Geelse Kanaalfeesten 2010

Ik vertrek ook uit rotterdam wie mee wil rijden laat maar horen het is 1 uur en 30 min uit rotterdam .

Groetjes Loconick

kosten neem ik voor mijn rekening

Ik kan al niet meer wachten tot straks :thumbup:
Als het effe droog blijft moet toch alles goed gaan vanavond.

Ik ben gemakkelijk te erkennen !
Heb een Jorge Fireworks t-shirt aan!
Kom gezelig met nog 3 andere freaks o.a 3307 en silver palm.

Ik kan al niet meer wachten tot straks :thumbup:
Als het effe droog blijft moet toch alles goed gaan vanavond.

Ik ben gemakkelijk te erkennen !
Heb een Jorge Fireworks t-shirt aan!
Kom gezelig met nog 3 andere freaks o.a 3307 en silver palm.

En mij ook want ik sta bij Pyroteamzuid,3307 en silver palm:bye:

Dat was vorig jaar echt uitstekend geregeld. Je kon parkeren tegen betaling op een groot weiland.

Ik ben dit jaar helaas niet aanwezig, veel plezier daar allemaal.
Ik ga een feestje bouwen in de arena (sensation).

Zo wat een show, zeker veel beter dan vorig jaar, mja dat moest ook wel :p
Vooral de gouden finale zag er super uit. Gevolgd door de salutes..
Verder goede timing etc en ook een leuke consumenten show neergezet.
Respect voor de opbouwers, en het was een top-show in mijn ogen Lesley :wink: :D

Hoewel ik twijfelde of ik naar Geel zou gaan heb ik op het laatste moment toch besloten om er heen te gaan het is toch lekker dichtbij.

Eenmaal aangekomen ging ik eerst opzoek naar bekendheden, het duurde dan ook niet lang voordat ik de escalatiebende tegenkwam, na wat handjes te hebben geschud en wat slappe geouwh oer.
Begon de consumenten demo opzich een leuke voorstelling, leuke producten voor de consument was netjes gedaan hier en daar foutjes maar dat heb je toch wel met cakes.

Na een klein kwartiertje begonnen ze met de prof show opzich een leuke show met een degelijke omvang, en een leuke finale ook viel mij op dat de show als spaanse stijl geschoten werd daarmee bedoel ik fronten en meerde kris kras tegelijk zoals je dat ook in Valencia ziet ook met name kleine shells beginnen en altijd met meerdere grote shells tegelijk eindigen van dezelfde kleur.
Alleen miste ik het europese vuurwerk dat verwachte ik wel namelijk omdat het groots werd aangekondigd.
Er is wel wat europees geschoten maar dat was maar een handje vol eigenlijk ook producten waarvan ik denk dit voegt weinig toe aan je show met name de (Weco import) Relampogos van Luso uit Portugal en misschien waren die rood/groene ringen met salutes ook uit europa daar worden ze ook gemaakt alhoewel china ze ook maakt dus dat weet ik niet zeker maakt verder ook niet uit.
Maar dit krijg je ook met chinese cylinders klaar met knallen erin, ik probeer daarmee te zeggen als je iets europees gaat schieten doe dan iets typisch europees bijvoorbeeld meerslagen, polypen enz enz.
En je hoeft hier echt geen bulk hoeveelheden weg van te schieten, aangezien deze producten wel erg prijzig zijn tegenover het chinees vuurwerk. Maar zelfs kleine hoeveelheden voegen altijd iets speciaals toe wat je show zeker tegen goede komt.

Ik zou Originals de volgende tips willen meegeven voor de volgende (grote) shows, en hoop dat ze hier ook echt iets mee doen:

1.) De Salutes die jullie gebruiken dus die van Jorgé en jullie eigen lijn zijn leuk om in grossen weg te schieten maar zijn niet ideaal om deze in jullie opening, pre-finale en wellicht af en toe door de show heen.
Zoals we zagen flopte de eerste wat toch wel een afknapper was alhoewel hier niemand wat aan kan doen ook de salutes van Originals die in de opening volgde waren niet hard en niet indrukwekkend sterker nog in de pre-finale kwamen de klappen nieteens boven de klappen van de grote sierbommen uit en dit staat toch wel heel raar.

Een Salute gebruik je in je show om aandacht te trekken cq indruk te wekken op mensen, als je harde en indrukwekkende salutes gebruikt met name in de opening dan denken de mensen zo nu gaat er wat komen, maar net zoals die flop op het eerste dan schieten de mensen in de lach en denken wat is dit nou, en dat moet je uiteraard niet hebben.

Ik adviseer Originals om eens te gaan shoppen in Italïe en dan niet bij massaproductie bedrijven zoals Parente, Vaccalluzzo etc. Maar bij de kleine bedrijfjes waarom raad ik dit aan? Omdat je bij kleine bedrijfjes vaak nog zelf nog kunt bepalen hoe jij je producten wilt hebben, met name dat je bij de Salutes kunt bepalen hoeveel poeder er nu inkomt en dat hoef absoluut niet overdreven te worden bijv 5'' salute met 1kg poeder erin dat is gewoon overdrijven, maar vaak zijn 3'' Salutes uit Italie zéér hard laat er tussen de 200 en 300 gram netto poeder in doen en je hebt een zéér degelijke broekkewapper salute. Enkele voorbeelden van kleine bedrijven die dit in hun assortiment hebben zijn Ipon/Pagano, Pyroblu, zelfs Elio Diblasio (Cobra producent) produceren sinds dit jaar snoeiharde salutes in diverse maten en kalibers. Maargoed dit is maar een kleine greep van de tientallen familie bedrijfjes die in itailie zitten en nagenoeg maken ze allemaal kwalitatief goed spul.

Als je dit al gaat gebruiken in je openings thema en je pre-finale en eventueel tussen de show door dan ben je al heel goed bezig, en je hoeft er geen grossen van weg te schieten dat is ook absoluut niet betaalbaar maar schiet er bv hooguit 30 van weg per grote show 15 in de opening telkes een voor en 15 in de pre-finale tussen de grote sierbommen door.
Laat de Salute finale verder voor wat het is wat jullie nu al hebben die is perfect en daar moet ook niets aan verandert worden, dat heeft ook geen zin om daar grossen zware salutes in die hoeveelheden weg te gaan schieten aangezien je dit ook niet hoort en merkt.
Enkel zou ik de grote salute finale wel afmaken met 3 grote salutes bijvoorbeeld 5'' cylinder salutes die tegenwoordig heel makkelijk aan te komen zijn in Duitsland bijvoordbeeld bij ABA, Pyrotechnologie en Wagner Pyrotechnik hebben deze in hun assortiment en zijn vaak redelijk betaalbaar vooral bij Wagner. Het is niet noodzakelijk om 3 grote salutes af te schieten op het laatste maar het maakt wel je hele show af, en iedereen kijkt er ook natuurlijk in volle spanning naar uit:D

2.) De Falling leaves thema is leuk maar voegt naar mijn mening weinig toe aan je show, bijna niemand kan dit effect waarderen ook niet de mensen die onervaren zijn zullen dit effect niet kunnen waarderen denk ik.
En tuurlijk moet je show ook een rustige thema bevatten, maar doe dit dan met bijvoorbeeld Gouden Waterval bommen die tegenwoordig vaak van goede kwaliteit zijn de chinese komaf dan, schiet die met meerdere tegelijk weg en je krijgt een Golden Wall (gouden muur) effect, iets dat vaak wel heel erg gewaardeert wordt en waar je de oh's ah's toch wel vaak bij loskrijgt als je het goed doet:)

3. Zoals ik in het begin al aangaf probeer iets meer met europees vuurwerk te doen, we hebben nu gezien dat jullie prachtige shows kunnen schieten met grotedeels chinees vuurwerk, maar probeer het de volgende keer eens met wat meer typisch europees vuurwerk al is het maar 20% van de show, dit is vaak al meer als voldoende.
Gebruik bijvoorbeeld europese gouden bommen als tussenthema zoals jullie nu in Geel deden van klein naar groot, en dat hoeven geen bulk hoeveelheden te zijn 30 shells diverse kalibers is al zal schiet die in een rustige tempo met meerdere de lucht in en je hebt echt een gaaf speciaal thema in je show.
Probeer ook eens met meerslagen cylinders te werken welke in kaliber 150mm het effectiefst zijn aangezien de effect mooi tot hun rechtkomen en het enigsinds nog betaalbaar is dit integenstelling tot 200mm cylinders die zowieso vaak 2 keer zo duur en je gebruikt ze maar zéér zelden aangezien je er vaak de afstand niet voor hebt.
Schiet er bijvoorbeeld hooguit 6 in je grote show zoals Geel bijvoorbeeld 2 studatas tegelijk in V shaped in de opening, en dan de rest in bijvoorbeeld een polyp thema waar je begint met 2,5 of 3'' polypen bommen en dan eindigt met 2 oktavias silver polyp in V shaped tegelijk en direkt naar de uiterwerking van die oktavias eindigt met 2 silver polyp studatas in V shaped zoeits is gewoon echt kicken om dat in je show te verwerken.

Zo dat was het voor vandaag ik ben moe en heb pijn aan de vingers van het typen, ik hoop dat het wel nut heeft, want nogmaals het is absoluut geen kritiek maar tips, want het zijn de kleine dingen vaak waar je aan moet werken die je show ook echt een show maken:droolthum:handsup:

Hier deel 1 van de film van de Profshow. (Zie YT voor HD)

Deel 1.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deel 2.

Het verslagen de andere delen, ook van de consumentendemo, volgen vandaag en morgen.

Die heb je snel online, vuurwerkfreak4live :cool:
Het was weer een topfeest, zoals het hoort! Vorig jaar is volledig uit ons bewustzijn geblazen met een stuk of 1100 salutes :D Maar de hele show zat naar mijn mening goed in elkaar. We hebben er bijzonder van genoten. De demo was ook goed voorbereid, al heb je altijd onvoorziene zaken zoals fonteintjes die het niet doen of een eigen leven gaan leiden. Een aantal nieuwe cakes heeft mijn aandacht gewekt en ik puzzel er nu mbv de schietlijsten de juiste namen bij.

Het feest erna was ook bijzonder gezellig. Ramon/Lesley en Henri bedankt voor de warme ontvangst. We hebben erg genoten. En wie zegt dat Harry Loots weinig spraakzaam is moet maar eens een borreltje met hem gaan drinken. Haha, wat heb ik gelachen om ons aller Harry :D

Het was een flink eindje rijden (zo'n 2,5 uur), maar dit was het dubbel en dwars waard. Bedankt Original!

Hier zijn enkele foto's;

10002-geel_2010_01.jpg

10002-geel_2010_03.jpg

10002-geel_2010_04.jpg

10002-geel_2010_05.jpg

10002-geel_2010_06.jpg

10002-geel_2010_08.jpg

10002-geel_2010_09.jpg

10002-geel_2010_10.jpg

Groet,
Cameo

Laatst bewerkt: