Jij hebt het toch ook moet leren ?
Ook jij was volop onervaren net als de rest van ons. En zoals ik je al eerder uitgelegd heb heeft het niks met het bouwen te maken gehad. De show stond klaar! De fout ligt ergens anders.
Ho..Ho..Ho......
Daar ben ik het niet mee eens....DE SHOW STOND NIET KLAAR.........
Laten we even een aantal feiten op een rijtje zetten:
Het weer was een van de spelbrekers waardoor men in de middag in de problemen kwam.
Voor het voorgedeelte ging de schietunit kapot.
Ik werd in de middag nog door Lesly gebeld hoe laat ik zou arriveren want hij kon wel een handje gebruiken men liep heel erg achter.
Toen ik op locatie aankwam ( ca 20.00 uur ) was er nog niks electrich aangesloten en moesten op een aantal plaatsen bommen aangesloten worden.
Wij zijn toen met Arjan en Raymond begonnen met aansluiten maar blek dat de aansluitlijsten niet te volgen waren.
Tevens was er schijnbaar ook iets met het laden al fout gegaan in de volgorde.
We hebben toen het besluit genomen gewoon lukraak de effecten aan te sluiten om nog maar iets in de lucht te krijgen.
De Explo doorliep zijn programma maar stuurde zeker een derde niet aan denk doordat we maar wat aan hebben gesloten op kanalen die geprogrameerd waren.
Tijdens het testen klopten ook dingen niet maar door de tijds druk niet konden herstellen.
Wel even als kanttekening dat de finale wel klaar stond maar daar stonden ook volgens mij 6 man aan te werken.
Arjan wist niet meer wat wel en niet kwam en wat niet, het ging echt op goed geluk.
Mijn mening even over het project.
Er liepen ten eerst veel te veel hulpjes rond niks op tegen maar verdeel dat dan over de posities die gebouwd moeten worden met zeker 2 ervaren pyrotechnicie.
Zorg dat de lijsten voor een ieder duidelijk is zodat men zo veel mogelijk zelfstandig iets in elkaar kan zetten cq werken ( bij ons gebeurt dat ook niet altijd hoor ).
Bij dit soort projecten maak ik altijd per positie een schema zodat een ieder weet wat waar in hoort met nummer en soorten erbij.
Wijs daarbij 1 verantwoordlijke aan die genoeg ervaring heeft en 1 man die weet hoe die moet aansluiten.
Als Arjan en Raymond er al niet uitkomen hoe moet een hulpje er dan nog uitkomen.
Het project Geel had goed kunnen verlopen als de verdeling van ervaren pyrotechnischi en hulpjes had geklopt.