Om eerlijk te zijn, vind ik de games van de laatste jaren niet zo heel leuk. Veel games zijn mijn inziens weinig écht vernieuwend. Het leukste vind ik dan ook oude games van tussen de 10 en 20 jaar terug. Dat brengt ook nostalgische gevoelens bij mij terug. Variërend van midden '90 jaren op de nintendo tot in 2003 nachten doorspelen met GTA3.
Ik heb de afgelopen jaren niet meer gegamed, tot anderhalve week terug. Ik ben toen Tiberian Sun gaan doen. Die had ik nog niet uitgespeeld. Nu een week verder inmiddels wel.
Daarnaast pak ik graag youtube erbij om oude beelden van (S)NES, Sega en Playstation spellen terug te kijken. Van de beelden van Double Dragon 3 en Kirby's adventure word ik vrolijk. En vroeger had je ook een spel dat 'snowboard kids' heette. Mario Kart, maar dan met snowboarden. En dan samen spelen met een ander. Hilarisch. Om over het spelen van Wolfenstrein 3d en het schreeuwen van oerkreten nog maar te zwijgen haha!
![]()
Klinkt heel bekend. De laatste jaren zit er weinig vernieuwends in.
Veel shooters veranderen nauwelijks, op een eventuele zombie- of survivalmode na. GTA is na III (van 2D naar 3D), VC (motoren) en eventueel SA (fietsen en vliegtuigen) niet veranderd. In IV is er zelfs een deel uitgehaald (vliegtuigen, fietsen). Heb dan ook weinig hoop dat V echt goed gaat worden.
Lekker een oldskool spelletje pakken doet ook mij veel plezier. Voor GTA is dat dan VC of SA, maar verder ook zeker Worms 2, Age Of Empires (1 of 2) of een oudere Command & Conquer (Red Alert (2), Renegade of de nieuwere Generals).