Ik heb een vraag aan iPhone 14 Pro gebruikers namens een vriend zonder VWC account. In een ander topic vroeg ik ook om advies, maar misschien is dit topic beter geschikt.
Hij probeert vuurwerk te filmen met zijn iPhone 14 Pro. Maar het geluid is echt niet om aan te horen. Wat ie ook probeert, het geluid blijft zó slecht dat het eigenlijk niet bruikbaar is. Een simpel cakeje gaat nog wel, maar zodra het volume toeneemt bij een prof show, slaat de microfoon op tilt. De harde knallen worden zo ver gedempt dat de mic helemaal dichtslaat.
Het probleem blijft opspelen bij de standaard ingebouwde mic van de iPhone 14 pro, de iPhone 14 pro met de Rode Videomic pro+ en de iPhone 14 pro met de Rode Videomicro.
Ik ben zelf redelijk ervaren met filmen, maar ik heb nul ervaring met een iPhone. De Rode microfoons hebben heel erg weinig instelmogelijkheden (eigenlijk zelfs géén). Ik krijg persoonlijk prima geluid met mijn Rode Videomicro, maar dan op een systeemcamera. Heeft iemand enig idee waar het mis gaat? Kan het aan de softwarematige verwerking liggen van de audio? Misschien dat een andere app het probleem verhelpt?
Ik zie dat @
Thresher ook met zijn iPhone 14 heeft gefilmd. Had jij daarbij een externe microfoon? Ik vind jouw geluid ook niet zo best, eerlijk gezegd. Al is het wel beter dan in het filmpje hierboven met de Rode Videomicro. Heb jij gewoon de standaard app gebruikt, of een speciale app?