Gepakt..

komop mensen op elkaar zeuren doen jullie maar in Reallife. De samenleving is al verne.kt door al dat gezeik naar elkaar via internet o.a.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zet dit hier namens een goede vriend van me neer aangezien hij er momenteel niet bezig wilt mee zijn.

Van de week belde mijn maat me op. Hij vertelde dat er 3 man sterk met kogelvrije vesten voor zn deur stonden met een huiszoekingsbevel. Hij stond perplex en eenmaal binnen liepen ze naar zn kamer en was het al snel gebeurd. Ze zijn er achter gekomen omdat hij mortieren had besteld via Dutch-pyro.nl. Ze hadden het factuur mee van de webwinkel. Alles is meegenomen. Een karton 5”, karton 3” en 18 cobra6. Hij krijgt een boete van ongeveer €600, een strafblad en 5a10 dagen celstraf en nog heel aantal uren taakstraf. Denk hierbij aan zo’n 200 uur. Het duurt ongeveer een jaar voordat zn zaak voorkomt. Mn maat wil jullie op het hart drukken om NIET te bestellen bij Dutch-pyro.nl! Ze zijn waarschijnlijk onder druk gezet en hebben privé gegevens uitgewisseld met de politie. Het stukje van dat het onder zijn bed zou liggen en dat ze via een tip op het spoor zijn gekomen is klinkklare onzin maar ja, media hé. Dutch-pyro heeft gewoon de boel verlinkt.

Pers berichten;
http://www.grootsneek.nl/36025/illegaal-vuurwerk-in-scharnegoutum-in-beslag-genomen/
http://www.politie.nl/friesland/nieuws/zeerzwaarillegaalvuurwerkinbeslaggenomen.asp

Het jammere is dat hij in de middle of nowhere woont. Hij heeft alle ruimte om fatsoenlijk shells te schieten zonder ook maar iemand ermee lastig te vallen. Hij had niet gedacht dat de consequenties zo groot zouden wezen en zal zn vingers er ook niet meer aan branden nu.

maar je kunt daar geen cobra 6 kopen

Gadverdamme ! Heb anderhalve week terug ook bij dutch pyro besteld. Geen mortieren o.i.d maar alleen lont. Wat denken jullie, kan ik ze binnenkort verwachten ? Niet dat er buitenom het lont iets te vinden is maar toch.

Ben blij dat ik al jaren niet meer aan illegaal vuurwerk doe, krijg er nu al de rats van dat ik een paar meter lont in huis heb, haha. Naja meer het feit dat het bekend is bij justitie.

dat zegt iedereen tegenwoordig op het forum maar ondertussen.....:D
denk je nou echt dat ze gek zijn ??

Sjonge jonge.. als er hier mensen zijn die vertellen dat het ter decoratie is, wie ben jij om dat te ontkrachten en hypocriet te noemen? Wil je dat mensen openbaar neerzetten: Ik heb mortieren liggen die voor shells bedoelt waren?

Er zijn inderdaad mensen die ze ter decoratie gebruiken net zoals dummy's, heb je daar wel eens van gehoord of is dat hypocriet als je zegt dat je dummy's hebt liggen?

Als je je geroepen voelt om iets neer te zetten kan je misschien beter tips geven voor de mensen die in het schuitje zitten dat hun lastig gevallen worden met een team dat langs komt voor een stuk kunststof, in plaats van zeiken. Want het gaat gewoon nergens over dat er dadelijk huiszoekingen komen voor iets wat altijd legaal was en plotseling zonder duidelijkheid blijkbaar illegaal is, dan snap je volgens mij ook wel dat zo'n huiszoeking onterecht en naar is voor de gene bij wie dat gebeurt.

Wat maakt het uit wat een ander doet of zegt? Laten we er vooral een leuke tijd van maken hier op het forum, daarvoor kom je toch hier? Niet om te mauwen.

Ik vind het vrij naief van dutch pyro, en weet hij ook echt wel hoe het zit.
als je 2 tot 6 inch buizen verkoopt en het zou alleen voor vuurpijlen schieten zijn waarom volstaat dan niet alleen 2 inch. Dat is het risico van je bedrijfje. Je verkoopt de pistolen alleen de minutie niet, zo zie ik het.

Ja en dat je met je deze wetenschap de facturen van je klanten rond laat slingeren is helemaal onprofessioneel en verwijtbaar.

