[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Freaks,

De bestellingen die nu ter discussie gebracht worden in het forum zijn allemaal een tijd geleden besteld. In ieder geval langer dan 14 dagen geleden. Wij als vuurwerkwinkel hanteren dan de bedenktermijn van 14 dagen. Na 14 dagen gaan wij er vanuit dat er een overeenkomst is en behandelen wij deze dan ook zo.

De leverdatum staat hier los van omdat vuurwerk geen gewoon "goed" is waarbij er altijd een bepaalde tijd tussen bestelling en levering zit. Op vuurwerk zit bijvoorbeeld ook geen recht van retour. Daarom hanteren wij, zoals ook aan de klanten per mail is medegedeeld, een termijn van 14 dagen na het plaatsen van de order.

Deze termijn is bij de orders die nu ter sprake worden gebracht allang verlopen en daarom annuleren wij de orders niet.

Die eventuele compensatie zullen de winkeliers krijgen om de gederfde inkomsten te compenseren die ze mislopen doordat men gemaakte kosten niet meer terugverdiend vanwege een verkoop verbod. Extra compensatie naar de consument zal vanuit de overheid denk ik niet gegeven worden.

Dat is echt nog maar vraag. Eigenlijk creëer je met dit soort uitspraken hetzelfde als nu in de politiek gebeurd omtrent het vuurwerkverbod. Speculeren en aannames. En dat keuren wij van Groen Links niet goed, dus pas daar zelf ook mee op. Je ziet al wat de reactie van randomdaniel op jouw post is. Ook lezen we soms zaken terug over `mogelijk faillissement´, ook dat is speculeren en op niets gebaseerd. Wat alleen maar onnodige onrust met zich meebrengt. Ga hier dus voorzichtig mee om.

Wat er ook gebeurd, laten we genieten van onze hobby!

Met vriendelijke groet,

Team BredaVuurwerk

Laatst bewerkt:
Beste Freaks,

De bestellingen die nu ter discussie gebracht worden in het forum zijn allemaal een tijd geleden besteld. In ieder geval langer dan 14 dagen geleden. Wij als vuurwerkwinkel hanteren dan de bedenktermijn van 14 dagen. Na 14 dagen gaan wij er vanuit dat er een overeenkomst is en behandelen wij deze dan ook zo.

De leverdatum staat hier los van omdat vuurwerk geen gewoon "goed" is waarbij er altijd een bepaalde tijd tussen bestelling en levering zit. Op vuurwerk zit bijvoorbeeld ook geen recht van retour. Daarom hanteren wij, zoals ook aan de klanten per mail is medegedeeld, een termijn van 14 dagen na het plaatsen van de order.

Deze termijn is bij de orders die nu ter sprake worden gebracht allang verlopen en daarom annuleren wij de orders niet.

Met vriendelijke groet,

Team BredaVuurwerk

Mijn bestelling is nog geen 14 dagen geleden besteld, als ik de reacties van uw zijde lees, heeft het geen zin om de bestellingen te laten staan en op de uitkomst te wachten. Terwijl ik dit eigenlijk niet wil annuleren.

Gewoon in duitsland uitleveren gaan andere winkels ook doen.

Niet iedereen heeft een bunker ter beschikking. Of gaan ze ook gewoon uit containers levern, in dat geval zou het kunnen. Er komt misschien wel een verbod op afsteken en verkoop maar er kan geen verbod komen op bezit van vuurwerk. Dus in Duitsland/Belgie kopen kan dan wel maar zou me dan wel aan die 25kg regel houden, want er zullen ongetwijfeld dan wel grenscontroles zijn.

Laatst bewerkt:
Wat jij zegt klopt.

Je bent eigenaar, alleen de wet verbied jou om je eigendom af te halen. Er is een uitzondering op dit verbod gemaakt op de zogenaamde afhaal/verkoopdagen.
Men is voornemens om deze uitzondering voor dit jaar te schrappen met een totaal verbod en de uitzondering treed vervolgens automatisch weer in werking in 2021/dec zodat jij je eigendom af kan halen.

Ik heb zojuist een aantal berichten verwijderd hier in het topic. Privécontact (mail) met naam en toenaam hier melden op het forum is niet de manier. Ik heb de discussie die hierop is ontstaan dan ook verwijderd. Zoals eerder vermeld begrijpen wij heel goed dat de emotie zo nu en dan oploopt. Momenteel is er nog geen enkele duidelijkheid hoe de jaarwisseling eruit zal gaan zien en dat is bij winkeliers en importeurs net zo.
Praktische vragen over hoe om te gaan met bestellingen e.d. kunnen nu niet (goed) beantwoord worden.
Het heeft geen zin om het forum daarmee vol te schrijven en we zullen dat ook verwijderen totdat er duidelijkheid is.

Wat ik me af vraag is het volgende, stel ik heb recht o een tegoedbon / voucher die ik volgend jaar kan gebruiken. Op zich een prima oplossing, echter ik mag volgend jaar in mijn gemeente geen vuurwerk meer afsteken (lees gemeente Apeldoorn). Dan zit ik met die zooi thuis, en kan er geen kant mee op. Sterker nog mocht ik onverhoopt brand krijgen dan kan ik wel eens een verzekeringsprobleem krijgen.

Pppff Jordi, heb je de tekst van Thijs wel goed gelezen? Het gaat helemaal niet over een landelijk probleem, compensatie enz enz..maar om een plaatselijk probleem welke wel degelijk realiteit is.

Een winkelier heeft een verplichting naar zijn klanten maar hiervan krijg ik het gevoel dat Cees hier de hand boven het hoofd word gehouden.

Verdere correspondentie mag via PM.

Ik heb zojuist een aantal berichten verwijderd hier in het topic. Privécontact (mail) met naam en toenaam hier melden op het forum is niet de manier. Ik heb de discussie die hierop is ontstaan dan ook verwijderd. Zoals eerder vermeld begrijpen wij heel goed dat de emotie zo nu en dan oploopt. Momenteel is er nog geen enkele duidelijkheid hoe de jaarwisseling eruit zal gaan zien en dat is bij winkeliers en importeurs net zo.
Praktische vragen over hoe om te gaan met bestellingen e.d. kunnen nu niet (goed) beantwoord worden.
Het heeft geen zin om het forum daarmee vol te schrijven en we zullen dat ook verwijderen totdat er duidelijkheid is.

Het begint hier steeds meer op een verkapt reclamebureau te lijken. kritiek wordt niet getolereerd. Mijn inziens is een forum iets waar juist positief maar zeker ook negatief nieuws hoort te kunnen...

Ik stel voor dat we het er tot een definitief besluit tot een verbod niet over hebben. Maar mocht er besloten worden dat er een verbod komt, dan vind ik dat er ook over de gevolgen voor bestellingen gesproken mag worden.

Niet iedereen heeft een bunker ter beschikking. Of gaan ze ook gewoon uit containers levern, in dat geval zou het kunnen. Er komt misschien wel een verbod op afsteken en verkoop maar er kan geen verbod komen op bezit van vuurwerk. Dus in Duitsland/Belgie kopen kan dan wel maar zou me dan wel aan die 25kg regel houden, want er zullen ongetwijfeld dan wel grenscontroles zijn.

Deze opmerking heb ik de afgelopen periode al vaker voorbij zien komen. Helaas klopt deze niet. Als er een algeheel verkoopverbod wordt afgekondigd dan mag je het ook niet vervoeren in je auto. De wet is hier duidelijk over. “Het is niet toegestaan om vuurwerk buiten de toegestane tijden voor een publiek toegankelijke plek/plaats voorhanden te hebben” Een auto wordt gezien als publiek toegankelijke plek. Koop je vuurwerk in Duitsland op 1 van de verkoopdagen en je wordt aangehouden, dan ben je in overtreding. Gewicht maakt daarbij niets uit.

Beetje kinderachtig hoor. Het probleem van pyrothijsje lijkt mij behoorlijk actueel. Dat de discussie veel raakvlakken heeft met hoe de toekomst er mogelijk uitziet is mijn inziens niet echt een reden om de hele boel maar weg te knikkeren.

Daarnaast geeft Breda zelf al aan dat bestellingen naar voren worden geschoven als het verbod definitief wordt door hun voorwaarden vroegtijdig aan te passen. Waarom mogen we dan niet spreken over wat de gevolgen zijn voor ons als freaks? Breda neemt hier zelf ook een voorschot op de uitkomst van dit hele circus.

Ik heb ook een kleine bestelling gedaan vorige week vrijdag, mocht het verbod er komen heb ik er weinig problemen mee als deze blijft staat tot volgend jaar. Maar mocht het verbod niet meer worden opgeheven dan wordt het een ander verhaal maar zover is het nog lang niet. Ik heb er alle vertrouwen in dat alles netjes afhandeld wordt, heb de afgelopen jaren uitstekende service gehad! :)

Dus, nu het verbod daar is, gaat deze winkel net zo als alle andere winkels schappelijk en klantvriendelijk om met de optie tot het terugstorten van het geld? Of gaan we onmenselijk met de trouwe klanten om door ze deze optie niet te bieden en te verwijzen naar "juridische stappen" zoals in de reeds verwijderde mail die hier eerder gedeeld was?
Ik zou het als ondernemer wel weten ivm risico op imagoschade en de mogelijk nog hoger oplopende kosten wanneer het op deze tweede manier gespeeld wordt. Maar toch erg benieuwd naar wat er nou daadwerkelijk gaat gebeuren!

Ik wacht af waar Breda zelf mee komt, gezien de houding verwacht ik het ergste. Ik heb slechts 1 bestelling onder de nieuwe voorwaarde.

Ja heel lullig misschien, maar ik zou ook graag mijn centjes terug hebben. Er is een overeenkomst aangegaan, voorwaarden zijn gewijzigd tussentijds en het overeengekomen afhaalblok kan niet worden nageleefd (helaas). Ik zou willen voorstellen mijn order te crediteren of het product ergens in de avonduurtjes willen ophalen in overleg?
Bij teruggave kan ik mijn centen in het buitenland uitgeven, we zijn nu onderhand wel genoeg genaaid dit jaar, we hebben gespaard voor iets leuks wat helaas niet doorgaat ik denk niet dat het netjes is de koper met lege handen te laten, een jaar en 2 maanden opschuiven met alle risico vandien.

Ik heb even gemist wat de oude en nieuwe voorwaarden zijn?
Mijn bestelling is geplaatst in maart, dus ik wat moet ik verwachten?

Ik heb even gemist wat de oude en nieuwe voorwaarden zijn?
Mijn bestelling is geplaatst in maart, dus ik wat moet ik verwachten?

Na 1 oktober is aan de voorwaarden toegevoegd dat bij een evt sluiting of verbod de bestelling naar volgend jaar doorschuift.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan