Fallas 2025 wie gaan er?

Kleine vraag wat niets met fallas te maken heeft. Aanraders voor cafeetjes/eettentjes? 🙃. Liefst waar veel locals zijn.

Zou ik weer zo vrij mogen zijn om de sponsor-mascletà van 16 maart om 16:00 bij Falla Fuencaliente-Lebon onder de aandacht te brengen? :-)
We kruipen langzaam richting de 3000 euro. Maar heel erg langzaam! Om minstens zo'n mascletà als vorig jaar neer te zetten hebben we zeker nog 1000 euro extra nodig. Wil jij meehelpen aan een éxtra mascletà, op een perfect tijdstip, met een Nederlands tintje? Iedere donatie is welkom! Meer info en doneerlink: https://fallasfestival.nl/las-fallas-2025/doneeractie-onze-eigen-mascleta
Eigenlijk zouden Katwijk en Fallasfestival het geld op een hoop moeten gooien, dan wordt het echt Nog grotere een beuker van een Mascleta

Vele handen maken licht werk. Gewoon wat doneren als je kunt, alle kleine beetjes helpen.

Voor iedereen die dit weekend gaat veel plezier, en vergeet even het gezeik hier in NL, nu aftellen naar 13e maart dan gaan we weer die kant op.

Eigenlijk zouden Katwijk en Fallasfestival het geld op een hoop moeten gooien, dan wordt het echt Nog grotere een beuker van een Mascleta
nee dat kan niet...die 501 kg is al een flinke uitdaging, en je krijgt niet ff een nieuwe vergunning voor meer.

vergeet niet dat een normale mascleta op het plein zo rond de 200kg is, vaak nog minder.
ze mogen tot 330kg maximaal.

Ik zit met een dilemma ik moet de 15e alweer terug vliegen en mijn vlucht vertrekt om 16:55 denken jullie dat ik mijn vlucht haal als ik de mascleta om 14:00 nog wil zien? Ik heb alleen hand bagage en kan online inchecken de metro na de mascleta duurt 20minuten naar de airport

Vanmorgen aangekomen, ff goed ontbijt gehad en daarna terrasje gepakt. Spullen in ons hotel gedropt en de taxi naar Chiva waar een mascleta om 14:00 gepland stond.
07e92587-715c-4263-8f7b-7aebeb509716.jpeg

Was een prima mascleta, de eerste voor dit jaar zit er weer op. Altijd weer ff wennen hoe hard het gaat, maar zwaar genoten.

IMG_0498.jpeg

We hadden de taxi chauffeur gevraagd of ie met ons de show wou kijken en wat met ons ging drinken en we ook direct weer met hem mee terug konden. Vond ie geweldig, hele tijd met hem staan te ouwehoeren en samen genoten van de show. Nu onderweg naar Paiporta voor de show van 19:00.

Ik ben benieuwd of er echt zo een grote operatie gaat plaatsvinden als dat zij zeggen. Hoop alleen niet dat je straks op allemaal random plekken in de stad zulke malloten hebt die met dat spul lopen te strooien.
6500 agenten met de focus op illigaal vuurwerk, dat wat er vorig jaar is gebeurd is compleet achterlijk, en nog eens rellen ook.

komen ook nog wat agenten van de policia national en de guardia civil

ik hoorde ook alweer dat er busjes vol met spullen die kant op gaan.

Back
Bovenaan