Verder blijf ik van mening dat mortieren, shells helemaal niet in handen van particulieren mogen komen, ik vind ze geweldig laat dat duidelijk zijn.

Op de site noemt hij het nu ook een vuurpijlafschietbuis :bonk:

Zal wel een stormvloed aan meningen over me heen krijgen, maar dit is mijn mening.

Aanvullend op mijn bericht, als ik sommige reacties hier zo lees ben ik helemaal bang dat shells in handen komen van de simpele burger. Wat een niveau zeg!!

ik vind het prima en vooral info en foto's blijven plaatsen die van niemand zijn en niet vergeten je paraplu in je paraplubak te zetten.

de harde waarheid mag hier waarschijnlijk hier niet gezegd worden behalve in de fora waar alle informatie valt te lezen over het illigale spul.

in ieder geval veel plezier de 31ste :cool: :bye:

Een enkele zal zo'n mortier gebruiken voor decoratie, de rest koopt ze om shells mee weg te knallen. De politie moet uiteindelijk ergens beginnen. Dit is de makkelijkste manier om bij mensen te komen die zeer waarschijnlijk illegaal vuurwerk in huis hebben. Triest is het wel... De straf die je krijgt is echt bizar hoog... Je kan beter een auto stelen... Vaak gaan ze daar zelfs niet eens mee verder en sluiten ze de zaak na een week, en de persoon loopt gewoon vrij rond.

De website van Dutch-Pyro is nog wel online. En bij alle maten (2'' tot 6'') mortieren staat: Glasvezel vuurpijl afschietbuis. Kom op de politie is niet dom. Ik heb trouwens nog nooit iemand een pijl zien schieten vanuit een mortier... Vaak gebeurt dat vanuit een pvc buis of iets dergelijks.

oppassen iedereen die bij DP besteld heeft... al zn buizen zijn in beslag komen.
en de facturen van de laatste paar weken zijn meegenomen door de popo...

als je iets besteld hebt OPPASSEN

Wat veel mensen precies over het hoofd zien is dat Dutch-Pyro in het verleden al veroordeeld werd. Nogal logisch dat ze dat bedrijf dan ook extra hard in de gaten gaan houden, mensen maken het de speurders dan ook echt gemakkelijk als ze daar goederen gaan bestellen.

De meesten zullen de mortieren echt wel gebruiken waarvoor ze zijn bestemd, maar om nu op een open forum te schrijven (waarvan iedereen weet dat oom agent vol belangstelling meeleest) dat je baalt van deze actie bij Dutch.Pyro omdat je nu niet meer weet hoe je je karton shells moet wegknallen, vervallen sommigen -die toch hun verhaal kwijt moeten- in de "paraplubak" metafoor.:D

Nu maar hopen dat niemand zo in de war is geraakt dat hij vervolgens shells uit z'n paraplubak gaat schieten.:shocked:

Ik kan mij overigens heel goed indenken dat liefhebbers dit ook decoratief willen gebruiken.
Tip: monteer er een fitting in met een paar leds en je hebt je eigen designlamp.

daniel van dutchpyro is onlangs weer opgepakt, hoorde het van mijn handelaar. hij had de facturen van 2 week terug nog op zijnn bureau liggen..

Nou Pyro als je goed had gelezen stond dat hier al, het gehele verhaal van hem zelf.

Hij heeft hier huilie huilie gedaan, omdat hij paraplu en vuurpijllanceer buizen verkoopt en hiervoor beslagname heeft gehad. Verder ook de zaakjes goed op orde, gewoon voor 2 weken facturen ergens laten slingeren met NAW gegevens van klanten terwijl hij donders goed weet dat deze mensen het gebruiken voor shells. Verwijtbaar, en dom. Niet alleen van de verkoper maar ook de kopers, hoe naief ben je om te denken dat je veilig bezig bent. Kortom iedereen eigen schuld dikke bult..... shells behoren niet bij particulieren, ook al heb je 3 voetbalvelden ruimte om je huis, wat helaas 90% vd gevallen niet zo is.

De NAW gegevens krijgen ze toch wel als ze zijn administratie in beslag nemen, dat heeft niks met de facturen te maken die hij laat slingeren want voor de belasting moet je alle facturen zelfs bewaren.

en dit is natuurlijk wel een erg makkelijke manier om mensen op te sporen die mogelijk prof vuurwerk bezitten.

Back
Bovenaan