitter van champ ofzoiets.
Maar ook een zwik storm aanstekers van Jan en alleman die wel makkelijk in de broekzak past.
Maar op een 1 of andere manier maakt dat tot nu toe niet uit welke ik probeer te vullen, het is allemaal ruk.
Bijna geen enkele kan ik zien of er wat gas in zit of in is gegaan of hoe vol die zit.
Koop ik een volle dan is elke klik een vlam heb ik hem gevuld dan moet ik een keer of 5-10 drukken voordat ik een keer een vlammetje heb dat wordt nogal is frustrerend materiaal wat weigerd.

Ik heb een la vol met die dingen van de action. Ieder jaar haal ik er een paar bij en ieder jaar kappen er een paar mee. Voor die paar euro kun je niks beters krijgen.

Als je niet kan zien of er wat bij komt tijdens vullen zou het ook kunnen dat er dus gewoon niets bij komt :p
Er komt bij altijd maar een split second wat gas bij, alleen wanneer ik 'm er op druk zeg maar. Aan het begin komt er even iets in. Ik kan daarna de bus harder of zachter erop drukken, maar dan komt er niets bij. Als je nou een soort pompende beweging maakt met die bus op je aansteker, dat een keer of 10 doet, dan lekt ie ook steeds een beetje, maar komt er als het goed is wel wat in. Helemaal vol krijg ik ze nooit, maar er komt altijd wel minimaal de helft bij. Verder doe ik nooit ontluchten of iets gewoon vullen en meteen gaan.

Dat komt omdat je waarschijnlijk je aansteker met Butaan gas hebt gevuld. Als je Propaan gas gebruikt heb je geen last van niet ontbranden tijdens kou.
Rond het vriespunt werkt Butaan gas namelijk niet meer (het gas wordt dan vloeibaar) terwijl je Propaan gas tot -42 graden Celcius kunt gebruiken.
Je kunt dus het beste je aansteker met Propaan gas vullen, achter op de vulflessen is vinden wat voor soort gas er in zit.

Back
Bovenaan