Fallas 2025 wie gaan er?

met aan het plein bedoel je de mascleta's?
Ja dat bedoel ik inderdaad haha.
ik wil die Nit d’ alba op het plein zien maar dat is om 00:00 en ik moet om 06:00 weer terug vliegen dus ik wil na de show direct met de metro naar het vliegveld, ik weet dat je naast het plein metro xativa hebt is dat gewoon open en rijd de metro dan gewoon meteen of is die door de drukte gesloten?
Waarom zou je de hele nacht op het vliegveld gaan bivakeren? Het is altijd mega rustig op Valencia airport, nog nooit langer dan 5 minuten moeten wachten in al die jaren dat ik er kom.

Ja dat bedoel ik inderdaad haha.

Waarom zou je de hele nacht op het vliegveld gaan bivakeren? Het is altijd mega rustig op Valencia airport, nog nooit langer dan 5 minuten moeten wachten in al die jaren dat ik er kom.
omdat het hotel waar ik zit voor die nacht helemaal vol zit en andere in de buurt super duur zijn dan wacht ik liever 4/5 uurtjes op het vliegveld dan dat ik honderden euros betaal voor 1 nachtje haha

Tijd vliegt echt voorbij, dit komt dus ook al snel weer dichterbij. Kriebels zijn hier al flink aanwezig, playlist met fallas muziek al paar keer opgehad, al meerdere compilaties bekeken en onze Fallas whatsapp begint weer goed te leven. Maar ook het nieuws op FB begint alweer goed op gang te komen.

Laatst bewerkt:
Misschien al wel bekend bij iedereen, maar ik hoorde het toevallig vandaag op een verjaardag. Sinds afgelopen december is er een registratieplicht in Spanje voor toeristen, vanuit je accommodatie ga je dan waarschijnlijk ook een vragenlijst krijgen die je moet invullen. Volgens mij allemaal niet zo heel spannend, maar mocht je de vragenlijst krijgen en geen idee hebben waarom dit is, dat is dus sinds afgelopen december verplicht in Spanje :)

Meer hierover is o.a. te vinden op de ANWB site.

Misschien al wel bekend bij iedereen, maar ik hoorde het toevallig vandaag op een verjaardag. Sinds afgelopen december is er een registratieplicht in Spanje voor toeristen, vanuit je accommodatie ga je dan waarschijnlijk ook een vragenlijst krijgen die je moet invullen. Volgens mij allemaal niet zo heel spannend, maar mocht je de vragenlijst krijgen en geen idee hebben waarom dit is, dat is dus sinds afgelopen december verplicht in Spanje :)

Meer hierover is o.a. te vinden op de ANWB site.
Alles onder het mom van Criminele opsporen, echter is het gewoon een controle register.
Zie de link en je ziet inmiddels dat het uitgesteld is. Als de website klopt.

.
Het waren eerst 40 vragen welke je moet invullen, extreem privacy gevoelig. Een paspoort wordt door een lezer gehaald bij een hotel net als op de luchthaven, ze hebben dan feitelijk alle belangrijke info al, incl bsn. Maar dit is dus niet goed genoeg als EU inwoner????.

Ze kunnen het niet veilig houden wordt gevreesd, met alle gevolgen van dien en er zijn behoorlijk wat instanties die dit aanvechten. 3 jaar bewaren van gevoelige info op een server(hack gevoelig), Alles staat er in, je BSN , foto, handtekening , banknummers en alles wat jou uniek maakt en als het in verkeerde handen valt , geschikt voor identiteitsfraude.
Wat als je identiteit gestolen wordt, hoe hou je het tegen, en hoe hef je het op, want je hebt er zelf geen grip op hoe je gegevens over het darkweb verkocht worden.
et is nu terug gebracht is naar 17 vragen zoals ik lees, maar dat is een kwestie van tijd tot er meer vragen worden toegevoegd(incl hoeveel geld je hebt, crypto, etc)

2 jaar geleden bij pinnen Santander pinautomaat in vlc vroegen ze mijn bsn nummer en werd me ook gevraagd van welke rekekingen ik mijn geld wilde hebben. Dit waren andere rekeningen dan de pas die ik gebruikte. Dit was ook bizar, ik stop mn pas erin, pincode, vragen welke rekeningen en vervolgens moest ik mijn bsn intikken....heel vaag en gericht op controle. ik zie dat niet als iets positiefs. sindsdien meer cash mee.

Met de boot en jetski komen ze uit marokko en rest van afrika en smijten onderweg hun paspoort weg en verdwijnen ergens in europa, fantastisch dat ze wel registreren wie wij zijn, heel fijn hoor.

Laatst bewerkt:
Deze wilde ik ook dit jaar hier weer onder de aandacht brengen, als ik zo vrij mag zijn :)
Ook dit jaar willen we weer een mascleta sponsoren voor onze vrienden van Falla Fuencaliente-Lebon. Op het mooie tijdstip van 16:00 (Tijd genoeg tussen de 14:00 mascletà en de avond(show(s)) dus. En op 16 maart, waarop we verwachten dat iedereen dan al lang en breed in Valencia is.

Wil je meehelpen? Iedere donatie is welkom, hoe meer donaties, hoe dikker de mascletà! Meer info hier: https://www.fallasfestival.nl/las-fallas-2025/doneeractie-onze-eigen-mascleta

Ik zal nu en dan ook hier op het forum de stand van zaken updaten.

Heb de wens om 15 t/m 19e te gaan samen met m'n broer. Ben ik inmiddels te laat met boeken of is het nog wel te doen? Ik begrijp dat veel hotels/bnb's inmiddels vol zijn en de overige plekken wat duurder zijn, maar als de vlucht + slaap plek rond de 1500 euro +/- voor 2 personen te regelen valt dan wil ik er toch nog voor gaan. En dan het liefst zo dicht mogelijk op het vuur, rondom Ruzafa.

Ben ook benieuwd hoe het zit met vervoer vanaf het vliegveld. Zijn de taxi's een beetje betaalbaar? Ik las namelijk dat het metro systeem nogal verwarrend is in Valencia.

Ps; eerste keer weer op dit forum sinds 2009. Goed om te zien dat het hier nog steeds leeft!

Laatst bewerkt:
Heb de wens om 15 t/m 19e te gaan samen met m'n broer. Ben ik inmiddels te laat met boeken of is het nog wel te doen? Ik begrijp dat veel hotels/bnb's inmiddels vol zijn en de overige plekken wat duurder zijn, maar als de vlucht + slaap plek rond de 1500 euro +/- voor 2 personen te regelen valt dan wil ik er toch nog voor gaan. En dan het liefst zo dicht mogelijk op het vuur, rondom Ruzafa.

Ben ook benieuwd hoe het zit met vervoer vanaf het vliegveld. Zijn de taxi's een beetje betaalbaar? Ik las namelijk dat het metro systeem nogal verwarrend is in Valencia.

Ps; eerste keer weer op dit forum sinds 2009. Goed om te zien dat het hier nog steeds leeft!
Denk dat je het beste zelf even kunt rondzoeken op AirBnb. Daar boek ik altijd op, erg gemakkelijk en ook met betalen werkt het top.
Met de dag zal het duurder worden. En welkom terug!

Ps; eerste keer weer op dit forum sinds 2009. Goed om te zien dat het hier nog steeds leeft
Metro werkt top daar! Duidelijk en makkelijk. Voor 5 euro sta je vanaf Aeroporto in het centrum!

Taxi is zo'n 20 euro meestal.

Metro werkt top daar! Duidelijk en makkelijk. Voor 5 euro sta je vanaf Aeroporto in het centrum!

Taxi is zo'n 20 euro meestal.
Je kan het beste saldo op je kaart zetten inplaats van ritten… bij saldo wordt je tegoed verdubbeld. Dus als je 10 euro erop zet krijg je 20 euro reistegoed. Werkt perfect, dan ben je voor 2,50 van het vliegveld in stad!

Back
Bovenaan