Gekste ervaring met vuurwerk

Niet echt iets geks, gewoon niet opletten om 3 uur 's nachts bij dit:
Om 3 uur 's nachts dus, alle rotjes, grondbloemen ed bij elkaar gooien en in de fik zetten, blijkt er een nitraat tussen te zitten, die ontplofde toen ik op 1 meter stond :O gelijk de hele doos aan gort en alle rotjes lagen weer verspreid, we hadden net opgeruimd :(

Gisteren shells&mines afgestoken, knalt er een ding omhoog die dan ontploft (soort thunderking maar dan zacht) en een anders stuk knalde precies tegen mijn been, gelukkig alleen een schaafje. Chooet bermuda's die in de fik vliegen als je ze aansteekt. Was er net wind komt dat brandend stuk naar me doe gevlogen. Dus ik wil net rennen is ie uitgerbrand kreeg ik een warme zwarte lap in me gezicht..

Qua ongeluk is het engste dat we met oud en nieuw op wintersport waren en dat dorpje lag op een helling, wij zaten helemaal bovenin en het dorp en een vuurpijl ging de lucht in en verderop in het dorp weer naar beneden, gelukkig zagen we geen klap.
Het idiootst wat ik gedaan heb is met een vriend een pakje rotjes in een bak brandende spiritus gooien, klinkt ongevaarlijk maar omdat de rotjes doorbrandden vlogen er delen in het rond die aan alle kanten om ons heen afgingen.

We staken voor het eerst een nitraat af (Chooet Banger) een paar jaar geleden, dus iedereen enthousisast. En toen die jongen hem afstak, stond iedereen er omheen te kijken.
Dus toen hij aan was gooide hij hem uit paniek snel weg. En hij vloog gewoon op het randje van me capuchon en glee er weer af:o Dus bijna was hij in me capuchon afgegaan. Ik heb me lesje wel geleerd, nooit een capuchon op met oud en nieuw.

Dat heb ik ook al verschillende keren gehad, en de winkels zijn dan net gesloten. Ware nachtmerrie hé?

haha ik heb da ook een keer gehad maar toen waren de vuurwerk winkels nog wel open maar was alles al uitverkocht en hadden ze alleen nog fop en scherts artikelen:p

vorig jaar had mijn neef een babypijlbom gemaakt en wou hem aansteken met een grondbloem, waren van die flutgrondbloemen van de boerenbond en ontplofde in mijn neef zijn hand. hij riep heel hard au! en wij rende er naar toe hij dacht dat zijn vingers eraf waren maar hij had gelukkig niet eens een 1e graads brandwond:o wonder boven wonder is dus alles goed gekomen.

Leuk, echt zo'n mooie cake omgevallen van iemand, niet van mij, maar ik liep dus aan het eind van de straat, zie ik opeens 2 knallen op de grond, echt van die harde grote knallen dus, en ik zie een derde mijn richting opkomen, knalde echt iets van 50cm van mijn been af, 2 rode plekken op mijn been dus...
Echt van die maximum knallen, natuurlijk niet als de Silver salute, maar gewoon maximum knallen met boeket....

dan heb je de duurste 500grams cake het lontje gaat gewoon af
en wat blijkt het is een DUMMY
dus ik betaalde 110euro voor een stuk papier
kan gebeuren

Mijn broertje steekt een cake aan, valt hij na een paar schoten om, grote effecten maar gelukkig niks gebeurt..

Ik had me mortieren vast gemaakt aan een lantaarn paal, 2 stuks, maar allebij schuin voor het effect in v-shape! Maar toen schoot de shell tegen de lamp...
Gelukkig liep dit allemaal goed af!:rolleyes:Zie hier het filmpje van de shell!:wink:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Weet ook nog wel een leuke, hadden dit jaar voor het eerst shells geschoten, en toen bedacht opeens een van ons, wat als we nou al die pakjes romeinse kaarsen die we nog hebben (10 pakjes o.i.d.) in de mortier gooien, en er dan 5 grondbloemen in donderen, en doen alsof het een bazooka is!
Kan het filmpje zo gauw niet vinden, maar een van ons liep er mee door de straat met de mortier op zn schouder :')

1 grote stroom aan lichtkogels die er uit kwamen, hebben erna nog 3x kunnen ''herladen'' door er nog een paar nieuwe grondbloemen in te donderen, de kaarsen waren nog niet allemaal aan gegaan ;)

Er ging iets mis met een Hobbit (Lesli): in plaats van dat fonteintje met die crackling, vloog er een klein fluitend (en brandend) ding uit wat mijn zusje op een haar na mistte!

Ik had het met pijlen,mega groot maar,
vond ze licht en ik dacht ,dat zal wel zo horen:wink:
Stak ze aan en de lont brande gewoon maar,ging niet omhoog.
Dus bukken maar,zelfs dat hoefde niet want,kwam geen knal:sad:
dummie dummie dummie :bonk:

Back
Bovenaan