Geelse Kanaalfeesten 2009

Toppie, na het lezen van het verhaal van blue lagoon zal ik hier 100% zeker aanwezig zijn. Leuk dat er tevens een demo en rondleiding gegeven word, ik hoop dat er nieuwe producten van original te zien zijn. Ben ook benieuwd naar het 12 inch formaat, het grootste dat ik hier in Nederland gezien heb tot nog toe was 8 inch in wamel. :bye:

Toppie, na het lezen van het verhaal van blue lagoon zal ik hier 100% zeker aanwezig zijn. Leuk dat er tevens een demo en rondleiding gegeven word, ik hoop dat er nieuwe producten van original te zien zijn. Ben ook benieuwd naar het 12 inch formaat, het grootste dat ik hier in Nederland gezien heb tot nog toe was 8 inch in wamel. :bye:

volgens mij schieten ze dit jaar geen 12 inch wat ik gehoord heb, misschien dat dit een verassing blijft oid of het moet nog veranderen.
maar vond vorig jaar de 12 inch ook niet zo spectaculair.

Dat zei Lesly van Original vorig jaar ook al. Ze hadden ze duur betaald maar voor die effecten (Stutada) vielen ze erg tegen.

Dat zei Lesly van Original vorig jaar ook al. Ze hadden ze duur betaald maar voor die effecten (Stutada) vielen ze erg tegen.

Dat niet alleen . Maar 12 inch is op die afstanden gewoon veelste groot. Je ziet er er ook niet echt veel van.. Tenzij je op een flinke afstand staat dan zie je een 300mm pas goed tot zn recht komen.

Kun je beter een mooie salvo van 3x 6inch ofzo weg schieten.

ja ok voor film en fotos en maximale schoonheid van het effect wil je er niet dicht opstaan natuurlijk.
maja 6" is niet boeiend meer daar die worden met bossen geschoten tijdens Geel en dan wil je gewoon nog een kers op de taart met 8" 10" of zelfs 12"

Als "die hard" freak wil je gewoon 12" al is het alleen maar voor de machtige klap die eraf komt. Gewoon het hardste grootste wat mogelijk is, rammelen met die handel. :cool::wink: Je kan mij niet vertellen dat je er geen kick van krijgt als die grote bom afgaat!

zoiets he

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Wat is volgens jullie een betere show de geelse kanaalfeesten of de vuurwerkshow in keulen in Duitsland ( Kolner lichter, caliber 200-250MM). Helaas vallen deze shows op dezelfde dag.

1100 salutes als finale,en ook 12 inch heb ik gehoord,ik ga naar geel,was vorig jaar toppie,veel meer freaks en een echt vuurwerkfeest.Ook is er een rondleiding,dat kun je in Duitsland wel schudden.

De post van Blue Lagoon heeft mij nu toch wel nieuwsgierig gemaakt. Hier ga ik wel bij aanwezig zijn.

Het belooft inderdaad een spectaculaire show te gaan worden.
Ik zal hier dan ook zeker bij aanwezig zijn, samen met Fred en Mike.
Mischien tot dan.

Kan er helaas niet bij zijn, g..gloeiende, moet thuis bij de kleine blijven omdat mijn vriendin precies dit weekend een weekendje weg is. Echt lekker geplanned weer!:angry::cry::mad:.

Ja ik ben weer van de partij :thumbsup:
Pyroteamzuid@andreas ook en Pyroterror :)
3307 ook misschien ?

Vorig jaar super show voor al die 430x Jorge salutes waren ziek :D
Kijk wat ze dit jaar hebben gepland.

wij zullen hier ook aanwezig zijn aangezien wij hiervoor uitgenodigt zijn , door desbetreffende mensen .
dus wij gaan het ditjaar ook eindelijk meemaken.

we kunnen haast niet wachten tot het zover is .

grtzzz

wij zullen hier ook aanwezig zijn aangezien wij hiervoor uitgenodigt zijn , door desbetreffende mensen .
dus wij gaan het ditjaar ook eindelijk meemaken.

we kunnen haast niet wachten tot het zover is .

grtzzz

Hey subarufreak :bye:
Dan zie ik je ook voor het eerst :)
Omdat je vorig jaar helaas niet kon komen naar de vuurwerk demo van Rohan :sad:

Lang geleden al een beetje gehoord wat ze van plan zijn met de show en de finale en het wordt weer een heftig showtje!, vond het vorig jaar wel kicken, het was meer bommetjes wegpompen maar wel kicken was dat. Nou ik ben der denk ik wel weer bij!

Belgisch grootste vuurwerkspektakel

Tijdens het weekend van 11 juli 2009 vinden in Geel de Geelse Kanaalfeesten plaats. De wereld kampioenschappen waterskiën worden gecombineerd met optredens van artiesten en een kermis. Original Fireworks, marktleider in België op het gebied van vuurwerk, grijpt deze gelegenheid voor het 4e jaar aan om een serieus vuurwerkfeest te organiseren.

Importeur Original Fireworks en winkelketen Zena Vuurwerk met vestigingen in België en Nederland zijn de vuurwerkbedrijven van en voor de echte liefhebber. Het is de bedoeling dat klanten, liefhebbers en medewerkers hun hart kunnen ophalen bij het vuurwerk evenement dat zijn weerga niet kent. De show, zoals deze op 11 juli in Geel zal worden geschoten, door eigen gecertificeerd personeel is qua intensiteit de allergrootste van de Benelux in 2009. Er zijn enkele shows waar iets meer bommen worden afgeschoten, maar deze zijn van een kleiner kaliber. Ter vergelijking: tijdens de laatste 2 minuten van de finale, gaan 1700 mortierballen de lucht in. Een gemiddelde grote vuurwerkshow duurt 15 minuten waarbij in totaal 600 à 700 mortierballen worden gebruikt.
Shows van Original Fireworks kenmerken zich met een signatuur die lijkt op de zgn. Valenciaanse manier van vuurwerk ontsteken. Daarbij wordt een ongelofelijke hoeveelheid materiaal ingezet dat elektronisch wordt ontstoken. De finale blijft maar duren en de hoge snelheid geeft een soort van roffelend effect waarbij het publiek de knallen niet alleen hoort en ziet maar vooral ook voelt. De spetterende finale, een front van 100 meter, draaizonnen, waterbommen en nog andere speciale vuurwerkeffecten moeten de kers op de taart worden bij de Geelse Kanaalfeesten in 2009.
Het kanaal zorgt voor een natuurlijke barrière tussen het vuurwerk en het publiek en de weerspiegeling in het water geeft het geheel een nog spectaculairder beeld. Het vuurwerkgedeelte begint zaterdag 11 juli om 22.00u met een demo van consumentenvuurwerk. Het grotere werk start om 23.00u.
Adres: Geelse Kanaalfeesten: Aqua Ski, Kemeldijk Geel (BE)

Toegang is gratis.

update:
super om te zien dat iedereen zo enthousiast is!
het programma is klaar, de voorbereidingen zijn ver klaar en wij met zijn allen zijn er klaar voor!
wat gaan we doen:
rond 19:00 een rondleiding voor iedereen. er zal dit jaar een parcours worden uitgezet voor de rondleiding. om 19:00 kunnen de mensen die willen zich verzamelen bij één van de twee ingangen van de fall-out zone. Rob, Arjan, Toon en Lesley zullen de mensen langs alle ontbrandingsplaatsen leiden. je krijgt uitleg en je kunt filmen of foto's maken.

20:00 tot 22:00 onder het genot van muziek, drank, eten en meetings met mede vuurwerk liefhebbers leven we naar de eerste show toe.

22:00 een pre show van uitsluitend feestvuurwerk. meer dan alleen een opwarmer. de beelden voor deze show zullen zo in elkaar zitten dat je weet welke producten je ziet, handig dus voor je eindejaar aankopen. er zijn niet vaak locaties waar we pijlen kunnen gebruiken, hier kan dat wel en dat gaan we dus ook doen. barrages van pijlen uit hetzelfde pakket zorgen voor een dik effect en toch weet je welke pijlen je ziet.

22:30 tot 22:50 nu moet iedereen van ons even gaan plassen van de zenuwen!

22:50 de eerste salute, 22:55 de tweede salute

23:00 the main event. op de dijk zal de opstelling 100 meter breed staan, daarachter zullen op drie locaties telkens 2 containers staan vanwaar we de shells ontsteken. tussen de posten zit telkens zo'n 50 meter, dus ook zo'n 100 meter breed. dankzij het gebruik van onze Explo kunnen we nu zo breed gaan. we zullen dus weinig in shape schieten maar recht omhoog met 50 meter ertussen.
in totaal zullen meer dan 2700 shells de lucht ingaan! als je kijkt naar vorig jaar Geel en de Zena trophy, dan weten de meeste dat wij wel van een knalletje houden in de finale. dit jaar zullen we uiteraard ook weer gaan knallen, we konden het niet laten om er een schepje boven op te doen!

23:30 till late genieten, dansen, drinken, enzevoort. enkele 1000den mensen zullen tot in de kleine uurtjes doorfeesten.

camping: er is een campeervergunning voor de nacht van vrijdag op zaterdag en de nacht van zaterdag op zondag.
deze vergunning is ontstaan doordat waterskiers uit heel Europa met hun camper moesten overnachten, één douche en één toilet volstonden met de waterskiers die meestal een luxe camper met facaliteiten bij hebben. vorig jaar bleek al dat er veel mensen wilden camperen en dat zullen er dit jaar niet minder worden. de organisatie vind dit super en juicht dit toe! we willen je wel vragen om een rekening te houden met het volgende: de locatie bevind zich in een natuurgebied, een natuurgebied ziet er zo lelijk uit als daar lege blikjes en/of ander afval ligt. het is een kleine moeite om een plastic zak mee te nemen om je afval in te steken. je kan dat afval in de container bij de kantine kwijt. de waterskiers moeten de volgende dag een heftige prestatie leveren, houd daar een beetje rekening mee als je één van de feesttenten verlaat. BBQ is toegestaan!

wij hebben er verschrikkelijk veel zin in en hebben er hard aan gewerkt om een show te maken waar nog lang over gepraat gaat worden! de reacties, de berichten op de forums en het steeds groeiende aantal mensen dat naar onze shows komt kijken geeft ons een geweldige boost. het is dankzij jullie dat wij gedreven worden om ons uiterste best te doen en dat vinden we super!
"we are now rocking with the best"

Original fireworks & Zena vuurwerk

ik ben der waarschijnlijk ok wel bij alleen dam word een lang reisje 4,5 uur maar ja je moet er wat voor over hebben

Back
Bovenaan