Geelse Kanaalfeesten 2010

Ik vond het een geslaagde avond, mooie consumentenshow en prof show was zo bruut!!
Heeft de teleurstelling van vorig jaar zeker goed gemaakt!

Heb deze keer geen freaks aangesproken, want was met een vriendin gekomen, en we hadden meteen een goede plek gezocht.

Heeft iemand de consumentenshow gefilmd?

@Denjo
Ik zag Meerdere cams draaien bij de consumentendemo. En anders heb ik hem er zelf ook helemaal op staan. Even kijken wanneer ik tijd heb om deze te uploaden.

Ik vind de consumentendemonstratie toch wel een kanttekening hebben. Deze zat niet goed in elkaar.

- de omroeper (Sisser) was niet te horen. Maar ook de microfoon deed het soms wel, maar veelal niet!
- de producten stonden op 3 posten, alleen deed er geregeld 1 of 2 van de 3 het niet.
- de producten schoten door elkaar heen, en meestal 2 verschillende producten door elkaar heen.

Ik was blij dat ik de schietlijst had gekregen van Lesley, anders zou ik er niets van begrepen hebben.

Maar toch heb ik goede producten gezien! Voornamelijk de Butflower, Flashing Flower, Spacecraft, M85 en mijn favoriete effect de Whistling tail met Falling Leaves (voor 5,25 per cake!).

Jim konden wij vanaf onze plek sowieso niet horen (wij stonden te ver weg). Wel bleek het nadien inderdaad een puzzel vast te stellen welke cake nu wat deed. Tijdens de demo dacht ik nog dat de cakes h omogeen geschoten werden, maar later vernam ik dat enkele toch door elkaar waren geschoten. Ik zoek nog steeds naar een cake die afwisselend een Mine en een dikke tail gaf. Iemand een idee?

Maar je kritische nootjes zijn terecht, denk ik Ruben.

Cameo

Het is echt een hele geslaagde avond geworden, het was mijn eerste keer Geel en zeker niet de laatste. De consumenten show liep inderdaad niet altijd even gesmeerd, al heb ik er nog steeds van genoten:)
De profshow was gewoon helemaal super, mooie effecten, hoog tempo en een knallende finale!

Jim konden wij vanaf onze plek sowieso niet horen (wij stonden te ver weg). Wel bleek het nadien inderdaad een puzzel vast te stellen welke cake nu wat deed. Tijdens de demo dacht ik nog dat de cakes h omogeen geschoten werden, maar later vernam ik dat enkele toch door elkaar waren geschoten. Ik zoek nog steeds naar een cake die afwisselend een Mine en een dikke tail gaf. Iemand een idee?

Cameo

Z70 Legendary kost 31,- Nick.

In dit topic staat ook een film.

Heb net even de film gekeken die via fpm te vinden is, helaas kon ik er niet bij zijn wat ik achteraf erg jammer vond.
Ik vind zelf dit de beste show tot nu toe, jammergenoeg dat er geen gebruik van cake's, fontijnen en bengalen kon worden dan zou het voor mij nog meer een show zijn.

Ik heb echt genoten van de film laat staan de mensen die er geweest zijn, er zijn natuurlijk altijd puntjes van kritiek maar dat heb je overal maar vind het zeer geslaag wordt original hier heeft neergezet.

Ik sluit me aan bij Ruben. Ik vond de consumentenshow wel leuk maar niet bijzonder. Vond wel dat er een aantal verrassende cakes tussen zaten. Maar door de foutjes was het leuk maar niet geweldig.

Met betrekking tot het proff. gedeelte vind ik dat Original zijn belofte heeft waargemaakt. Original heeft op een goede manier revanche genomen voor het iets wat teleurstellende resultaat van vorig jaar. Een mooie show met afwisselende effecten. Misschien heeft Silverblitz wel een goed punt en kunnen wat adviezen van hem gebruikt worden voor volgend jaar, zodat het geheel nog spectaculairder wordt. Al met al een compliment voor Original en zijn medewerkers die ons freaks toch weer een boeiende show heeft voorgeschotteld met een spetterende finale als sluitstuk.:thumbup:

ps. ik had het idee dat sommige shells niet erg hoog gingen en de effecten zeer laag waren (vooral enkele peony's). Is dit een bewuste keuze geweest?

@silberblitz

Vergeet niet dat Original deze shows zo goed als gratis geeft. Er stonden 3000 shells op het veld. Als je daar nog Europees in moet gaan zetten dan word het qua prijskaartje een beetje te dol. Ik snap dat je die mooie shells wilt zien want dat wil ik ook maar dat is hier denk ik niet realistisch. We moeten ook rekening houden met het feit dat Original zijn eigen import heeft en dus (zoals elke schieter wel zou doen) zijn eigen producten gebruikt.

@Kevin, we wisten dat de afstand groot was en er mocht niks op de kade staan IVM de hoogspanningskabels die boven de kade hangen. Als daar iets mee gebeurt zijn de rapen gaar. Tussen het vuurwerk en publiek zat precies 300 meter. plus de hogen bomen waar wij tegenaan keken. Het had dus weinig zin om daar cakes en dergelijke te gebruiken.

De effecten die laag gingen konden in V shape staan of waren gewoon klein kaliber.

De professionele show die gisteren is geschoten kun je eigenlijk niet vergelijken met andere shows zoals bijvoorbeeld Emmerlich dat gisteren ook geschoten werd. In Geel was het alleen mogelijk om bommen te schieten. Daarom ben je ook gelijk beperkt in een opbouw. Normaal begin je rustig met fonteinen of bengalen, daarna tails of andere "rustige" effecten. En toch vind ik dat Original hier echt heeft kunnen bewijzen dat ze het kunnen.

Er zaten goede bommen tussen! Sommige knalde wat laag, maar ook met de bomengrens was het wat belemerrend. Alleen was het niet mogelijk om meer naar rechts (het meer open stuk bos) te verhuizen. Goeie thema's gezien, met goede merken bommen.

De finale was wel ERG dik geschoten. Er gingen heel veel bommen te gelijk de lucht in. Normaal is dit erg gaaf, maar misschien ging er nu te veel te gelijk de lucht in met het zelfde effect. Door het goud was het goud niet meer te zien zeg maar. Aan de andere kant was dit ultiem genieten! En de salute finale kwam niet tot zijn recht, maar 10 minuten na de show wanneer ik mijn ogen dicht deed was het nog steeds ti- gekleurd van binnen, man wat was dat gaaf! Gingen even een zooi salutes daar de lucht in!

Vond het erg Spaans overkomen gisteren.

Complimenten voor Orignal. Ik heb echt genoten gisteren. Het begon al met Toon in Original Olen, daarna bij de tent in Geel, tussen de freaks, en erna weer even afdrinken met genodigden. Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!

:bye:

Cameo

Heren,

Graag wil ik nog ff reageren op de consumenten show.

De bedoeling was dat de producten h omogeen geschoten werden vanaf 3 posten. Met een uitzondering daar bv in combi met een fontijn of fluitbakje.

In veel gevallen ging het ook mooi synchroon volgens mij.

Helaas zijn er altijd dingen die je niet in de hand hebt en het dan rommelig doen overkomen.

Ik vond het een zeer geslaagde dag en van de foutjes kunnen we alleen maar weer leren:)

Bij deze wil ik graag het hele team bedanken en hopelijk tot volgend jaar!!:bye::bye:

Groeten,

Gijs

Laatst bewerkt:
Bij een consumentendemonstratie is het toch de bedoeling dat je producten schiet zoals je ze koopt, dit was bij mij de eerste waarbij ze twee totaal verschillende producten te gelijk schoten. Ben zelf van mening dat dit niet handig is omdat je beter producten los van elkaar moet schieten om duidelijk te laten zien welk product welke effecten geeft. Ook zou ik pauzes tussen de producten houden om zo de potentiele klanten de tijd kunnen nemen om het product in zich op te nemen en kan kijken naar de schietlijst welk product er komt (en een kleine periode dus waarin de omroeper kan omroepen voor degene zonder schietlijst). Ik weet dat het meer tijd in beslag neemt wat niet haalbaar was, maar dat zou wel flink wat schelen.

Gister een heerlijke show gezien, lekker continu de lucht volpompen met bommen, en de salutjes in de finale gingen weer lekker hard.
Ik vond alleen wel dat sommige beelden te snel overgingen naar de andere, o.a. het beeld van de faling leaves, en bij de gekleurde finale naar het goud.

Complimenten aan de bouwers die de hele dag in de hitte hebben moeten werken, klasse gedaan!

Bij een consumentendemonstratie ... Ook zou ik pauzes tussen de producten houden om zo de potentiele klanten de tijd kunnen nemen om het product in zich op te nemen en kan kijken naar de schietlijst welk product er komt (en een kleine periode dus waarin de omroeper kan omroepen voor degene zonder schietlijst). Ik weet dat het meer tijd in beslag neemt wat niet haalbaar was, maar dat zou wel flink wat schelen.

Daar ben ik het mee eens!
Ik had wel een lijst bij me maar eigenlijk niet naar gekeken (doe dit achteraf alsnog a.d.h van filmpje) maar je moet mensen de tijd geven om aan te duiden wat ze leuk vinden (en willen kopen) en te kijken wat er na komt.

Verder wil ik zeggen dat dit een prachtige show was in Geel, mooi werk OF!
Voor mij de eerste keer maar niet de laatste. Heb er anderhalf uur heen gereden en dan nog eens terug maar vond het dat wel waard. Zo'n finale heb ik nog nooit live meegemaakt dus dat was wel :shocked:
Ik vergelijk deze show met die van het Internat. VW festival in Duinbergen (BE)
omdat dit de grootste shows zijn waar ik naar toe ga. Ik moet zeggen dat Geel er niet voor onder doet! De show duurde iets korter dan deze in Duinbergen maar het tempo ligt veel hoger, constant vliegen die shells de lucht in :D
Broekspijpen wapperen nog van de salutes :P
In één woord: Geweldig!

Ik sluit me aan bij Ruben. Ik vond de consumentenshow wel leuk maar niet bijzonder. Vond wel dat er een aantal verrassende cakes tussen zaten. Maar door de foutjes was het leuk maar niet geweldig.

Met betrekking tot het proff. gedeelte vind ik dat Original zijn belofte heeft waargemaakt. Original heeft op een goede manier revanche genomen voor het iets wat teleurstellende resultaat:angel: van vorig jaar. Een mooie show met afwisselende effecten.

Mee eens Silver palm :wink:
We hadden een leuke avond in Geel,
en de Afterparty in Duitsland was ook erg leuk :angel:
Hun snappen wel wat ik bedoel :D

Ik kijk al uit naar Düren AnnaKirmes 06-08-2010
De beste vuurwerk show voor ons dit jaar.
En natuurlijk weer een afterparty in Duitsland :D

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=15509

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan