Gekste ervaring met vuurwerk

Stond om 24:00 wat potten etc af te steken heb ik nog een binkie in me zak ik dacht laat is afsteken ik zet hem op de grond en steek hem aan op het moment dat ik wegloop valt hij op de grond met het rode folie onze kant op ik pak dat ding op en gooi hem verder weg als een russische roulette,schiet dat ding nog steeds onze kant op :P gelukkig geen brandgaten of mss wel wonden alleen een beetje oorpijn bij de familie :P

- babypijl
De buurvrouw stond aan de overkant van de straat, we schoten de babypijlen vanuit een buis uit de grond, door de wind ging het pijltje scheef en schoot dus zo tegen de kont van de buurvrouw aan, waardoor zij dus begon te "dansen" omdat ze schrok
- vuurpijl
De vuurpijl stond in een buis in de grond, op een of andere manier ging die niet goed omhoog waardoor de pijl dus weer naar beneden kwam en op de grond uit elkaar knalde, waar dus net een groepje mensen aankwamen en vreselijk schrokken.
- pot
De pot ging niet af omdat een baksteen tegen het lontje aan stond, tsja kan gebeuren, van je fouten kun je leren!

ik heb alleen gehad vorig jaar dat 9/10 fluitpijltjes knalde :S. was echt niks aan die dingen

EDIT: en ik heb een keer gedroomd:rolleyes: dat het O&N was en dat ik geen vuurwerk had :frusty::bonk::angry: toen ik wakker werd dacht ik echt shit!! geen vuurwerk :bonk::D:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Vorig jaar had ik wat knock outs uit belgie en die balletjes schoten er gewoon niet uit en knalden op de grond

ik heb ook zovaak gehad met grondbloemen, die knalde, is echt verrot want ik maak heksenkringen en hele pakken fluitpijltjes altijd aan door ermee te "lassen" is dat aardig eng.

vorig jaar;
iemand deed een nitraat in een sigarendoosje, kreeg een vriend van dat sluitinkje iets achter in zo oor. om 11 uur s'ochtends was de ambulance er al:O

om een uur of 3/4 s'nachts ff me laatste la bomba nitraten opmaken,
bij de laatste dacht een vriend van me er ff naar te kijken in plaats van ze hoofd weg te draaien, hopsa stuk beton tegen ze kin aan, mooi litteken.

2 jaar geleden, had ik de verkeerde (fluit)pijltjes besteld, had ik 4 dozen met pijltjes zonder fluit met een mierenscheet, liliputpijltjes?

en het mooiste,
een keer een rotje die ik wou aansteken.
lontje ging aan, maar toen leek het alsof die uit was,
en ik had hem nog in me hand, dat as van dat lontje zat in precies dezelfde vorm als het lontje zelf, dus ik dichtbij op me aansteek lont blazen, valt dat lontje eraf, BAM, hele kop onder het stopkruit:O

florian96:
EDIT: en ik heb een keer gedroomd dat het O&N was en dat ik geen vuurwerk had toen ik wakker werd dacht ik echt shit!! geen vuurwerk

heb ik ook een keer gehad,
wat voelde ik me verrot:S

florian96:
EDIT: en ik heb een keer gedroomd dat het O&N was en dat ik geen vuurwerk had toen ik wakker werd dacht ik echt shit!! geen vuurwerk heb ik ook een keer gehad,
wat voelde ik me verrot:S

Dat heb ik ook al verschillende keren gehad, en de winkels zijn dan net gesloten. Ware nachtmerrie hé?

Vuurpijl van buren bleef in de boom hangen waardoor hij op de grond ontplofte, niet zo heel raar maar de vonken schoten richting mijn pot waardoor die aanging. Andere pijl van hem ging en lucht en en kwam weer naar beneden, en daar was ik aan het *****n met die aansteker. 2 meter van me af ontplofte die... schrok erg maar verder niks.Stukje aansteeklont valt op een rotje die dan ontbrand zonder dat ik het doorhad. En verder lontjes die heel snel ontbranden waardoor je bijna geen tijd hebt de zooi weg te gooien. Laatste: Romeinse kaars die geen ballen de lucht in schoot maar wel het geluid van een stoomtrein maakte... Het waren die grote van lesli.

Paar dingen gehad,
Net een schone broek aangetrokken omdat ik in de modder was gevallen als klein jong omdat ik weg rende voor de toen o zo gevaarlijke strijker, kom ik buiten gooit er iemand een babypijl weg en schiet zo op mn broek, hup gat erin jeuj !

2de was 2 jaar terug, alles afgestoken na 12 uur en dan het nodige rondje lopen en wat zooi afsteken, vuurwerk gekregen van mensen die niks meer hoefde ( altijd leuk ) liepen we verder kwamen we bij een vriendin om nieuw jaar te wensen en stond daar een halve gare in een legerpak incl. helm pijlen over de straat te schieten ( ook naar groepjes mensen ) en een lol dat tie had.... erg raar.

Ook nog een keer gehad, matje van je nitraten vlinders etc gemaakt hup de hele zooi aan heel stuk weggerend alles klapt voel ik een klap tegen mn voet en er was dus een nitraat tegen mn voet aan geschoten ( gelukkig kwam er door de klap alleen maar een vlammetje uit ).

En de 4de als kleine jongen rotjes af te steken en ipv dat ik mn rotje weggooide gooide ik mn lont weg, erg lache kan er nu achteraf wel om lachen maar heb me toen wel dood geschrokken :D

En de laatste paar oudere gasten die het nogal stoer vonden vuurpijlen over de straat richting ons te schieten wat achteraf helaas op een knokpartij verliep..

5 jaar geleden: een vuurpijl waarbij de halve stok kapot was dacht mijn vader nog wel even aan te steken, dat ding schoot bij de overburen de oprit op en kwam daar tot ontploffing..
Gelukkig was het een goedkope pijl, het ging allemaal net goed!

3 of 4 jaar geleden ofzo, was mijn buurman vuurpijlen aan het afsteken op de weg voor ons huis. Hij zo;n speciale pijlen standaard erbij. Hij zet de pijl in de standaard en steekt hem aan. Hij loopt weg, maar de pijl viel om. richting ons!!! Dus hij rent heeeel snel terug naar de pijl om geeft hem een schop en meteen daarna ging de pijl af. De weg en sloot over met een mooi grooot boeket aan de overkant van de sloot!

Dat was echt ff schrikken!

om 0.00 uur naar buiten om vuurwerk te stoken voor de deur, ik zet een pijl in een fles en die valt zonder dat ik het doorheb om met de pijlkop naar de openstaande voordeur waar mijn oom in de deuropening stond te kijken.
Die pijl gaat af door de benen van mijn oom en een mooi boeket in de gang :P
paar mooie zwarte plekken haha.

vorgig jaar hadden de buren lawine pijlen zink 901
nadat hij er een stuk of 5 gewoon fatsoenlijk had afgestoken, zette hij er eentje schuin in de grond die pijl schoot met een boog op de parkeerplaats en knalde iets boven een auto! wij naar die auto lopen,, er zat een klein deukje in en de lak was er voor een deel af..

2 jaar geleden toen had ik bsc 808, heel de dag ging het gewoon goed (geen moeite met de korte vertraging) maar s'avonds steek ik er een af gooi hem weg.. en hij knalt net voor mijn gezicht gelukkig niks aan overgehouden,
de volgende dag (1 januari) zie ik een knaller liggen van een nitraatmat dus ik loop er naartoe steek hem aan BAM shit! weer heel veel geluk gehad, dus die dingen doe ik voortaan ook niet meer:p

Romeinse kaarsen die niet schoten, maar waarvan de hele lading er gewoon van onder uit kwam.

moet je ze andersom zetten:D

effen serieus:
had een paar jaar geleden nog de echten tolle lolla's toen mijn oom die afstak. bleef hij 10sec op de grond staan en toen het lont niet meer leek te branden en er geen rook vanaf kwam ging mijn oom ernaar kijken. het lonjte leek echt uit te zijn en we waren alweer 40sec verder. toen hij hem oppakte om hem uit de buis te halen en een andere pijl erin zette. ging de pijl na ongeveer 1minuut weer af en schoot hij over de straat. dit was echt heel raar. dat hij na meer dan 1minuut nog afging. zeker erg lang en rookloos lont:). hier heb ik wel van geleerd dat je het eerst nog maar langer moet laten staan!

2 gekke dingen toen ik nog echt jong (max. 12) was:

1. Buren hadden een romeinse kaars 50 bals die 3 ballen schoot en toen met een rotknal uit elkaar klapte.
2. Met vrienden weg waarbij 1 zonder te kijken een astronaut achterover gooit, zo bij iemand door de opening tussen de keel en de jas. Kon gelukkig nog snel zijn jas open doen, maar voordat het ding de grond raakte klapte het.

Vorig jaar stak ik een grondbloem af en echt 1 seconde later ontplofte hij in mijn hand :S Deed toch nog aardig pijn :S

der was een keer zo'n gek die een rotje om z'n stijve bond, dikke knal, hele pik zwart, dikke idioot was dat

hahhahah,

Ik heb eigenlijk nog niet echt iets geks mee gemaakt met vuurwerk dat ik me nog kan herrineren. Alleen dat de vuurpijlen van de crown collection pakket Air Action alleen maar weigeraars waren. Dat de lont er helemaal in ging opgebrand en al en dan gewoon niks. Toch weer zonde van mn centjes.

Back
Bovenaan