Geniet je meer van het vuurwerk voor 00.00 of tijdens/na?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik geniet vooral als ik na de verkoop vanuit nijverdal weer naar wijchen rijd. Ik moet dan best nog een eindje rijden maar dan zie je links en rechts vaak al vuurwerk de lucht in gaan. En dan thuis samen met mijn neefje en nichtje al vast wat dingetjes afsteken. Ook al zo,n mooi moment. En dan 12 uur helemaal los. Oftewel genieten de hele avond en nacht
Dat heb ik ook als ik van Bruchem naar Rotterdam terug rij.. maar dit jaar zal dat wel tegenvallen gezien de 31e op een zondag valt
Maar het is ook wel weer lekker dat je uitgerust kan genieten van het vuurwerk.

In denk dat ik dit jaar wellicht voor 00:00 mijn "showtje" doe in plaats van om 00:00. Dan ga je toch een beetje op /verloren in de rest..

De rust voor 00.00 is vaak wel lekker, beetje kletsen met iedereen en ondertussen wat leuke dingetjes afsteken. Maar het echte genieten is wel na de jaarwisseling om compleet los te gaan terwijl de straat staat te genieten van de show.

Teveel stress en teveel prikkels om 00.00 waardoor alles in een soort vreemde waas langs me heen gaat.

Wil eigenlijk alles voor 00:00 wegschieten, misschien 1 showbox voor 00:00 moment

Tussen 17:30-23:30 vind ik het mooiste moment, op mijn gemak product voor product bewonderen. Op deze manier krijg je vaak wel leuke reacties en kunnen meer mensen het ook potentieel zien.

00:00 doe ik standaard helemaal niks, rustig met het bezoek en familie kletsen en het nieuwe jaar inluiden. Kijk altijd even om me heen tussen 23:50 en 00:15 als het dan een beetje rustig begint te worden gaan we van start vind het anders zonde om tussen het geweld zelf te schieten. Want je bent dan niet helemaal gefocust op je eigen spullen. En het komt altijd wel voor dat iemand anders er gewoon een potje naast zet :)

Laatst bewerkt:
Tussen 17:30-23:30 vind ik het mooiste moment, op mijn gemak product voor product bewonderen.

00:00 die ik standaard helemaal niks, rustig met het bezoek en familie kletsen en het nieuwe jaar inluiden. Kijk altijd even om me heen tussen 23:50 en 00:15 als het dan een beetje rustig begint te worden gaan we van start vind het anders zonde om tussen het geweld zelf te schieten.

Precies zoals ik het ook ervaar! Vroeger begon ik wel eens om 0:00 uur en ik merkte dat het dan als een waas aan me voorbij ging. Beter om inderdaad even te wachten.

vorig jaar hadden we zo belachelijk veel vuurwerk van de voorgaande jaren dat we van de helft niet meer weten wat we gestookt hebben....was zo jammer...
dit jaar gelukkig weer een normaal.....wat je normaal noemt.....aantal boxen...cakes en heeeel veeeel fonteinen....maar voor mij persoonlijk zijn de 8uurtjes allemaal fantastisch...maar om 12 uur hebben we altijd een groot project met fluiters en knalcakes(vaste prik).....maar geniet net zoveel van de kleine vuurwerkjes....waarschijnlijk omdat ik al zo n ouwe lul bent:D

Bij mij is het altijd rustig tot 00:00 daarna beland ik een soort vuurwerk adrenaline trance, weet niet meer waar ik mee moet beginnen en pak maar wat (kan mij soms de afgestoken producten niet eens meer herinneren) terwijl ik van tevoren een volgorde in de planning heb staan.
Heel raar,en heb ik al vanaf ik begonnen ben met vuurwerk afsteken.

Bij mij is het altijd rustig tot 00:00 daarna beland ik een soort vuurwerk adrenaline trance, weet niet meer waar ik mee moet beginnen en pak maar wat (kan mij soms de afgestoken producten niet eens meer herinneren) terwijl ik van tevoren een volgorde in de planning heb staan.
Heel raar,en heb ik al vanaf ik begonnen ben met vuurwerk afsteken.
Proberen eens door de avond heen meer te stoken, echt 60-70% van je collectie

Vanaf 00:00 geniet ik echt heel erg van het vuurwerk. Dan ben je toch echt het nieuwe jaar ingegaan, en dit luid je dan traditiegetrouw in met vuurwerk. Als je om je heen kijkt zie je overal vuurwerk de lucht in gaan. Dit geeft echt een magisch gevoel en sfeer! :holland:

Voor mij zijn er tegenwoordig 3 piek momenten:

- Na het avond eten met de kids buiten.
Vanaf Sinterklaas t/m de 31e gaan we op zaterdagavond - mits droog - categorie 1 stoken. Maar de 31e natuurlijk ook F2 spullen. Wel langzaam opbouwend, want grotere cakes met harde burst zijn dan ineens erg indrukwekkend voor een <5 jarige. Maar het plezier van het samen afsteken en de magie van vuurwerk in die ogen zien… priceless!

- NA het 12u moment. Die eerste cake die je mee naar buiten neemt terwijl je rondom je al van alles en nog wat hoort. Afhankelijk van hoeveel er om mij heen gestookt wordt kies ik voor GROOTS beginnen, afwisselen met de buren, of een ouderwets rood tapijt neerleggen. Dit laatste afhankelijk van de locatie. Omdat het anderen nogal af kan schrikken terwijl ze wellicht richting hun buren willen lopen.

