[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gezien de positieve reacties en de toch sterke aanwezigheid van de winkelier op dit forum vind ik dit inderdaad toch niet echt klantgericht. Jammer.

Ik snap dat Bredavuurwerk zich vasthoudt aan de samengestelde Algemene Voorwaarden, die hebben ze ook niet voor Jan met de korte achternaam geschreven. Maar kom op, beetje flexibiliteit en kwaliteit service leveren aan forumleden (en andere vaste klanten), dat is heus niet slecht voor je zaak. Het seizoen is pas net begonnen.

... Gezien het feit dat ik een internet bestelling heb gedaan en me binnen de gestelde 14 dagen meld voor een wijziging of annulering lijkt het me dus dat bovenstaande punten niet rechtsgeldig zijn.

De bedenktermijn gaat wel pas in als je de bestelling in ontvangst hebt genomen.

In mijn geval is het ook een Case tussen mij en Bredavuurwerk, deze hang ik dus ook specifiek bij hun aan de boom. Dat er meer winkeliers zich schuldig maken aan dergelijke praktijken maakt me vrij weinig uit daar ik geen koopovereenkomst heb met deze winkels.

Ik heb me gemakshalve even ingelezen in de definitie herroepingsrecht en er staat nergens specifiek vermeld dat dit alleen geld als je het product al ontvangen hebt. Je mag ten alle tijden een online bestelling annuleren zonder opgaaf van reden zolang je maar binnen de termijn van 14 dagen blijft. Daarnaast gaat het in deze niet om een bedenktijd zoals jij aangeeft maar het geheel annuleren van een bestelling.

Er zijn ook meerdere winkels die WEL een voorbeeld zijn van service en niet aan dergelijke praktijken doen...zelfs in de zelfde straat als Bredavuurwerk.

Ze zullen dus in de spiegel dienen te kijken en wat doen met de kritiek die ze krijgen. Het kan namelijk niet altijd rozengeur en maneschijn zijn.

Nah ja, er zijn wel meer winkels die gewoon je geld niet willen terugbetalen hoor. Heb het bij één enkel voorgelegd en aangegeven dat ik mogelijk mijn bestelling moet annuleren vanwege privé omstandigheden, echter werd mij al direct verteld dat ze dit niet gaan doen. Daar zit je dan. Maar er zijn er ook die de service zeer hoog hebben en daar doe ik dan ook met plezier mijn bestellingen plaatsen. Een van deze top winkels is toch eentje waar jij ook je inkopen doet, je weet wel welke verkooppunt ik bedoel. ;)
Dus ja, misschien dat je je geld toch wel terug krijgt als je een beetje druk uitoefent, zeker wanneer het via dit forum gaat want negatieve feedback is toch wat niemand wilt, dus Bredavuurwerk ook niet, denk ik zo.

Goedenavond freaks,

Eerlijk gezegd verbaast het ons een beetje wat wij hier lezen. Wij willen absoluut geen discussie opwekken of met de vinger wijzen. Maar aangezien dit is ons topic en we leven gelukkig in een land met vrijheid van meningsuiting, willen we toch eenmalig wat kwijt. En even een disclaimer vooraf: wat wij nu uiten heeft niets persoonlijk met bovenstaande kwesties te maken.

Allereerst willen we ingaan op de uitingen over de offertes. Een offerte loont altijd. We bieden altijd een voordeliger bod dan wat je in het winkelmandje ziet (uitgegaan van de prijzen van 1 oktober). Het is absoluut geen lokkertje. Het is altijd goedkoper, punt. Maken we een fout, dat kan je zo maar overkomen als je vandaag 30 offertes hebt opgesteld, dan horen wij dat graag en komen we graag persoonlijk met je in contact. Vraag je jezelf gerust maar eens af wat voor nut het voor ons heeft om er tijd in te steken en jullie een prijs voor te schotelen die hoger uitkomt dan de bedragen die op 1 oktober op de site stonden? Helemaal niets. Het is een utopie om te denken dat je op een compound, die we aanbieden voor 74,99 (100 shots 30 MM, ook nog eens een extra dikke korting krijgt. Of wat dacht je van een Triple X van onder de 170 euro, dat we daar nog even gratis vuurwerk en ook nog een dikke extra korting op kunnen zetten? Onmogelijk. Dien je een aanvraag voor een offerte in en wij gunnen je een paar tientjes korting bovenop het gratis vuurwerk en scherpe prijzen? Dan kun je het als weinig beschouwen of juist als een extraatje. Je bent niet verplicht om het vuurwerk af te nemen. Kijk en vraag gerust rond bij andere winkels. Wij weten dat we voordelig zijn, (op 2 jaren/momenten na) de mensen gemiddeld niet lang laten wachten en relatief weinig tot geen producten hoeven te vervangen.

