Filmen met een mobiele telefoon

Ik ben bij 3 lidls geweest hier in de buurt, geen één lidl had nog vuurwerk! Alles uitverkocht.....
Dus maar even naar de vuurwerk winkel hier om de hoek geweest, wat gehaald :)
Filmpje is met Samsung galaxy note 4 op UHD gefilmd!

De telefoon stabiliseert alleen wel automatisch, en ik heb echt geen idee hoe je dit uit zet:bonk:

EVEN OP 4K zetten:)

Laatst bewerkt:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je een S3 op manual focus kan zetten..we kunnen namelijk niks vinden
hier over.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je een S3 op manual focus kan zetten..we kunnen namelijk niks vinden
hier over.

Naar mijn weten niet mogelijk. Ten minste, mijn Galaxy Note 3 kan dat ook niet volgensmij.

Een third party app zou dit wellicht mogelijk kunnen maken, maar het scherptediepte is zo groot, het is niet echt handig denk ik.

Naar mijn weten niet mogelijk. Ten minste, mijn Galaxy Note 3 kan dat ook niet volgensmij.

Een third party app zou dit wellicht mogelijk kunnen maken, maar het scherptediepte is zo groot, het is niet echt handig denk ik.

Ja maar gister heeft die ouwe er een show mee gefilmd..maar in het begin zeer wazig zo jammer.
jij nog een idee hoe dat te voorkomen? :p

Kwintos probeer eens de Cinema FV-5 app. Mocht je hem niet kunnen vinden dan heb ik een apk bestand. Film er zelf ook mee. Je kunt aardig wat instellen. Bij mijn note 2 is hij ook wazig in t begin met de standaard camera. Bij de cinema app geen last van namelijk.

gewoon effe een vraagje over die super geluids kwaliteit bij sommige accounts YT, denk aan onze duitse vrienden met hun leuke klappertjes. is dat geluid nou echt? met een mic ofiets of zou dat bewerkt zijn?
het klinkt namelijk echtg ziek goed!

Ja maar gister heeft die ouwe er een show mee gefilmd..maar in het begin zeer wazig zo jammer.
jij nog een idee hoe dat te voorkomen? :p

Gewoon een tap geven op het vuurwerk, dan focust hij, en op mijn GN 3 zie ik dan een knop aN of AF en als je daarop drukt blijft hij op dat punt gefocust.

gewoon effe een vraagje over die super geluids kwaliteit bij sommige accounts YT, denk aan onze duitse vrienden met hun leuke klappertjes. is dat geluid nou echt? met een mic ofiets of zou dat bewerkt zijn?
het klinkt namelijk echtg ziek goed!

Ze gebruiken sowieso een externe microfoon, dat hoor je ook wel eens als ze lopen, de shockmount. Ik geloof allemaal een Rode videomic Pro of de Rode Stereomic.
Volgensmij bewerken ze het geluid ook wel. (Althans, Adobe Premiere Pro, bass, beetje omhoog halen)
Kind kan de was doen!

Ik ben nu overgestapt naar de Note 4. Afgelopen o&n alles gefilmd met de Note 2 waar ik zeer te spreken over was. Note 4 4K mogelijkheid. Als ik van t weekend tijd heb zal ik eens gaan testen.

Iphone 6 is idd mooi beeld maar t geluid kan beter. Knal komt niet lekker over.

Afgelopen o&n alles gefilmd met de Note 2 waar ik zeer te spreken over was.

hmm, ik heb zelf een Note 2. alleen is vuurwerk filmen daarmee totaal geen succes. hij is continu aan het auto focussen waardoor alles steeds onscherp en dan weer scherp word. en er is geen mogelijkheid om dit uit te zetten... ben benieuwd hoe jij dit dan gedaan hebt!

veel vergelijkingen gezien, maar als iemand nou eens z'n verbinding uitzet tijdens het filmen zodat we niet die irritante whattsapp of facebook deuntjes horen? en ook een keer z'n telefoon op een statief zet ipv met z'n bibberige handjes dat ding vast te houden... of nog erger VVS :/

nee sorry, doe mij het betere camera werk maar! mooie close-ups maken wanneer een shell de lucht inschiet, of van knallers. Smartphones kunnen daar gewoon niet aan tippen!

hmm, ik heb zelf een Note 2. alleen is vuurwerk filmen daarmee totaal geen succes. hij is continu aan het auto focussen waardoor alles steeds onscherp en dan weer scherp word. en er is geen mogelijkheid om dit uit te zetten... ben benieuwd hoe jij dit dan gedaan hebt!

@zenaVEVO. Dat scherp stellen klopt helemaal zenaVEVO. Ik gebruik ook een andere app. Als je die zou willen moet je me ff een pb sturen. Dan krijg je een link en dan kun je de apk bestand downloaden en instaleren. Iso op 200 zetten en filmen. Check mijn film topic of youtube kanaal maar eens. Alles is met die app gefilmd.

veel vergelijkingen gezien, maar als iemand nou eens z'n verbinding uitzet tijdens het filmen zodat we niet die irritante whattsapp of facebook deuntjes horen? en ook een keer z'n telefoon op een statief zet ipv met z'n bibberige handjes dat ding vast te houden... of nog erger VVS :/

nee sorry, doe mij het betere camera werk maar! mooie close-ups maken wanneer een shell de lucht inschiet, of van knallers. Smartphones kunnen daar gewoon niet aan tippen!

@TheCoon. Je kunt ook tevreden zijn dat er nog mensen de moeite nemen om te filmen.

Back
Bovenaan