- Na 01:30u, wanneer het rustiger wordt. Ik heb altijd nog een paar mooie losse cakes, of sierlijke compounds voor in vrijer luchtruim. Met de paar andere enthousiastelingen toch nog even doorbeuken. Ook na 0200u. Dat komt dan net even wat indrukwekkender over en voelt als de juiste afsluiting van de avond.

Het meeste geniet ik toch altijd wel van de 18.00 show, kinderen nog wakker en enthousiast, straat die denkt dat je vuurwerk hierna wel op is en geen vuurwwerkvervuiling.

Voorheen stak ik alles rond 0:00u af maar afgelopen jaar lekker in de vooravond gestookt en dat beviel goed. Dus dit jaar beginnen we ook lekker om 18:00. Merk zelf dat ik dan veel meer geniet van het vuurwerk wat je gekocht heb. Het 0:00u moment blijft zeker iets magisch maar dan is er zoveel vuurwerk in de lucht dus kijk ik liever eerst lekker om me heen zodat je daarna weer van je eigen spullen kan genieten.

Het 1e mooie moment is als het net donker genoeg wordt en de 1e siercake vh jaar wordt afgestoken.
Het 2e mooie moment is ergens tegen 23 uur als alles helemaal klaar staat en gecheckt is en er nog even 1 siercakje de lucht in moet voordat je het laatste uur toch even rustig naar binnen gaat om aandacht aan de familie te geven.

Het allermooiste moment is na 0.00 als ik eerst 15 minuten om me heen kijk naar al dat prachtige spul wat de lucht in gaat om me heen. Pas als het weer rustig is in de straat komt het eigen spul.

Ik steek eigenlijk nooit op 12:00 vuurwerk af.

Altijd van te voren en als de rust is wedergekeerd.
Dan kan ik mijn eigen echt concentreren op het vuurwerk en details en geniet dan dus ook het meest.

Om 00:00 gaan we altijd op een brug staan aan de rand van de wijk zodat we alles in het geheel kunnen zien.

I love it!

Ik geniet toch het meest van het vuurwerk na de klok van twaalf uur. In de vooravond steek ik vaak wat kleinere producten af. Zodra de klok twaalf slaat dan gaan we eerst even van het uitzicht genieten. Ik woon op de 10de verdieping, dus werkelijk een sprookjesachtig uitzicht. Ondertussen begint die heerlijke spanning te stijgen om zelf het prachtige vuurwerk af te mogen steken. Dat heerlijke gevoel kennen de meesten van ons wel denk ik. Dan rond half één ga ik lekker los terwijl de galerijen van de flat (meestal) vol staan. Dat geeft sfeer en is op en top genieten. :handsup:

Vorig jaar was dat eigenlijk alles tussen 18:00-00:00 Ik was alle boxen na 00:00 een beetje opgefokt aan het stoken dat ga ik dit jaar anders doen.

Leuk om te lezen dat meer mensen de tijd voor 00.00 zijn gaan waarderen. Wellicht ook van invloed budget en leeftijd.
Toen ik minder had was het vooral dat ik om 00.00 niet kon wachten om iets af te steken qua iets van het pakket of later toen ik zelf ging kopen de eerste losse cakes. Het was niet veel dus wat je had werd afgestoken om 00.00 aan straat na alle gelukwensen. Het handen schudden, klaar maken om naar buiten te gaan en naar straat lopen duurde natuurlijk veel te lang. Trots aan straat met wat je ook had, een fontein of een pearl potje, ondanks al het geweld om je heen.
Iets later meer opties dus in de vooravond wat kleinere cakes en je "topspul" om 00.00.
Weer wat later nog meer opties. Begin van de avond kleiner spul naar kwaliteit en om 00.00 choas.
Inmiddels heb ik nog nooit zo kwalitatief genoten van het 00.00 moment als nu, relatief rustig wat fonteintjes afsteken, niks moet maar het kan om toch even iets af te steken en verder vooral rondkijken en intens genieten hoe het land losgaat en vrienden en buren zien genieten van al dat moois.
Des te meer kan ik voor en na 00.00 genieten van mijn eigen vuurwerk.

Daarnaast wilde ik ergens noemen dat stress en spanning hierdoor ook minder is geworden, meestal wel, maar afgelopen jaar zelfs moeten spuugen en gigantische koppijn vlak voor 00.00:bonk: Alle spanning en stress kwam eruit, letterlijk...

Sinds een aantal jaren schiet ik meestal twee shows. De eerste natuurlijk om 18:00 uur als opening. Een relatief klein showtje en rond 22:30 uur een grote show. Dan om 00:00 uur lekker op de dijk staan en van al het andere vuurwerk te genieten.

Ik geniet eigenlijk het meest van mijn vuurwerk voor 12 uur, vooral de eerste cakebox vind ik altijd echt zo mega om aan te steken. Afgelopen jaar was dat de Bushwackers en vond deze echt onwijs goed!
Dit jaar nog geen idee wat de volgorde word.

Ik geniet het meeste voor 00:00. Van mijn eigen vuurwerk althans. Van al het geweld in de lucht om 00:00 kan ik ook zeker genieten, maar ik bewaar mijn zorgvuldig uitgezochte vuurwerk liever voor een rustiger moment. Dus het gaat dan deels eerder de lucht in, en deels na de eerste grote lading van de rest van de buurt. Zo kan ik optimaal genieten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan