Gekste ervaring met vuurwerk

1 een babypijltje die omhoog gaat draait en in mijn heg komt waardoor die in de brandt vliegt (optijd geblust)

2 en een keer een omgevallen pot laatste kogel tussen mijn benendoor tegen mijn vaders benen tegen mijn zus haar voet en knalde tegen mijn moeders been, geen ernstige verwondingen aleen een brandplekje en een vloerkleed wat we konden weggooien

3 ik stondt te kijken bij een vuurwerk demo hadden ze een pot die had mooie effecten maar er kwamen heel veel grote resten of wat dan ook vanaf dat soms al brandent het publiek in vloog

4 ik sta buiten een thunderking af te steken hoor ik een pijl kijk ernaar hij klapt uitmekaar krijg ik een soort magneet achtig iets tegen me hoofd (dit bleek dus een koelkast magneetje te zijn)

en verder niets ijgelijk..

Laatst bewerkt:
gefotografeerd worden tijdens het stoken.
waarna ik er dus over begon dat ik nog helemaal geen 18 ben en de man dus strafbaar bezig was en dan niet eens te beginnen over privacy rechten en openbare ruimte's:P
bleek de beste man bang te zijn dat ik zijn ´klassieke pick up´ op zou blazen.
in de stad zou ik er nog in kunnen komen maar woon in een dorp van 600 man en met zoiets kom je hier dus echt niet mee weg.

gefotografeerd worden tijdens het stoken.
waarna ik er dus over begon dat ik nog helemaal geen 18 ben en de man dus strafbaar bezig was en dan niet eens te beginnen over privacy rechten en openbare ruimte's:P
bleek de beste man bang te zijn dat ik zijn ´klassieke pick up´ op zou blazen.
in de stad zou ik er nog in kunnen komen maar woon in een dorp van 600 man en met zoiets kom je hier dus echt niet mee weg.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Portretrecht
Interessant stuk over portretrecht..

correct me if i'm wrong maar volgens mij vervalt het portretrecht op openbare plaatsen, in dit geval de openbare weg. verder is er van portretrecht geen sprake want de foto's zijn niet gepubliceerd.

Als de afbeelding niet in opdracht van of ten behoeve van de afgebeelde persoon is gemaakt, is het portretrecht beperkt. De afgebeelde persoon kan zich dan alleen maar verzetten tegen publicatie (openbaarmaking), voor zover die persoon een redelijk belang heeft om zich daartegen te verzetten. Er is geen grond om het maken van de foto zelf te verbieden. In de woorden van de Auteurswet 1912:
Is een portret vervaardigd zonder daartoe strekkende opdracht, den maker door of vanwege den geportretteerde, of te diens behoeve, gegeven, dan is openbaarmaking daarvan door dengene, wien het auteursrecht daarop toekomt, niet geoorloofd, voor zover een redelijk belang van den geportretteerde of, na zijn overlijden, van een zijner nabestaanden zich tegen de openbaarmaking verzet.

Wasteland is geen openbare ruimte (je kan er niet zo maar in en uit lopen) wel een openbare gelegenheid (iedereens is vrij om er te komen)... klein verschil :wink:

Lees je nou alleen wat je wilt lezen :p ?

Ook op de openbare weg heb je een zekere mate van bescherming van de privacy

Lees je nou alleen wat je wilt lezen :p ?

Ook op de openbare weg heb je een zekere mate van bescherming van de privacy

nee, maar er word in het artikel iets bij gehaald wat niet onder de openbare weg valt :p

anyway... aangezien dit geen fotografie forum is :)

mijn gekste ervaring met vuurwerk...

volle tubes uit een cake die in een vuurliggen en vervolgens nog wat bombettes weg schieten was niet zo'n succes...

iemand gooide vanaf een meter of 6 per ongeluk een kanonslag in m'n jaszak... gelukkig zaten er alleen bos sleutels in dus verder was er niets aan de hand alleen een brandgat in me zak

zo zo ik heb wel aardig opschudding veroorzaakt :P
ik wil er graag nog 1 ding over zeggen.
of het nou mag of niet ik vind dat we in een raar land leven als we met ze allen op 10 meter afstand foto's van vreemde mensen gaan maken.
wet of niet er bestaat ook nog zoiets als fatsoensnormen.
mvg

vorig jaar had een maat een stel knalkaarsen bij zich die hij link uit zn hand zat te schieten.

kaars stopt ermee dus hij gooit m weg, kwam neer precies op mij gericht, had het zelf niet eens in de gaten. toen kwam er dus nog eentje uit! vol tegen me knie aan en plofte vlak naast me. had meteen een grote blauwe plek, zit flink wat kracht achter! nog wel een paar dagen last van gehad.

verder toen ik klein was nog eens onoplettend me aansteeklont weggegooit ipv de astronaut. voelde de vonkjes van de lont branden in mn hand. door de schrik net voordat ie plofte nog mn hand kunnen openenen. wel tot laat in de middag met een tintelend handje rondgelopen:p

en een jaar of 3 terug had een maat een paar vlinders bij zich. die klapte al voordat ze de grond raakte:shocked: en het bleef er niet bij een. toen maar besloten om ze savonds op een vuur te gooien.

Gelukkig nog nooit wat geks meegemaakt. Wel is een babypijl die dan vlak langs je schiet maar daar bleef het wel bij.

Bedacht me toevallig weer een leuke blunder... :frusty:

We stonden rustig om een vuurtje en gooide er wat rotjes en grondbloemen (zonder knal) in. Ik vergat echter dat in mijn tas tussen de grondbloemen ook nitraten zaten. Toen ik dacht een grondbloem op het vuur te gooien bleek het een nitraat te zijn :bonk: Gelukkig had iedereen het optijd in de gaten waardoor het uiteindelijk goed is afgelopen.

En het vuurtje... dat brandde toen niet meer zo goed

Herinner me nu weer iets wat mis ging vorig jaar.
Was bezig met heksenkring maken met rotjes en wat grondbloemen.
Ik had het kruid er al tussen gedaan.
En wou nog babypijltjes ertussen doen.
Maar toen was er een jongetje van 7 ofzo en de gooit een grondbloem valt er een vonkje op het kruid en ik was net optijd weg.
Heel veel geluk gehad dus.
Tristen.

Nog niet zo lang geleden was ik op een feestje waar iemand een paar ProLine-blokjes had meegenomen om de feestsfeer nog een beetje te vergroten. We stonden heerlijk te genieten toen het 3e blokje, volgens mij een Thunder Salvo, na de tweede salvo uit elkaar klapte. We stonden op een pleintje en je raadt het al: niet alles ging meer af maar dat wat er nog wel ging kwam precies tussen ons in terecht!! Gelukkig zijn er verder geen ongelukken gebeurd maar vooral bij de niet-freaks zat de schrik er goed in!

wel een paar dingetjes meegemaakt vorig jaar een pijlenpakket waarvan zo beetje alle pijlen op 2meter van de grond klapte en zelfs eentje nog in de standaard en verschillende keren dat me matjes enzoo veel te snel afgingen schilde niks en ik was denk wel wat vingertjes kwijt.
verder gaat het allemaal nog goed en dat hoop ik zkr zo te houden

Het aftellen is begonnen

wel een paar dingetjes meegemaakt vorig jaar een pijlenpakket waarvan zo beetje alle pijlen op 2meter van de grond klapte en zelfs eentje nog in de standaard en verschillende keren dat me matjes enzoo veel te snel afgingen schilde niks en ik was denk wel wat vingertjes kwijt.
verder gaat het allemaal nog goed en dat hoop ik zkr zo te houden

Het aftellen is begonnen

Weet je zeker dat het goede lont aanstak? Dus de visco, en niet toevallig het witte snellont?:rolleyes:

Weet je zeker dat het goede lont aanstak? Dus de visco, en niet toevallig het witte snellont?:rolleyes:

Is mij afgelopen jaar opgevallen. Bij alle 90 shots matjes die ik had zat het snel lont vlak naast het visco. Als je het visco aanstak ging het snellont ook direct aan.

Heb nog nooit mee gemaakt of zelfs gehoord dat een Bonbrige blok een productie fout heeft.
In 2008-2009 had mijn overbuurman een ZS 150's Sahara Storm blok van Bonbridge.
De eerste rij ging, maar daarna kwam er niks meer. Op een gegeven moment begon mijn gestoorde overbuurman met ze lamme kop nitraten op het blok te gooien.
Weer ging een rij, maar daar bleef het ook bij.
Dit had helemaal verkeerd af kunnen lopen aangezien er rond beide kanten op een afstand van 20 meter van het blok mensen stonden te kijken met geen idee wat er mis kon gaan. :shocked:

Hier wat beeld materiaal:
Klik

Let op:
1) Nee hij gaat niet recht omhoog zoals ik zij. :bonk:
2) Ik steek dit blok niet af, ik probeer alleen wat advies te geven wat deze gasten moeten doen, maar helaas zijn wat oudere mensen met een glaasje te veel op niet zo makkelijk te overtuigen dat je het blok opzij moet zetten en er af moeten blijven als hij het niet doet.

Niks aan de aknt zetten ff 10minuten wachten dan is die lont zeker uit en dan de reserve lont aansteken die hebben de bonbridge blokken toch ook??

Back
Bovenaan