Vandaag toevallig telefonisch contact gehad met een klant. Er was sprake was van miscommunicatie. Dit netjes opgelost. Waren we er niet uitgekomen, dan even goede vrienden. Uiteindelijk is een offerte een gunst. Dat geldt ook voor het gratis vuurwerk. Iets waar wij, bovenop onze kortingen, toch best uniek in zijn. Ben je het niet eens met het gratis product of vind je de korting te laag. Kijk dan nogmaals rustig ergens anders rond en koop vuurwerk bij de winkel waar jij je prettig bij voelt. Heb je in een bepaalde situatie wettelijk het recht om geld terug te krijgen, dan krijg je dat echt wel terug. Daarover hoeven jullie je geen zorgen te maken.

Het is overigens ook een utopie dat je bij 750 freaks in je winkel, het voor iedereen goed kan doen. Wij zijn zelf ook vuurwerkfreaks en begrijpen de emoties die daar bij komen kijken. Van blijdschap tot teleurstelling, van enthousiasme tot irritatie, en van dankbaarheid tot afgunst. It's al in the game in vuurwerkland. Niets is zo vervelend zoals een product dat niet op voorraad is of dat een batch ietsjes minder presteert dan het jaar ervoor. Dan kan dat wat me je doen. Dat is logisch en begrijpen wij maar al te goed. Net zoals wij ook begrijpen dat niet alle freaks op de hoogte zijn van de lage marges, inzet, tijd en passie die we in onze hobby/werk steken. Dat verwachten we ook niet en hoeft ook niet. Wel verwachten we wat respect. En gelukkig krijgen we dat vaak. Is iets niet naar wens, dan komen wij er meestal wel uit.

Boze negatieve smurfen blijf je altijd houden. Dat kan iedere winkel beamen. Er zijn altijd klanten die iedere mogelijkheid aangrijpen om negatief over je praten en je proberen zwart te maken. Tot een zekere hoogte stel je dienstbaar op. Soms heeft dat geen zin meer en hoop je maar dat ze in ieder geval nog van vuurwerk kunnen genieten en thuis wel wat liever voor hun naasten zijn.

Stel je eens voor, je opent een webshop met hoge kortingen en geeft ook nog eens een hoop gratis vuurwerk weg. Om drukte te spreiden bied je tijdsblokken aan buiten de reguliere openingstijden. Van de eerste 50 klanten ontvang je van 10 klanten, direct nadat ze een bestelling plaatsten, een e-mail. Nu vragen jullie je vast af wat er dan in staat. Voordat we je dat vertellen is het goed om er even bij stil te staan dat deze klanten zelf een tijdsblok hebben geselecteerd. Hierbij een kleine opsomming van de vragen/opmerkingen, schrik niet:

"Ik kan niet in de nacht, ik kom wel om 13:00 uur"
"wat een gekke tijden, die zullen vast niet kloppen. Ik haal het niet op het tijdstip ik heb geselecteerd"
"Er bestaat een kans dat ik een dag later kom, want dan ben ik in de buurt van een andere winkel"
"ik kom gewoon op een ander moment, anders wil m'n geld terug"
"Ik vind het gratis vuurwerk niet mooi, ik wil graag de volgende producten hiervoor.."

Vaak dus niet eens vooraf iets bespreken, maar wel gelijk eisen. En deze groep heeft ook ordinair lak aan alles en komt vaak op een ander moment. Naast alle communicatie levert dat ook veel problemen op wat betreft voorraden, wachttijden e.d.

Ook zijn er klanten die keer op keer producten willen wijzigen. Een dag later zien ze elders een product een euro voordeliger geprijsd. Of presteert de Transbomber een keer wat minder op een demo, dan zit je inbox ook weer vol met verzoeken. Eerlijk is eerlijk, creatief zijn ze dan wel. De meest complexe verzoeken vliegen ons om de oren. Waar zelfs de academici van ons team niets van begrijpen. Constructies met bij betalen, orders annuleren, orders samenvoegen, batch-ruilingen. En zelfs verzoeken om tot op het bot een cake te ontleden om na te gaan of er misschien een gele of rode sticker aan de onderkant van een cake zit. Of zelfs tot dreigen toe. Waarom? Omdat een boxje een tientje goedkoper in de blackfriday acties was gezet. Wij snappen het niet....

Door bovenstaande voorbeelden lukt het niet om iedereen als een koning te behandelen. Dat gaat niet. En zijn we dan een keer kortaf (of duidelijk in de communicatie) dan is het niet persoonlijk. Want iedereen is klant en heeft het recht om goed geholpen te worden. Soms is het wel noodzakelijk om rechtlijnig zijn omdat we niet uitzondering op uitzondering op uitzondering op uitzondering kunnen maken. Helaas kunnne deze voorbeelden de doorslaggevende reden zijn om voor een freakwinkel om te stoppen met een actie. Dat willen we allemaal niet, lijkt ons. Ondanks dat voor iedereen geldt dat perceptie realiteit is, kan het geen kwaad om soms bepaalde verwachtingen wat bij te stellen naar een realistisch niveau.

Maar BredaVuurwerk, waarom doen jullie het dan toch nog? Enkel die paar euro die jullie hiermee verdienen? Nee. Dat niet alleen. We zijn zelf liefhebbers en dat vertaalt zich ook terug in de manier van ondernemen. We maken veel freaks blij en daar krijgen we enorm veel positiviteit voor terug. Zelfs tot bedankjes in vorm van een flesje wijn, bosjes bloemen en mailtjes toe. Dat doet ons goed. Idem voor de freakmiddag. Waarom verzorgen wij een dag waarbij we rond lopen met eten, drinken en goodiebags weggeven waar zelfs gratis vuurwerk inzit? Verdienen we er geld mee, nee. Absouluut niet. Het kost ons zelfs geld. Maar we vinden het gezellig en dat gunnen we jullie graag. En ondanks dat we soms allemaal wel eens egocentrisch worden, is heel de vuurwerkhobby een hobby die we vaak met anderen delen. Het verbroederd en dat is iets moois wat we moeten blijven omarmen.

Belangrijk stukje... ;)
Mogelijk ontstaat er nu een flinke discussie, dat mag ook! Wij geven op voorhand al aan dat we hier geen discussie willen voeren en/ of het te laten escaleren. We gaan dus ook niet op eventuele reacties reageren. Uiteraard kun je ons voor een goed dialoog altijd persoonlijk benaderen. Feedback is altijd welkom!

Om af te sluiten hebben we voor alle vuuwerkfreaks een boodschap: respecteer elkaar, geniet met elkaar van alles wat met deze mooie hobby te maken heeft! Dat we maar een mooie jaarwisseling mogen beleven!

Proost!

Moet bekennen dat ik het een nette en ook zeer geloofwaardige reactie vind. Denk dat sommige mensen nu toch wel gerust zullen zijn.

Ik heb het al eerder geopperd, voer gewoon een minimum van 1000 euro voor de eerste order. Ik vind het steeds belachelijker worden dat voor klantjes van 500 600 euro de zelfde prijs word gerekend als voor groot verbruikers. Zo werkt het gewoon niet in de wereld.

Juist, want elke freak kan even €1000,- aftikken.. :rolleyes:

... Nah ja, er zijn wel meer winkels die gewoon je geld niet willen terugbetalen hoor.

Dit vorig jaar ook meegemaakt. Uiteindelijk toch wel het product opgehaald. Als ik online een paar sokken bij de Zeeman bestel kan ik ze zonder gezeik retourneren, maar bij vuurwerk ligt dit blijkbaar toch anders.

Zeker de onderstaande punten vond ik niet echt klantvriendelijk.

- Het is niet mogelijk om producten welke besteld zijn om te ruilen voor andere artikelen of geld terug te ontvangen.
- Orders kunnen na betaling niet geannuleerd worden en er zal zodoende geen geld teruggegeven worden.

Dit zijn voorwaarden die je als consument, als ik het goed heb begrepen, kan laten 'vernietigen'. Deze staan namelijk op de zogeheten zwarte lijst voor algemene voorwaarden. Hier de definitie:

De zwarte lijst voor algemene voorwaarden is een wettelijke bepaling die een aantal algemene voorwaarden opsomt die altijd als onredelijk bezwarend worden gezien wanneer ze in een overeenkomst tussen een bedrijf en een particulier worden gebruikt.

Zodra een bepaald beding uit de algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend wordt aangemerkt, kan het worden vernietigd. Dat houdt in, dat het beding (na een beroep op de vernietigbaarheid) niet meer tussen beide partijen geldt.

Kortom: staat een bepaald beding uit de algemene voorwaarden op de zwarte lijst, dan is het ongeldig te maken door een beroep op vernietiging.
Bron: https://www.wetrecht.nl/algemene-voorwaarden-de-zwarte-lijst/.

Wellicht iets om rekening mee te houden, voor zowel de winkelier (in het algemeen) als de liefhebbers hier.

klantjes van 500 600 euro

Wat is dit nou weer voor een denigrerende opmerking? Een 'klantje' die 500 euro uitgeeft kan net zo veel van zijn vuurwerk genieten als iemand die duizenden euro's uitgeeft.

Met zo'n opmerking doe je echt meteen het tegenovergestelde van wat in de laatste regels aangehaald wordt.

Maar... ben het zeker eens met de andere hier. Waardeer de sterke reactie vanuit jullie kant. Zeer professioneel, transparant en betrokken.:D

Bedankt voor de oprechte reactie BredaVuurwerk. Die eerlijkheid kan ik enorm waarderen. Verder wellicht een advies voor de volgende keer: maak duidelijk dat er op bepaalde producten geen extra korting verwacht kan worden, ook niet met een offerte. Dat voorkomt miscommunicaties of teleurgestelde reacties.

Als je korting wilt op je offerte moet je vooral kartonnen bestellen en geen kant en klare compounds die al aanzienlijk zijn afgeprijsd. Gebruiken sommige freaks wel hun verstand?

Mooi betoog die zoals het eruit ziet geheel op waarheid berust is, chapeau.

Ik ga er verder niet meer teveel woorden aan vuil maken en wacht jullie reactie op mijn mail vandaag graag af. Hopende dat het probleem hiermee is opgelost.

Verder hoop ik van harte dat jullie iets doen met de feedback welke jullie krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik wilde eerder al reageren maar heb gewacht op de reactie van de verkoper:

Mijn reactie hierop:

Ik ben zelf inkoper en les nummer 1 is:

Overleg met je leverancier als er problemen zijn!
Ga in gesprek, en behandel elkaar met het nodige respect en je zal in 99 % van de gevallen er wel uit komen.
Dat is ook mijn ervaring met vuurwerk breda, maar dan moet je wel willen praten.

Wat ik heel vaak zie hier is dat men iets verwacht of wil van de leverancier en dat pakt net even anders uit of het valt toch tegen en men klimt gelijk in de pen op het forum en schrijven vervolgens die leverancier volledig in de grond .
Komt op mij behoorlijk respectloos over en snap dat men er soms geen zin meer in heeft om de moeite te doen als men vervolgens om niks een emmer met stront over zich heen krijgt alsof je met een bende oplichters te maken hebt.

Voor die mensen heb ik een tip!
Blijf praten met elkaar!

Het is iets wat altijd nog het beste resultaat oplevert uiteindelijk!

En 1 ding!
Bij vuurwerk breda zitten die jongens niet de hele dag met een glas cognac en een dikke sigaar in hun handen een beetjes duimen te draaien de hele dag maar daar word ook hard gewerkt!

Soms valt er wel er dan wel eens wat tussen wal en schip in.
Gebeurt ook binnen mijn werk en als ik daar op geattendeerd word probeer ik een oplossing te verzinnen zodat we weer verder kunnen.

Probeer dat hier ook eens!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan