Fallas 2025 wie gaan er?

Heb ik ook een vraag, ik ga dit jaar met de auto die kant op na 11 keer vliegen. We plakken er nog een paar dagen in Frankrijk voor en achter als vakantie.
Aangezien ik met de auto ben kan ik wat leuk stookvoer mee terugnemen naar Nederland. Wat zijn volgens jullie de echte toppers op dit moment om mee te nemen.
Onze laatste keer was 2022 en het assortiment zal inmiddels wel aardig veranderd zijn.

Heb ik ook een vraag, ik ga dit jaar met de auto die kant op na 11 keer vliegen. We plakken er nog een paar dagen in Frankrijk voor en achter als vakantie.
Aangezien ik met de auto ben kan ik wat leuk stookvoer mee terugnemen naar Nederland. Wat zijn volgens jullie de echte toppers op dit moment om mee te nemen.
Onze laatste keer was 2022 en het assortiment zal inmiddels wel aardig veranderd zijn.
Niet doen, er kunnen controles zijn bij de Franse grens. Ik ben vorig jaar september door de douane eruit geplukt voor een complete controle.
Ik ga ook met de auto maar neem echt niks mee terug.

Niet doen, er kunnen controles zijn bij de Franse grens. Ik ben vorig jaar september door de douane eruit geplukt voor een complete controle.
Ik ga ook met de auto maar neem echt niks mee terug.
Je mag gewoon spul Frankrijk mee innemen… Frankrijk mag je het hele jaar kopen etc.

Je mag gewoon spul Frankrijk mee innemen… Frankrijk mag je het hele jaar kopen etc.
Ik heb het dan ook niet zo zeer over een pakje vlinders of borrachos, maar laai niet heel je auto af met spul. Franse politie kunnen soms nogal moeilijk doen.
Het lijkt me gewoon niet de moeite waard voor dat. Qua knal vuurwerk is het ook weer niet heel geweldig wat je daar kunt krijgen, en sier is zeer aan de prijs.

In principe de hele stad. Houdt gewoon rekening met elkaar
Beste Freaks,
Ik ga al een aantal jaar naar Fallas toe, natuurlijk voor de geweldige shows, de sfeer en het eten. Verder mag ik graag zelf een stukje vuurwerk afsteken daar, uit de winkel uiteraard. Voorheen kon dit altijd op Palau dit is helaas om zeep geholpen. Weten jullie nog plekken waar je rustig kunt stoken met beleid/respect voor alles om je heen?
Alle locaties zijn welkom en mogen ook gestuurd worden via een PM. Ik ben zelfs bereid een financiële bijdrage te leveren als dit kan bij een vereniging als ik maar lekker kan stoken.
Zeker niet! Het is absoluut niet in de hele stad toegestaan om vuurwerk te stoken. In het volledige Turia park (inclusief Palau dus) is het sowieso verboden en daar wordt ook op gehandhaafd. Ook elders in een willekeurige straat wordt het vaak niet gewaardeerd, al zal het niet per sé verboden zijn. Let ook op de tijden. Ergens rond de middagrust en ná 22 uur is het verboden.
Ik raad aan om parkjes op te zoeken. Meestal hebben enkele huizenblokken samen wel een klein parkje of speelpleintje. Daar kun je uitstekend stoken; ook cakes en pijlen. Volg de locals. Kijk waar kinderen afsteken en waar vuurwerkresten liggen. Als je alleen fonteinen en knallers hebt, kun je ook terecht bij de 'kooi' die de meeste Fallas verenigingen hebben staan. Achter de feesttest zie je een kooi van hekken waar meestal kinderen aan het stoken zijn. Vraag het even aan een iemand die rond die tent loopt, en gegarandeerd dat je mag stoken in die kooi. Omdat dat meestal tussen de huizen is, zou ik geen cakes of pijlen aanraden. Houd het laag.

Sinds 2022 zal het assortiment vrijwel niet veranderd zijn. Er zit in Spanje echt nauwelijks verloop in het assortiment. Wél in de prijzen...die stijgen elk jaar...
Ik zou in jouw geval eerst vanalles één stuk kopen om te testen. Daarna de artikelen die goed bevallen wat groter inkopen. Over de grens meenemen blijft strafbaar.

• Like
Waarderingen: Opa

Weet iemand of deze mascleta weer plaatsvindt op 18 maart rond 20.30 uur á 21.00 uur? Was daar in 2023 bij en was heel vet.

Wat: Mascleta Nocturna
Waar: Plaza Unión Musical de Torre
Dat is nog niet bekend. Slechts enkele onderdelen van Fallas in Torrent zijn reeds bekend. Ik raad je aan om deze site in de gaten te houden:
Het programma in die plaats lijkt elk jaar anders te zijn. In 2023 was het zeer de moeite waard, maar in 2024 viel het mij dan weer wat tegen.

Prachtig nieuws, laat ze het maar eens flink schoon vegen daar.
We gaan ze tellen hoor dit jaar die allemaal het bussie worden ingetrokken. Hoop vooral dat de 'nieuwkomers' die ook de kilo knallers hebben geïntroduceerd eruit gehaald worden.... weer lekker terug naar de tijd dat je rustig je traca kon uitleggen en hier en daar een dubbel vlindertje had. Zonde om zo'n mooi feest te verneuken met zware zelfbouw. Al zal ik wel zo eerlijk zijn om toe te geven dat ik er ook om stond te juichen, maar zoals vorig jaar en 't jaar ervoor kan gewoon echt niet. We moeten denken aan het grotere belang

Ik ben benieuwd of er echt zo een grote operatie gaat plaatsvinden als dat zij zeggen. Hoop alleen niet dat je straks op allemaal random plekken in de stad zulke malloten hebt die met dat spul lopen te strooien.

We gaan ze tellen hoor dit jaar die allemaal het bussie worden ingetrokken. Hoop vooral dat de 'nieuwkomers' die ook de kilo knallers hebben geïntroduceerd eruit gehaald worden.... weer lekker terug naar de tijd dat je rustig je traca kon uitleggen en hier en daar een dubbel vlindertje had. Zonde om zo'n mooi feest te verneuken met zware zelfbouw. Al zal ik wel zo eerlijk zijn om toe te geven dat ik er ook om stond te juichen, maar zoals vorig jaar en 't jaar ervoor kan gewoon echt niet. We moeten denken aan het grotere belang
Precies, het is wachten op de eerste dode, het is echt niet oke wat daar gebeurd.

Zou ik weer zo vrij mogen zijn om de sponsor-mascletà van 16 maart om 16:00 bij Falla Fuencaliente-Lebon onder de aandacht te brengen? :-)
We kruipen langzaam richting de 3000 euro. Maar heel erg langzaam! Om minstens zo'n mascletà als vorig jaar neer te zetten hebben we zeker nog 1000 euro extra nodig. Wil jij meehelpen aan een éxtra mascletà, op een perfect tijdstip, met een Nederlands tintje? Iedere donatie is welkom! Meer info en doneerlink: https://fallasfestival.nl/las-fallas-2025/doneeractie-onze-eigen-mascleta

Back
Bovenaan