Gekste ervaring met vuurwerk

Niet echt iets geks mee gemaakt, kan me alleen nog herinneren dat een grondbloem uit elkaar knalde!:bonk:
En 2 jaar terug stond er hele harde wind, misschien hadden hier meer mensen last van? Toen viel mijn pijlen standaard om en knalde er een pijl bij de buren in de tuin, goed afgelopen dus:rolleyes:

ik heb een aantal gekke dingen gehad

1x had ik met oud en nieuw (12 uur s'nachts) Samen met mijn oom 2x de Twist n shout van lesli vuurwerk gehaald me oom zette die van hem als eerste aan na een paar dingen de lucht in zijn gegaan viel die uit. dus ik denk ik zet de mijne aan. dus ik de mijne aanzetten wat denk je? gaat die van me oom aan Schrik me kapot. dus er stonden er later 2 aan.

En me stomste gekste ervaring is dat ik op de 30e samen met me neef vuurwerk afstak en ik hem precies voor een burgerauto van de smeris gooide!!! 4 uurtjes taakstraf !!!

Lang geleden toen ik voor het eerst mijn eigen vuurwerk kreeg, had mijn moeder mijn vader gevraagd niet al te zwaar vuurwerk te kopen voor me. Het liefst sowieso geen knalvuurwerk.

Ik had wat romeinse kaarsen, fontijntjes, grondbloemen e.d. gehad. Hier zat ook een pakketje happiness bij. Dat zijn van die goedkope schrale fonteintjes.

Een van die happiness-dingen gaf echter helemaal geen sier, maar een knal. En dan niet een knal als van in een kanonslag, maar echt een enorme dreun. Het klonk echt al een nitraat zo hard.

Mijn moeder dus vet pissig op mijn pa, omdat ze dacht dat hij zwaar vuurwerk gekocht had :-D

Ik snap nog steeds niet hoe er zo'n knal uit zo'n potje kon komen. Het jaar daarop mocht ik zelf mijn lijstje opstellen, dus uiteraard die happiness erbij, maar toen knalde ze niet :-)

Onderweg:
In de auto onderweg naar de familie stak iemand een pijl af, maar die viel om.
Hij knalde vol tegen de vooruit aan en knalde, ik schrok me rot.
Me vader schrok zich ook rot, hij knalde bijna tegen een boom aan.
Uitgestapt en de jongen was helemaal wit van schrik (wij ook natuurlijk) en zei "Sorry sorry, het was niet de bedoeling, de wind etc."
M'n vader zegt maakt niet uit hoor, maak je maar geen zorgen.
De auto gecontroleert, er was helemaal niks te zien.
De jongen een hand gegeven, een gelukkig nieuwjaar gewenst en verder gereden.
24.00 uur:
M'n oom stak een Cobra 6 aan maar ging niet af.
De fontijn enzo kwam, maar geen knal.
Hij loopt ernaar toe, en op ongeveer +- 10 meter voor de Cobra knalt ie.
M'n oom viel om door de druk en de schrik.
Iedereen geschrokken natuurlijk, iedereen rent naar hem toe.
Hij had gelukkig niks, alleen een piep in zijn oren.
De rest van de avond was goed gegaan.

Onderweg:
In de auto onderweg naar de familie stak iemand een pijl af, maar die viel om.
Hij knalde vol tegen de vooruit aan en knalde, ik schrok me rot.
Me vader schrok zich ook rot, hij knalde bijna tegen een boom aan.
Uitgestapt en de jongen was helemaal wit van schrik (wij ook natuurlijk) en zei "Sorry sorry, het was niet de bedoeling, de wind etc."
M'n vader zegt maakt niet uit hoor, maak je maar geen zorgen.
De auto gecontroleert, er was helemaal niks te zien.
De jongen een hand gegeven, een gelukkig nieuwjaar gewenst en verder gereden.
24.00 uur:
M'n oom stak een Cobra 6 aan maar ging niet af.
De fontijn enzo kwam, maar geen knal.
Hij loopt ernaar toe, en op ongeveer +- 10 meter voor de Cobra knalt ie.
M'n oom viel om door de druk en de schrik.
Iedereen geschrokken natuurlijk, iedereen rent naar hem toe.
Hij had gelukkig niks, alleen een piep in zijn oren.
De rest van de avond was goed gegaan.

oeh dat is wel gevaarlijk die cobra 6 :bonk::p

Dat heb ik ook al verschillende keren gehad, en de winkels zijn dan net gesloten. Ware nachtmerrie hé?

vuurwerkfreak droom blijkbaar? :P ik heb het al verschillende keren gehad dat ik wakker werd en dat ik dacht, OH GEEN VUURWERK??!! en alle winkels dicht! :P

Gekste ervaring:

Maat probeert een fontein aan te steken, ik sta achter hem en wilde hem helpen, opeens ging dat ding aan en die maat staat op uit zijn buiging met zn achterhoofd onder mijn oogkas, heb 12 uur met een blauw oog vuurwerk gestookt! ahahah

Gekste ervaring, romeinse kaarsen ontploffen uit mijn hand, gelukkig in het midden dus geen schade. Was bij alle romeinse kaarsen in dat pakje.
En een keer, ik was ongeveer 10, wou ik een grondbloem uit mijn hand afsteken maar mijn vader kwam, dus ik gooi hem snel op de grond en ontplofte de grondbloem. Ik dus heel veel geluk gehad toen.:P

Gekste ervaring, romeinse kaarsen ontploffen uit mijn hand, gelukkig in het midden dus geen schade. Was bij alle romeinse kaarsen in dat pakje.
En een keer, ik was ongeveer 10, wou ik een grondbloem uit mijn hand afsteken maar mijn vader kwam, dus ik gooi hem snel op de grond en ontplofte de grondbloem. Ik dus heel veel geluk gehad toen.:P

Lang leve je vader :D :P gellukig dat hij kwam !

