Gepakt met vuurwerk

Nou vorige week dinsdag eindelijk voor geweest.
Gelukkig goed van afgekomen. 240uur geëist en 40uur gekregen dit omdat de zaak te lang op de plank is blijven liggen. En ik nog geen aantekening oid had

Nou vorige week dinsdag eindelijk voor geweest.
Gelukkig goed van afgekomen. 240uur geëist en 40uur gekregen dit omdat de zaak te lang op de plank is blijven liggen. En ik nog geen aantekening oid had

Resume wat was er allemaal precies gebeurd? Want er staan hier zoveel verhalen bij elkaar. Misschien wel mooi om die te bundelen. Want de ene straf vind ik nog absurder dan de andere.

last (for now) but not f**king least:

wie heeft er wel eens een WECO PRINCESS BOMBE 150mm en een
125mm EPM cillinder salute samen op de foto gezien :)

de drie links boven zijn van pyro art, vrij zeldzaam.
middelste is een japanese shell uit eind jaren '70 van hiroyama fireworks o.i.d.
het is een imperial daylight shell, met parachute. een pronkstukje. nu verzopen in een bak water dus grrrrrrr

de plastic salute's spreken voor zich

enjoy!

Bekijk bijlage 12446

wat lijkt me die zwarte shell toch gaaf zeg! een daylight shell met een parachute:)

Nismo haalde het al eerder aan. Belangrijkste in volgorde : advocaat, advocaat =gratis btw.
Zodra je heterdaad aangehouden wordt in je huis of waar dan ook, gaan ze gelijk vragen stellen. Vanaf dat moment zeg je maar 1 ding.. Ik wil een advocaat. De agent vraagt dan volgens protocol wie ze kunnen bellen. Je zegt ik heb geen advocaat, dan krijg je piket advocaat of hoe het ook heet. Dat maakt niet uit. Je zit iets langer vast maar je krijgt een advocaat die Wel de regels weet. Belangrijk want de rechtspraak is zeer complex. En je kan even relativeren met zo een advocaat. En doe normaal tegen agenten, die gasten doen hun werk gewoon. Neem je verlies. Als je met vuur speel kan je je vingers branden.

Begrijp goed waar je mee bezig bent. Van de week werd er nog een kerel uit Limburg voor 1,5 jaar veroordeeld voor 300+ kg daar wordt je echt niet blij van.

Laatst bewerkt:
Gister tijdens het stoken van categorie 1 na een dikke twee uur bezoek gehad van de politie. We stonden ergens waar niemand last van ons had, en stukken verderop werden nitraten afgestoken. Maar de politie sprak ons aan en wilde ons eerst bekeuren. Maar wij volgden meteen dat het categorie 1 was etc, hebben de verpakkingen laten zien en uitleg gegeven. Daarna wilden we nog een aantal wetten laten zien maar daar werd niet naar gekeken.

In ieder geval werden er wat grapjes gemaakt, dat we kleine kinderen waren etc, maar goed. Ze zagen ook wat categorie 2 liggen gelukkig die in dichte verpakkingen. En stuk verder lagen babypijlen niet van ons natuurlijk... :wink:

Daarna wilden ze onze ID's en schreven kentekens op, we moesten alles opruimen en dan was het goed. Anders kregen we een milieuovertreding aan de broek. Alles netjes opgeruimd! Niks meer gehoord!

Daarna reden ze door en zagen we ze een stuk verderop bij jongens met singleshots, mochten meerijden. Zullen wel thuis bij de ouders afgezet worden. De oudste was goed gebriefd over categorie 1 na onze uitleg, maar de rest niet echt... Je zou denken van wel!

Ach, het is goed gekomen!

Ben vandaag voor moeten komen.
Ik had 135kg consumenten vuurwerk.
Mijn straf is75uur werk straf!

Ik vind het een zware straf 3xh...

Hoe werkt zoiets eigenlijk, mag je die 75 uur combineren met je eigen baan? Of ben je dan ook meteen je eigen baan kwijt?

Hoe werkt zoiets eigenlijk, mag je die 75 uur combineren met je eigen baan? Of ben je dan ook meteen je eigen baan kwijt?

Normaal gesproken krijg je een bepaalde tijd om je taakstraf te doen, op dagen dat er werk is want er is niet elke dag werk. Maar meestal zit er wel de zaterdag bij, en kan je zelf bepalen welke dagen je komt werken als je maar je uren binnen de gestelde tijd hebt gedaan. (dit kan wel verschillen per provincie)

Als ik jou nou eens zeg dat de eis 1 maand cel straf is.
Ja 100kg of meer staat 1maand cel voor.
Dus ik vind die 75 uur wel prima zo.
Ik krijg een oproep van de reclasering.
Die bepalen wat ik moet doen.
De werkstraf moet ik binnen 6 maanden voldoen.

Ja bij het woordje vuurwerk alleen al, ben je
Meteen al een crimineel in ons landje.
Heren wees gewaarschuwd met al die mooie collectie fotos:wink:

straf zit er zo op kerel... ik mocht 240 uur afwassen bij een Stay Okay hotel haha. ach als je het met een lach benaderd dan valt het allemaal best mee...

zet hem op!

Ben vandaag voor moeten komen.
Ik had 135kg consumenten vuurwerk.
Mijn straf is75uur werk straf!

? Hoe komen ze daar achter dan? Als iemand tassen met vuurwerk bij de winkel vandaan haalt word ie toch ook niet aangehouden. Wat is deze? Een maand cel met consumentenvuurwerk?

och dat hoeft niet eens hoor....als jij iemand met dozen vuurwerk ziet sjouwen en je vertrouwd het niet....dan is een belletje zo gemaakt.
Of iemand heeft geweten dat hij er zoveel had liggen of men heeft collectiefoto's gezien...etc etc....zoveel mogelijkheden...

straf zit er zo op kerel... ik mocht 240 uur afwassen bij een Stay Okay hotel haha. ach als je het met een lach benaderd dan valt het allemaal best mee...

zet hem op!

Haha inderdaat.
Wetende dat ik vroeger echt fout vuurwerk heb gehad doet me wel opvrolijken.
Het is slechts 75 uur.
Als ik dat over alle jaren verdeel waarin ik wel illegaal heb gehad dan valt 75 uur wel mee ja.
Maar goed je betert jeeven en juist dan komen ze opbezoek en nemen ze teveel consu in beslag.
Hoe ironisch.

Oh lekker dan @3xh.. Achja die 25 kg regel slaat ook nergens op... 2 a 3 doorlontbakken en je zit er al aan... En wat je zegt, dan ben je aan het beteren en dan krijg je dit, lekker motiverend ....

Back
Bovenaan