Gevoel bij "het perfecte stookweer"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom willen jullie allemaal dat t zo koud is joh?? Doe mij maar lekker 5 a 10 graden met smeltende sneeuw, zonder wind en regen. Beetje mistig overdag en savonds klaart het op.

Dat is het meestal. Lekker die spanning of de wind wel wegzakt of de mist optrekt. En dan net tegen 00u klaart het dan altijd op of wordt het even rustig haha

Heeft er natuurlijk alles mee te maken hoe je je eerste dag der dagen beleefd hebt. Als dat blijft hangen en het was 23 graden met een zacht briesje dan had ik ook gezegd daar teken ik voor.
Maar omdat de dag der dagen laat in december is kan het ook wel eens wat kouder worden.
Dus helder weer licht vriezend met weinig wind tussen de 0 en de -5 en een licht sneeuwdek ik teken er voor.
Geeft toch het meest mijn beleving van Oud & Nieuw weer.

Afgelopen oud en nieuw perfect 10graden in tijdens de jaar wisseling geen regen en kraak helder terwijl half nederland regen had nee
Ik wens dat het weer kraak helder blijft maantje laag niks geen sneeuw.
Vanaf 19uur beginnen met stoken yeahhh

Het perfecte stookgevoel, ja, dat kom ik wel een aantal keer per jaar tegen hoor. Afgelopen weekend was voor mij inderdaad ook perfect, een snijdende koude wind, helder, klein briesje. Om het plaatje compleet te maken mag er van mij nog een dun laagje sneeuw liggen. Hierdoor krijg je mooie contrasten met het licht van het vuurwerk en de felle ondergrond. Het moet wel koud zijn voor mij tijdens oud & nieuw, hoort er bij vind ik :D

Mijn stookgevoel heb ik nu wel al beetje, strond verkouden, smorgens om 5:00 op de fiets naar werk. Thuis komen lekkere kom snert en stokbroodje(en niet te vergeten die lekkere loopneus). Het is nu kort dag maar zou volgend jaar wel rond 18:00 met een paar freaks een stookmeeting willen omgeving Enschede.

Gewenst:
-Temperatuur rond 0!
-Helder weer!
-Buitenlucht, de geur van kruit!
-Windstil!
-Mag nog wat sneeuw van kerst liggen!

Volkomen ongewenst:
-Miezer regen!
-Windkracht 4+
-Mist!

Zoals afgelopen weekend zou toch perfect zijn!
Kraakhelder (en dus droog), lekker fris maar niet te koud, klein zuchtje wind, niet teveel... top!

Wat je inderdaad niet wilt lijkt me wel duidelijk: regen (ook geen miezer), ijzel, harde wind, mist.

Ondanks dat ik een halve Noor ben, zou ik direct tekenen voor een subtropische jaarwisseling, zelfs 20 graden is prima. Maar geen vorst / mist /regen / sneeuw. Gewoon een zwoel briesje.

Vanmorgen tijdens het krabben van de auto ook zeker weer de nodige kriebels. Wat een perfecte dag zou dit zijn geweest als je nog om 10:00 kon beginnen. Goed koud maar met een zonnetje, perfect stook weer.

Ik ben vaak pas 18.00 uur klaar met werken en dan loop ik over een leeg plein, naar de auto. Dan begint het rond deze tijd toch echt wel te kriebelen door de kou, de geur van de kou en inderdaad de geur van de openhaarden etc.

Mijn wensen voor het weer op 31-12:
Overdag tijdens carbid schieten:
- Licht mistig, dauw
- Windkracht 1 a 2
- Graadje of -1
- Sneeuwlaagje van ongeveer 5 cm

Om 18.00 uur:
- Nog steeds licht mistig, maar wel wegtrekkend
- Windkracht 1 a 2
- Graadje of -1
- Sneeuwlaagje, schone straten/wegen

Om 0.00 uur:
- Helder, met alleen de rook van het vuurwerk, die rustig weg zweeft door een kleine luchtstroming
- Windkracht 1 a 2 dus
- Temps rond het vriespunt
- Sneeuwlaagje, wel schone straten/wegen

Ondanks dat ik een halve Noor ben, zou ik direct tekenen voor een subtropische jaarwisseling, zelfs 20 graden is prima. Maar geen vorst / mist /regen / sneeuw. Gewoon een zwoel briesje.
Voor 'een keertje' lijkt me 20 graden wel geinig, maar nee.. eigenlijk hoort er wel een beetje kou bij voor mij. Hoeft geen -10 hoor, maar rond het vriespunt of net erboven. Lekker ingepakt naar buiten. Iets brandveiliger dan met korte broek en slippers ook :p

Zolang het maar beter weer is dan vorig jaar, wat een grafdag was dat zeg :mad:
Hele dag regen regen regen en een bak wind. tussendoor 2x een half uurtje naar buiten met paraplu om wat te stoken maar op die manier is de sfeer ver te zoeken. Tegen 11 uur werd het droog maar inmiddels al zo'n rot humeur dat de lol er wel vanaf was.

Perfecte weertje: Kraakhelder, klein beetje sneeuwrestanten op het groen, -5 en kurkdroog :thumbsup::yes:

Het perfecte stookweer voor mij is als het droog is, er een helder blauwe lucht is, klein briesje wind en een temperatuur zo rond het vriespunt. En oja een beetje sneeuwresten mogen ook niet ontbreken natuurlijk! Waar kan ik tekenen? :wink:

Graadje of -2, kraakheldere lucht met veel sterren en een maan op de achtergrond. Licht briesje van windkracht 2/3.

Mijn voorkeur is al jaren ongewijzigd: bewolkt en nevelig hogedrukweer. Windkracht 2-3 uit zuidoost, graadje of 5 en droog. Dat typische rustige inversieweer. Het winderige en periodiek natte depressieweer van vorig jaar was in dat opzicht natuurlijk de grootste moodkiller sinds jaren (dan heb ik nog liever windstil en mist...).

Precies. kraakhelder, droog en klein beetje wind om de rook weg te blazen maar niet zoals vorig jaar. Dat was ronduit gevaarlijk op sommige momenten

Mijn voorkeur is al jaren ongewijzigd: bewolkt en nevelig hogedrukweer. Windkracht 2-3 uit zuidoost, graadje of 5 en droog. Dat typische rustige inversieweer. Het winderige en periodiek natte depressieweer van vorig jaar was in dat opzicht natuurlijk de grootste moodkiller sinds jaren (dan heb ik nog liever windstil en mist...).

Liever mist? Dat is de grootste moodkiller voor de meesten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan