Ben nu op het punt aanbeland dat ik moet gaan uitvogelen hoe ik de Garden of Eden als 1 grote cake, zonder pauzes, de lucht in krijg. De importeur vermarkt en verkoopt het als 1 grote cake, de winkeliers doen hetzelfde en ik krijg 6 losse cakes geleverd met een hoofdlont en een reservelont met aan beide een lap schietlont.
Ik heb hier eens gelezen dat er niet mag worden gesproken en bericht over hoe door te lonten. Moet een ieder nu voor zichzelf uitvogelen hoe het doorlonten van schietlont in zijn werk gaat?
Zou het niet verstandig zijn om met een soort van tutorial te komen om van 6 lossen potten de cakebox te maken die door de importeurs en winkeliers aan ons verkocht en gedemonstreerd is?
Heeft toch een beetje met het feit te maken dat het nogal een grijs gebied is momenteel.
Doorlonten mag in principe niet maar de cakes worden wel zo aangeboden.
Zo zat ik vorig jaar met het doorlonten van mn Heron 123 box.
En zij kwamen zo vlak voor oud en nieuw met onderstaand filmpje en ik geloof dat ze bij het afhalen bij hen zelf een handleiding meegaven. Bij mijn dealer gebeurde dit niet.
Kan me ook voorstellen dat je als leek ervan uit gaat dat je dat niet hoeft te doen..
Het is dan ook jammer dat de winkel je officieel niet mag adviseren of uitleggen hoe dit moet.
BA