Gepakt met vuurwerk

@ 3xH Hier nog een, maar ik ga me toch echt niet houden aan de 25 kg regel. Dat mogen ze best weten. Misschien ligt er 25kg thuis en de andere 80 kg in een schuur... amahoela ik ga gewoon me cakes halen wat denken ze wel niet !
Legaal is legaal... ze moeten maar eens wat doen aan de achterlijke supermarkten met hun producten vol vergif !! Daar hoor je niemand over in de tweedekamer ! Stelletje....

Wat kost zo'n circus nu precies bij je huis? 80 euro en that's it? Verder worden er geen kosten op je verhaald vanwege de EOD?

Dat licht er aan of je schuldig word bevonden, word je schuldig bevonden krijg je nog een leuke rekening thuis gestuurd. politie,EOD,brandweer,enz enz

Dat licht er aan of je schuldig word bevonden, word je schuldig bevonden krijg je nog een leuke rekening thuis gestuurd. politie,EOD,brandweer,enz enz

vraagt hij er om dan dat het hele circus langs komt? 1 wagentje is toch genoeg... sensatie lui man.

En ik heb ook 8 man aan de deur gehad, en daar heb ik ook geen rekening van gezien, wel een vette taakstraf.

vraagt hij er om dan dat het hele circus langs komt? 1 wagentje is toch genoeg... sensatie lui man.

En ik heb ook 8 man aan de deur gehad, en daar heb ik ook geen rekening van gezien, wel een vette taakstraf.

Dat licht aan de melding de er gedaan word. Als er spraken is van zwaar vuurwerk of gem dan word de EOD er automatisch bij gehaald, als het om gewoon illegaal vuurwerk gaat potten pijlen enz dan kunnen ze het meestal alleen af. Maar ze gaan altijd van het ergste uit als ze zwaar spul vinden,daarom een blik politie,brandweer,Eod.En als ze wat vinden komt het NFI of iemand van TNO voor monsters veilig te stellen.De rekening van deze poppenkast gaan ze bij schuldig bevonden op je verhalen,en of jij er nou om gevraagd hebt of niet daar word niet om gevraagd of naar gekeken. Om je een idee te geven een uitruk voor zo iets van politie brandweer Eod plus min 40.000
Alleen de rechter kan hier nog iets aan doen,maar omdat de rekening pas komt na de uitspraak word dit meestal niet mee genomen.

Dus bij deze voor die gene die nog voor moeten komen en schuldig worden bevonden,laat de rechter hier rekening mee houden,zij zijn zelf hier niet eens van op de hoogte.

Dat licht aan de melding de er gedaan word. Als er spraken is van zwaar vuurwerk of gem dan word de EOD er automatisch bij gehaald, als het om gewoon illegaal vuurwerk gaat potten pijlen enz dan kunnen ze het meestal alleen af. Maar ze gaan altijd van het ergste uit als ze zwaar spul vinden,daarom een blik politie,brandweer,Eod.En als ze wat vinden komt het NFI of iemand van TNO voor monsters veilig te stellen.De rekening van deze poppenkast gaan ze bij schuldig bevonden op je verhalen,en of jij er nou om gevraagd hebt of niet daar word niet om gevraagd of naar gekeken. Om je een idee te geven een uitruk voor zo iets van politie brandweer Eod plus min 40.000
Alleen de rechter kan hier nog iets aan doen,maar omdat de rekening pas komt na de uitspraak word dit meestal niet mee genomen.

Ja dat is inderdaad wel wat Vuurvent zegt...

Want Janbakker is nu dus schuldig bevonden dus krijgt hij buiten die 80 uur ook de kosten van dat hele circus maar dat lijkt me zo in de tienduizenden euro's lopen en een gek voorbeeld. Wie bepaald een uurloon van een EODer?

Zijn daar voorbeelden van? Want volgens mij dreigen ze daar alleen mee en wordt er vervolgens niets mee gedaan...

Voor degene die de uitspraak willen nalezen: http://www.uitspraken.nl/uitspraak/...ste-aanleg-meervoudig/ecli-nl-rbove-2013-2839
Er wordt gesproken over illegaal vuurwerk, 1 tgb banger en 3 stuks nitraten, maar dat is enkel omdat ze niet alles op een paar a4'tjes kwijt kunnen. Helaas was ik op dat moment net 5 minuutjes voor de inval weg, dus heb niks veilig kunnen stellen.
Het schijnt gewoon zo te zijn dat als er een persoon anoniem belt en verteld dat hij/zij ergens explosieven "heeft zien liggen" er zo ineens de comedy capers door je voordeur heen komen.
En dat leuk op de verjaardag van mijn dochter, alsof er nog geen visite genoeg was, waaronder mijn 4 jarig dochtertje en meerdere jonge kinderen.
Die verjaardag vergeet mijn dochter van 18 niet meer.

Zo hele waslijst Jan niet alleen vuurwerk,heb jij wel een advocaat gehad?? staan wat fouten in de uitspraak. Professioneel vuurwerk voor particulieren??? Knal patronen in cat 2 en 3 ??? volgens mij vallen die onder 4 is 1.1 en voor de rest zitten er heel wat persoonlijke dingen tussen die niets met vuurwerk te maken hebben maar die wel aangedragen zijn, neem aan voor de zaak te verzachten.
Ze hebben je goed te pakken,zo te zien op allen punten schuldig bevonden.
Is de zaak helemaal afgehandeld of ben je op punten in hoger beroep gegaan.??

Zo hele waslijst Jan niet alleen vuurwerk,heb jij wel een advocaat gehad?? staan wat fouten in de uitspraak. Professioneel vuurwerk voor particulieren??? Knal patronen in cat 2 en 3 ??? volgens mij vallen die onder 4 is 1.1 en voor de rest zitten er heel wat persoonlijke dingen tussen die niets met vuurwerk te maken hebben maar die wel aangedragen zijn, neem aan voor de zaak te verzachten.
Ze hebben je goed te pakken,zo te zien op allen punten schuldig bevonden.
Is de zaak helemaal afgehandeld of ben je op punten in hoger beroep gegaan.??

Advocaat is mr. C.F. Roza, advocaat te Zwolle.

Dat er fouten in de uitspraak staan doet er niet toe. Het betreft formele fouten die geen ander licht op de zaak werpen. Zouden er materiële fouten worden gemaakt dan zou dat eventuele gevolgen kunnen hebben.

Hij is natuurlijk schuldig bevonden omdat feit 2 t/m 6 door hemzelf is bekend. Je kunt maar beter bekennen dan ontkennen want hoe komt het anders in je huis terecht? Jij bent immers verantwoordelijk voor alles in je huis.

Op zich nog een vrij milde straf als je ziet waaraan je schuldig bent bevonden.

Sterkte ermee!

Dus bij deze voor die gene die nog voor moeten komen en schuldig worden bevonden,laat de rechter hier rekening mee houden,zij zijn zelf hier niet eens van op de hoogte.

Potten en pijlen???
73 shells, das wel zwaar toch!

Geen idee of hij de rekening krijgt, ikzelf denk het niet.
Die gasten worden toch betaalt van onze belasting centen.

Voor degene die de uitspraak willen nalezen: http://www.uitspraken.nl/uitspraak/...ste-aanleg-meervoudig/ecli-nl-rbove-2013-2839
Er wordt gesproken over illegaal vuurwerk, 1 tgb banger en 3 stuks nitraten, maar dat is enkel omdat ze niet alles op een paar a4'tjes kwijt kunnen. Helaas was ik op dat moment net 5 minuutjes voor de inval weg, dus heb niks veilig kunnen stellen.
Het schijnt gewoon zo te zijn dat als er een persoon anoniem belt en verteld dat hij/zij ergens explosieven "heeft zien liggen" er zo ineens de comedy capers door je voordeur heen komen.
En dat leuk op de verjaardag van mijn dochter, alsof er nog geen visite genoeg was, waaronder mijn 4 jarig dochtertje en meerdere jonge kinderen.
Die verjaardag vergeet mijn dochter van 18 niet meer.

Je hebt wel ballen:shocked: Een voorwaardelijke celstraf van 4 maanden en dan vuurwerk uit België halen. Voor zover ik het lees staat daarover niets in de 'bijzondere voorwaarden', maar erg handig lijkt dit me niet als ze je ermee snappen. Succes met instanties als Jeugdzorg en de reclassering. Vooral Jeugdzorg, die kunnen soms rare dingen uithalen.

Ben 11november 2011 gepakt met een 45shels 3" en 9cobra 6
Ik mag de 25ste maart voorkomen in haarlem

Dat is ook mooi op tijd zeg.
art. 6 lid 1 EVRM --> zegt dat je binnen een redelijke termijn moet worden vervolgd. Nu lijkt mij dit niet echt een complexe zaak waardoor een schending van die termijn onaanvaardbaar is, met als gevolg strafvermindering. Kortom doe, of je advocaat, er een beroep op!

Ben 11november 2011 gepakt met een 45shels 3" en 9cobra 6
Ik mag de 25ste maart voorkomen in haarlem

hey Jimmy, daar ben ik ook geweest in haarlem voor 73 shells, salutes en displays 3"
en wat nitraten en pijlenpaketten en matjes, ik had 240 uur werkstraf waarvan 60 voorwaardelijk dus uiteindelijk moest ik 180 uur werkstraf doen bij het ziekenhuis in hoofddorp

hey Jimmy, daar ben ik ook geweest in haarlem voor 73 shells, salutes en displays 3"
en wat nitraten en pijlenpaketten en matjes, ik had 240 uur werkstraf waarvan 60 voorwaardelijk dus uiteindelijk moest ik 180 uur werkstraf doen bij het ziekenhuis in hoofddorp

Dan kom je nog goed weg. Ik moest in Den Bosch voorkomen. Ik kreeg voor alleen 12 c6 60 uur taakstraf. Zal binnenkort wel aan de slag moeten...

Ik was het zelf eigenlijk alweer bijna vergeten dat ik gepakt was.
Maar upo maikie ik zal het in me achterhoofd houden wat je zegt.
Ik ben benieuwd wat de straf zal worden. Zo als ik hier hoor valt het wel mee gelukkig.

180 uur taakstraf 6 maanden voorwaardelijk en 2 jaar proeftijd voor 42 3" shells div. knallers en blokken en 12 901/902s
Opgepakt dec 2011, voorkomen was vorige week
Eis was 240 uur, maar ging 60 uur vanaf omdat we ondertussen al 27 maanden verder zijn.

Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat.
Al reken ik er zelf niet op. Ik ga uit van dikke boete plus hotel. Dat kan het altijd alleen maar meevallen.

Back
Bovenaan