Vorig jaar een flop, dit jaar ging ik tevreden naar huis.
De consumenten show vond ik qua uitvoering zo nu en dan een beetje rommelig en gebeurde er dingen die met de nodige ervaring en expertise die men daar heeft niet zou mogen gebeuren. Maar goed, dat zie ik helaas bij meerdere demo shows van een winkel/importeur en daar kwam ik toch niet echt voor. De grote show was hetgeen waar ik op zat te wachten.
Wat mij opviel was dat de bommen in het algemeen wel erg laag knalden. Maar dat kan ook optisch bedrog zijn geweest door de afstand en de bomen die ervoor stonden. De kleinere kaliber peony`s waren van slechte kwaliteit en de beelden met stille effecten als falling leaves etc. vond ik saai in elkaar gezet. Hoe het werd geschoten was het meer iets om de onderkant op te vullen wanneer daarboven grotere bommen afgaan. Deed dat, of had in dat gedeelte gewoon het dubbele aantal van de bommen afgeschoten. Ook zag ik een enkele keren een aantal mooie groter kaliber bommen met specialere effecten verwerkt zitten tussen een lading grotere kaliber peony`s. Jammer, want daardoor vielen ze nauwelijks op. Tot zover mijn kritiek.
Verder was het gewoon genieten, en die gouden finale was een ware afsluiter. Dat mag van mij de volgende keer nog langer en heftiger. Dol ben ik daar op. Die lading salutes aan het eind is inmiddels gewoon vanzelfsprekend, hoeft dus verder niets over gezegd te worden.
Om nog even in te gaan op die hoogspanningskabels gebeuren. Ik vind het bijzonder dat men daar nu pas over valt. Vorig jaar werden vanaf de kade nog een hele lading consumenten vuurpijlen afgevuurd. Ik vroeg mij toen werkelijk af welke oet*** dat had goed gekeurd. Ik neem aan dat men daar dus van heeft geleerd of zo?