[FREAKACTIE 2024] Vuurwerk Vathorst - Amersfoort

Sterkte voor Vathorst en alle gabbers die daar besteld hadden. Misschien rij ik einde van het jaar wel even door om ze financieel te steunen in ruil voor een leuke doos!

Zoek op waar de UPD over gaat
Er is volgens mij eerder gezegd dat deze keuze is voorgekomen na het uitvoeren van de 5 jarige "Keuring", deze keuring wordt gedaan in vergelijking met de beste beschikbare technieken en gewijzigde normen na aanleiding van andere onderzoeken. Met andere woorden, jij als verkoper stelt iets op, dit wordt goedgekeurd door dezelfde inspectie die het later komt controleren, die jouw installatie dan kan beoordelen met gewijzigde normen dan wat is opgesteld in het UDP, dus het is gewoon een lotterij op de inspecteur zijn onderbroek die dag wel goed zit.
Want ze kunnen afwijken van het UDP en ze hoeven zich daar niet over te verantwoorden. Ze kunnen dus komen inspecteren wanneer ze willen en dan dus een volledige onzin reden geven waarom je niet voldoet aan de regels

Er is volgens mij eerder gezegd dat deze keuze is voorgekomen na het uitvoeren van de 5 jarige "Keuring", deze keuring wordt gedaan in vergelijking met de beste beschikbare technieken en gewijzigde normen na aanleiding van andere onderzoeken. Met andere woorden, jij als verkoper stelt iets op, dit wordt goedgekeurd door dezelfde inspectie die het later komt controleren, die jouw installatie dan kan beoordelen met gewijzigde normen dan wat is opgesteld in het UDP, dus het is gewoon een lotterij op de inspecteur zijn onderbroek die dag wel goed zit.
Want ze kunnen afwijken van het UDP en ze hoeven zich daar niet over te verantwoorden. Ze kunnen dus komen inspecteren wanneer ze willen en dan dus een volledige onzin reden geven waarom je niet voldoet aan de regels
het kan dus best zijn dat de inspecteur het onderzoek gebruikt van TNO omtrent de kooien om te zeggen dat de normen niet behaald zijn... Want dat is een nieuw onderzoek rondom de brandveiligheid.
Het kan ook zijn dat VH zelf de reden voor de waarschuwing nog niet weet en ja verheldering geven over een waarschuwing waarvan jijzelf ook de uitleg niet hebt gaat erg lastig.
VH kan dus afgekeurd zijn op iets wat niet beschreven stond in hun UDP

Vaak krijg je ter plekke wel te horen wat niet deugt alleen duurt het weken voordat je het zwart op wit in een rapport hebt. En daar staan ook de aanbevelingen in die je moet volgen. En die moet je wel weten , want daar komen ze dus weer voor langs ....om te kijken of de tekortkoming volgens de aanbevelingen zijn opgelost.
Dus je kan in de tussentijd gewoon niks doen.

Als dat zo is is het wel heel bizar in dit land.

jeetje wat een klotezooi voor iedereen. Ik denk dat iedereen met een beetje hersenen wel in kan schatten dat een vuurwerkwinkel dit niet bewust doet. In ieder geval fijn dat er actief is gecommuniceerd vanuit Vathorst. Als consument kan je nu maar 1 ding doen, op je kin nemen en je centjes ergens anders uitgeven of bewaren voor bij Vathorst met de afhaaldagen.

Sterkte aan het team van Vathorst en hopelijk kunnen we volgend jaar weer van mooie aanbiedingen genieten.

Als dat zo is is het wel heel bizar in dit land.
Goh ik dacht dat we daar ondertussen al achterwaren. Dit is wat ik er zelf over kan vinden
"Eens per 5 jaar beoordeelt de inspectie-instantie het UPD op de gebruikte uitgangspunten en normen in relatie tot de beste beschikbare technieken en wijzigingen in de activiteiten. De
beste beschikbare technieken zijn onder andere vastgelegd in normen. Daarnaast gebruikt de inspectie-instantie bij de beoordeling ook gewijzigde inzichten die zijn ontstaan na incidenten of onderzoek."

Vaak krijg je ter plekke wel te horen wat niet deugt alleen duurt het weken voordat je het zwart op wit in een rapport hebt. En daar staan ook de aanbevelingen in die je moet volgen. En die moet je wel weten , want daar komen ze dus weer voor langs ....om te kijken of de tekortkoming volgens de aanbevelingen zijn opgelost.
Dus je kan in de tussentijd gewoon niks doen.
ja inderdaad, zij zeggen dit is dr mis, jij moet bedenken hoe je dat verbeterd, wat dan weer goedgekeurd moet worden voordat je uberhaupt mag beginnen en ja als het bvb de blusinstallatie is dan heb je dat niet gefixt in 3 weken

Sterkte Vathorst en Dave. Moeilijk om zo'n beslissing te maken in deze tijd van het jaar.
ZE hadden geen keuze, beslissing is voor ze gemaakt. iets met rug en muur. Feit is wel dat er ergens iemand iets heeft verzaakt te doen en of dat aan de controlerende instantie is of aan VH dat is de vraag. Feit is wel dat het volgen van de UPD het initiatief altijd aan de vergunningshoudende partij moet zijn. Zij moeten de keuringsintervallen monitoren en aanvragen. Ze komen het vanuit de instantie niet brengen, je moet het halen. En als ze kan komen controleren, want dat gaat veelal onaangekondigd en ze zien iets onjuist dan zijn de rapen gaar. Feit is nu waarschijnlijk wel dat veel vingertjes gewezen worden binnen zowel VH als naar de instantie. Ondertussen allemaal verliezers

Laatst bewerkt:
Aah wat enorm balen dit zeg. Bij Vathorst ook een flinke bestelling staan.
Hopen dat het geld snel retour komt, zodat we nog wat gunstige deals kunnen pakken. Ben erg alleen bang voor. Ook flink balen dat het nu net na alle kortingsacties zoals black friday en sinterklaas bekend wordt.

Heel veel sterkte Vathorst en iedereen die getroffen is!

ontzettend balen… ik zou als klant nu ook pissig zijn het is al 6 december alle deals / blackfriday , sinterklaas deals zijn voorbij of de winkel hier nu wel of niet iets aan kan doen ik vind het heel netjes dat ze binnen 7 dagen je geld terugstorten

Balen en sterkte voor Vathorst.
Hier mijn hele collectie staan die helaas niet doorgaat. Vooral zuur met de verwachting dat dit laatste jaar met de kooi constructie is geweest waardoor we aantal plaatjes uit mijn bestelling wss niet meer terug gaan zien volgend jaar…

ontzettend balen… ik zou als klant nu ook pissig zijn het is al 6 december alle deals / blackfriday , sinterklaas deals zijn voorbij of de winkel hier nu wel of niet iets aan kan doen ik vind het heel netjes dat ze binnen 7 dagen je geld terugstorten
Morsink heeft weer een korting gemaakt zie hun pagina onder vuurwerkwinkel acties

Dit is wel ff next level pyrohorror voor álle betrokkenen... Kloten regelneukerig Nederland... Sterkte allemaal
Ja van alle scenario's stond deze niet op de lijst wat kan er mis gaan. Hopelijk kunnen jullie nog wat moois bij elkaar vinden deze laatste weken

Back
Bovenaan