Misschien al wel bekend bij iedereen, maar ik hoorde het toevallig vandaag op een verjaardag. Sinds afgelopen december is er een registratieplicht in Spanje voor toeristen, vanuit je accommodatie ga je dan waarschijnlijk ook een vragenlijst krijgen die je moet invullen. Volgens mij allemaal niet zo heel spannend, maar mocht je de vragenlijst krijgen en geen idee hebben waarom dit is, dat is dus sinds afgelopen december verplicht in Spanje
Meer hierover is o.a. te vinden op de
ANWB site.
Alles onder het mom van Criminele opsporen, echter is het gewoon een controle register.
Zie de link en je ziet inmiddels dat het uitgesteld is. Als de website klopt.
Vanaf 1 oktober 2024 gaan er in Spanje nieuwe regels in voor toeristische administratie, waarbij bezoekers veel meer persoonlijke gegevens aan de Spaanse ov ...
www.spanjevandaag.com
.
Het waren eerst 40 vragen welke je moet invullen, extreem privacy gevoelig. Een paspoort wordt door een lezer gehaald bij een hotel net als op de luchthaven, ze hebben dan feitelijk alle belangrijke info al, incl bsn. Maar dit is dus niet goed genoeg als EU inwoner????.
Ze kunnen het niet veilig houden wordt gevreesd, met alle gevolgen van dien en er zijn behoorlijk wat instanties die dit aanvechten. 3 jaar bewaren van gevoelige info op een server(hack gevoelig), Alles staat er in, je BSN , foto, handtekening , banknummers en alles wat jou uniek maakt en als het in verkeerde handen valt , geschikt voor identiteitsfraude.
Wat als je identiteit gestolen wordt, hoe hou je het tegen, en hoe hef je het op, want je hebt er zelf geen grip op hoe je gegevens over het darkweb verkocht worden.
et is nu terug gebracht is naar 17 vragen zoals ik lees, maar dat is een kwestie van tijd tot er meer vragen worden toegevoegd(incl hoeveel geld je hebt, crypto, etc)
2 jaar geleden bij pinnen Santander pinautomaat in vlc vroegen ze mijn bsn nummer en werd me ook gevraagd van welke rekekingen ik mijn geld wilde hebben. Dit waren andere rekeningen dan de pas die ik gebruikte. Dit was ook bizar, ik stop mn pas erin, pincode, vragen welke rekeningen en vervolgens moest ik mijn bsn intikken....heel vaag en gericht op controle. ik zie dat niet als iets positiefs. sindsdien meer cash mee.
Met de boot en jetski komen ze uit marokko en rest van afrika en smijten onderweg hun paspoort weg en verdwijnen ergens in europa, fantastisch dat ze wel registreren wie wij zijn, heel fijn hoor.