Geelse Kanaalfeesten 2009

Misschien is het handig als iemand even op de kaart aangeeft waar je kan parkeren en waar het vuurwerk word geschoten.

Ik ben er 2 jaar terug ook geweest en toen kon ik gewooon aan de kant van het water parkeren.

http://maps.google.com/maps?f=q&sou...23257,4.992664&spn=0.007205,0.021865&t=h&z=16

Ja dat lijkt me zeker handig, vooral als je er nog nooit bent geweest.
Hopelijk staat het ook aangegeven waar je kunt parkeren. Als er in Nederland een demo wordt gehouden van consumentenvuurwerk bijv. geven borden al aan waar je de auto kunt parkeren, bovendien leiden daar aangekomen verkeersregelaars je verder naar de plek waar je de auto kunt neerzetten.
Ik ben er zelf nog nooit geweest bij de Geelse Kanaalfeesten en wil er dit jaar er voor het eerst bij zijn. Dan wil ik dit ook een keer meemaken.

Ok mag je daar dan ook parkeren in zo'n groenstrook? ik heb niet zo'n zin in een dikke prent van onze blauwe vrienden:). Ik weet niet hoe het daar in belgie is geregeld omtrent parkeren vandaar. Alvast bedankt voor de info.

Vooral Original, Weco, Jorge, voor zover ik weet voor de grote show. Voor de consumentendemo ga ik ervan uit dat de 5 bekende merken aan bod zullen komen.

Met de zenatophy werden er wel wat vulcanshells/mine's gebruikt, maar dat aantal was ook maar schaars. Maar verders ben ik hier wel aanwezig!

helaas helaas helaas voor mij...maar zal hier jammer genoeg niet aanwezig kunnen zijn....
Had dit spektakel graag willen meemaken (want dat wordt zeker denk ik) maar mijn agenda laat het helaas niet toe :sad:
Volgende keer maar beter...maar ben nu al reuze benieuwd naar de filmpjes die ongetwijfeld zullen verschijnen.

groeten,
Bastiaan

jamwer dat je niet kunt komen,er zalinderdaad wel gefilmd worden,al geeft dat toch een totaalander gevoel dan erbij zijn.Iig een prettige dag gewenst

Het vuurwerk voor de Geelse kanaalfeesten is al uitgesorteerd.Alleen nog netjes stapelen en in sealen.

image

image

image

image

Er zullen tegen de 3000 bommen de lucht in gaan.Afgewisseld met draaizonnen,candles,fonteinen enz.Alleen de finale alleen al bevat 1700 bommen.Wordt dus kickuh!!

Doe eens eerlijk delen met de rest. Ik ben bijna jarig.

Mannen, ik ben net gebeld door Ramon van Original Fireworks met het volgende leuke nieuwtje:

De show van de Geelse Kanaalfeesten wordt bijgewoond door een verslaggever van het weekblad Panorama. Deze journalist gaat zelfs meehelpen met de opbouw van de show.!!!
Het verslag komt te staan in de Panorama van week 36 - 2009 circa begin september
Hou deze datum dus ook goed in de gaten.!!!!

Leuk dit, komt vuurwerk ook nog eens goed in het nieuws te staan :)
Ben helaas niet aanwezig ivm vakantie :(

He dat is leuk nieuws, leuk om zo vuurwerk in het nieuws te laten komen.

Als ik nu ook opbel en zeg dat ik dan van een tijdschrift ben, dan kan ik ook meehelpen :P

Voor de liefhebbers:

Alles is geheel geprogrammeerd en we zitten met de programmering rond de 14 minuten en dit kan uiteindelijk nog iets uitlopen.. Er zijn een 13 tal "beelden" bedacht die variëren van 40 seconden tot 1m40 e.d. Er zijn ook enkele stepperbeelden met singleshots en toffee's die er natuurlijk in enkele seconde doorheen gaan.. Op het eind zijn 3 aparte finales bedacht en zullen de show zonder enige twijfel op zijn grondvesten doen trillen! ;)

Er word vanaf meerdere posities tegelijk geschoten en daarvoor zetten we 9 ontvangers in van ons digitaal draadloze schietsysteem EXPLO, zodoende kunnen we dat allemaal aansturen. Voor wie komt bij de rondleiding zal van mij of van Blue Lagoon ook daar uitleg over krijgen hoe zoiets nou werkt. Uiteindelijk staan we met een zender en laptop die het allemaal aanstuurt aan de publiekskant en die geeft het signaal weer (digitaal en 48-bits versleuteld) door aan de ontvangers op het veld.. kortom.. voor de liefhebber met interesse in digitaal aansturen ook zeker de moeite waard om te komen! ;)

Is er nog iemand die, die dag heen en weer rijd naar Geel vanuit de omgeving Twente? Dan zou ik graag meerijden, want met het OV is het gewoon onmogelijk.

Back
Bovenaan