Vorig jaar had ik een stel pijlen die niet echt goed waren
1ste steek ik aan ga 5 meter de lucht in en valt weer op de grond en knalt kwam zo een stukje op mijn broek klein brandwondje
2de gaat de lucht in 3 meter en knalt al
3de knalt in de fles XD

Vorig jaar een of andere gek die mijn vuurwerkstandaard omver rijdt helemaal kaduuk mijn maat had wel een 2de :)

Laatst bewerkt:
Een jaar of 23 geleden toen stak een kameraad een babyvuurpijl af die hij weggooide en zo bij mij in de capuchon van mijn jas landde.gelukkig schoot de pijl zo weer uit mijn capuchon en ik had gelukkig niets,wel veel mazzel gehad toen.

Ik was 10 jaar toen ik een gillende kuikenmeid afstak. Het was de bedoeling dat ik ze allemaal afstak maar ik boog een beetje, en toen kwam dat vuur ofso in me oog. Ik was wel daarna niet meer naar buiten gegaan (2 uur). Gelukkig viel het allemaal mee...

Mijn gekste ervaringen:

Een lawinepijl die niet van de grond kwam terwijl die gewoon los in de buis stond. Gelukkig geen schade aan huizen en auto's terwijl die er maar 2 meter vanaf stond :rolleyes:

Ik zie een vuurpijl rechtstreeks op me af komen die wonder boven wonder precies in de dakgoot van iemands huis beland en vervolgens de dakgoot kapot knalde stond ik wel even raar van te kijken wat een geluk.

Verder niet veel bijzonders gaat tot nog toe gelukkig elk jaar goed en dat hoop ik zo te houden :D

mijn ervaringen:

een pijl die recht op me af vloog maar 5 meter voor me onder een auto knalde.

een vlinder waarvan de hele familie brokstukken tegen zich aan kreeg, ik heb hier een litteken aan over gehouden.

een romeinse kaars die uitelkaar knalde, gelukkig stond die wel in een standaard :bonk:

grondbloemen die de lucht invlogen of knalden.

rotjes die wegschoten alsof ze vuurpijltjes waren :shocked:

een mortierpijl waarvan de bollen bleven branden tot aan de grond en bijna op een rieten dak belandden.

mij oom had een laweinepijl die niet opsteeg, hij is toen snel achter een busje gedoken en alles is goedgegaan.

en fenix nitraten waarvan de vlam het soms niet deed.

dit was het wel.

mvg mick.

Vorig jaar wilde ik een romeinse kaars aansteken en toen vielen de balletjes eruit..
niet zon hele gekke ervaring maar dacht toen wel van owke haha.

Ik had een goedkope cake gekregen van een maat.
Stelde niet veel voor maar toen ik hem dus afstak ben ik snel weggerend.
Toen stond ik klaar om de mooie effecten te bewonderen, KNALDE dat ding opeens en een FLINKE knal net niet harder dan een vlinder.
Was wel cool, maar als ik niet een goede afstand had genomen was ik waarschijnlijk zwaar gewond geraakt.

een grote illegale buis uit denenmarken, 5 schoten soort van thunderking alleen dan mooier en harder, vastgezet tussen een bord, schootie eruit door de terugslagen, zegt zo'n maat, hij valt eruit, schiet die een of 2 meter over hem heen, dus ik ren weg, komt er nog zo'n ding achter me aan ook:O

uurtje geleden,
nog paar thunderkings afgestoken met een vriend, hoor je hem roepen auto!
dus ik ren alvast een paadje op, hij zit achter een auto, wit busje geen politie ofzo, stappen uit, vriend rent weg, hoor je ze roepen, even staan blijven!
wij allebei een andere kant op, shitt, adrenaline kick jongen,
ze zijn weer slim, rijden vandaag en morgen allemaal in gehuurde busjes,

Laatst bewerkt door een moderator:
een keertje bij een pottenpakket(van die poker namen) een paar ziek gevaarlijke pijlen 1ntje ging de lucht in(was bij mijn omas flat voor de deur en daarvoor zijn huizen) en na 2 sec met de zelfde kracht naar beneden de voortuin in van mensen die net naar buiten kwamen effe sorry roepen en snel naar binnen :D

dat iemand een grondbloem per ongeluk in een tas vol rotjes en grondbloemen gooide en ik heb een keer een babypijltje in mijn wenkbrauw gekregen ( was met knal maar ik had geen littekens o.i.d )

Back
Bovenaan