Geniet je meer van het vuurwerk voor 00.00 of tijdens/na?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor 0.00 geniet ik vooral van het feit dat ik lekker met de kinderen aan het stoken ben en dan wat minder van het vuurwerk zelf. Na 0.00 ga ik vol gas en dan geniet ik meer van het vuurwerk zelf.

Ik ben dol op fonteinen en, behalve een enkele dikke als rustmoment tussen het 00u geweld, heb ik 's avonds 1 a 2 fonteinmomenten. Ik sta dan vaak alleen op straat, of 2 buren nog voor huis, en geniet dan in alle rust van dat lage vuurwerk wat ik bijna nog het meest magisch vind en waar (naast kleine grut) alles voor mij ong 40 jaar mee begon. In die collectie gaat minstens zoveel moeite (flink reizen zelfs!) zitten als in de boxen/cakes bij elkaar krijgen (meest vlakbij) dus geeft wel aan dat de balans 50/50 is.

Maar het 00u moment blijft zenuwen, spanning en kippenvel geven. Nog na al die tijd. Om dan die giga luchteffecten te veroorzaken met 1 lontje aansteken, de herrie overal om je heen, die tunnel die je samen creëert van het een na het andere jaar... De fonteinen zijn prachtig, maar dat kwartier/half uurtje moment supreme met applaus en complimenten van publiek na afloop...

Oh jongens, als ik het nu zo typ raak ik opgewonden met natte oogjes zoooo gruwelijk verheug ik me weer op dat ene hoogtepunt van dat hele jaar...die paar uurtjes en dat ene moment... Kickuh! :handsup:

Vanaf 18:00 sta ik meestal met andere freaks te stoken en om dan samen je passie en enthousiasme te delen is echt heerlijk. Om 00:00 ben ik vaak met familie en vrienden die het ook wel mooi vinden, maar toch minder dan mede freaks. Het is natuurlijk beide genieten, maar voor 00:00 op een andere manier!

Sinds vorig jaar schiet ik 5-6 producten per uur vamaf 18:00. Dit zijn meestal losse cakes. Hier geniet ik heel erg van. Om 00:00 start ik met de 20-25mm compounds en vaaf 00:30 begin ik met de mooie 30mm blokken. Ik geniet van ieder moment evenveel. Wel bouw ik de avond op tot de climax van 00:30

Misschien niet helemaal of dit antwoord hier thuis hoort, maar waar ik altijd heel erg van kan genieten is het eerste lontje wat ik aansteek om 18 uur. Samen met de kindjes (zijn jong en halen tot nu het 00.00 moment nog niet)
Lachende gezichtjes bij het zien van het mooie vuurwerk.
Kan niks tegenop :)

Prachtig om te lezen dat meerdere mensen een intens gevoel krijgen bij het 1800u of 0000u moment.
De voorkeur voor afsteken op bepaalde momenten veranderd echt als je ouder wordt en bijvoorbeeld kids krijgt. Voor mij is het gevoel (bijna stress) pas echt voldaan en weg als het geweld los barst om 00:00.
Ik kan dan ook niet te lang handjes schudden en knuffelen met familie. Zo snel mogelijk naar buiten en de show starten!

Mooiste vind ik de aanloop naar 18u toe. Ik joust qua siervuurwerk altijd die grens aan, en dan sta ik te trappelen joh! Gaat er al rond half 6 de eerste doos van de buren af, waar je natuurlijk niks van wilt missen. Dus elke knal toch even naar het raam rennen. Echt niks met mij te beginnen dan. En dan hét moment dat het mag, je eerste lontje wetende dat er nog vele volgen. Die eerste klappen in de straat, magisch man! Dan weet je waar je al die tijd naartoe geleefd hebt.

Beide toch wel, in de avond altijd wat klein spul en unieke dingen, merk toch dat naarmate ik ouder wordt ik meer en meer kan genieten van fonteinen of speciale effecten, dit jaar bijvoorbeeld een boel verschillende bijtjes ingeslagen. En dan natuurlijk het 00:00 waarop alles samen komt, adrenaline door je lijf, wij beginnen ook dan altijd rustig met wat fonteintjes en budget cakes, krijgen ook regelmatig reacties van de buurt van oh is dit het? hele avond bezig en dan vallen jullie weg bij de rest.

Maar dan zodra het rond 12:15 wat rustiger begint te worden beginnen aan de grote cakes en compounds en toewerken naar een finale.

Meer van het 00.00 uur moment. Dit heeft toch het meest magische en zorgt voor veel adrenaline bij mij. 18.00 uur is natuurlijk ook heerlijk als je de eerste cake van de dag aansteekt. Het moment waar je al een jaar naar uitkijkt. Toch ben je dan vaak eén van de weinigen en begint het net. Om 00.00 uur gaat het van alle kanten los en help ik zelf nog wel beetje mee aan chaos, maar kan ik ook erg genieten van wat je allemaal om je heen ziet. Ook bewaar ik het mooiste spul altijd voor na 00.00 uur. Met de kids stoken is ook geweldig, maar dat doe ik vaak al in de avonden ervoor of op oudjaarsdag overdag.

Van mijn eigen spul geniet ik het meest in rust, als de buurt een beetje stil is gevallen. Alles wat door anderen wordt afgestoken geniet ik sws van ongeacht het moment

Vorig jaar toch echt vooral na 18:00. Dat had er vooral mee te maken, dat ik al in een periode zat, waarbij ik regelmatig stress in mijn lichaam voelde. Ik kon het niet aan, om langer te wachten. Bij de eerste grondbloem trilde mijn handen al, het moest eruit. En eenmaal bezig toch weer in de stookmodus. Ik ben het ook dit jaar weer van plan, om zo vroeg mogelijk te beginnen. Gewoon even stilstaan bij alles wat er gebeurt is, en de spreekwoordelijke persoonlijke demonen weer verjagen in hoeverre dat mogelijk is. En vooral relaxen en genieten van het moment zelf. Daarna ook weer tijd en aandacht voor mijn ouders en de hond. Krijg er langzaam maar zeker weer zin in.

Ik geniet van al het vuurwerk, maakt niet uit hoe laat het afgestoken wordt. Probeer zelf wel altijd tijdens de rustigere momenten af te steken en verder te genieten van de rest.

Lastig hoor. Het 18 uur moment is ook wel magisch. Het besef dat het eindelijk weer mag en in alle rust lekker stoken. Al vind ik de 00:00 chaos ook geweldig.

Steeds meer kan ik genieten van de momenten in de avond.
Voorheen schoten we nog weleens een kleine show om 18u, dat was wel dik met zoveel volk wat ervan kon genieten. Nu is dat meer mak aan, kijk er naar uit dat mijn dochter lekker kan afsteken in alle rust.
Maar het magische chaos moment in de nacht, dat ene moment dat je zelf juicht om het vuurwerk, daar geniet ik ook van. Daarna is het klaar, echt een climax, mooi moment is dat hoor.

Het gevoel is heel dubbel. Aan de ene kant ga ik voor het 0.00 uur moment. Het moment dat iedereen de voorraad erbij pakt en het compleet chaos is. Genieten en niet weten waar je moet kijken om maar niets te missen. Maar..... je mag dan tegelijkertijd nog maar 2 uurtjes, daarna is het uit met de pret.

Als je om 18.00 begint dan is er de wetenschap dat je daarna nog heerlijk 8 uur je gang mag gaan. Die 8 uur is al veel te kort na een jaar wachten. Dat 1e lontje, die eerste effecten en weten dat je legaal je gang mag gaan..... maximaal genieten!!

Ik verdeel mijn voorraad over de avond, maar zorg dat ik die 8 uur volledig bewust meemaak.

Dit jaar voor het eerst Fallas meegepakt. Een zeer prettige onderbreking van de tijd tussen 2 jaarwisselingen. Enkelen hadden de hoop dat mijn drang naar de jaarwisseling hierdoor minder zou zijn. Hahahaha, vuurwerk kun je nooit genoeg van genieten. Ook niet na 40 jaar!

Ik heb om 0:00 wel soms een beetje het "probleem" dat het te veel chaos is om echt goed te genieten. Ik bedoel je geniet er wel van, die chaos maar of ik je de volgende dag ook nog kan vertellen hoe die compound er uit zag is een ander verhaal XD.
Allemaal mensen gelukkig nieuwjaar wensen, verschillende mensen die allemaal hun eerste pot willen afsteken, overan om je heen geweldig vuurwerk om naar te kijken, champagne glazen die verdwaald raken, kinderen die ook van alles willen. Heerlijk, maar ik schiet dan niet de mooiste spullen.

Overdag hebben we de laatste jaren een hele groep kinderen die non-stop met het kentterspul bezig zijn. Dat is echt geweldig om te zien, en ook gezellig met alle ouders er bij buiten.

Eerste potje van de avond om 18:00 is altijd wel echt een geniet momentje, dan is het feest pas echt begonnen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan