Fallas 2025 wie gaan er?

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Fallas, hebben airbnb-tje geboekt helaas niet de gehele laatste week.. 12 - 17 maart.. is er voor de 15e al wat te beleven daar? ook op Palau of is dat echt vanaf 15-3? wij zitten in de buurt Ruzafa, zelf vuurwerk afsteken daar ook goed te doen, of kan je dat beter laten?
15e is Nit del Alba op het plein om 00:00 in mijn ogen een van de dikste shows omdat je er zo dicht op staat. Deze moet je zeker niet missen.
Als het nog kan, omboeken beter 15 tm 20 heen eerste dagen is het enkel de mascleta om 14:00. Laatste dagen zijn er meerdere straat mascleta's in de hele stad.
Palau zou ik lekker links laten liggen, zelf nooit geweest alleen wat Tokkie filmpjes gezien op YT.

Laatst bewerkt:
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Fallas, hebben airbnb-tje geboekt helaas niet de gehele laatste week.. 12 - 17 maart.. is er voor de 15e al wat te beleven daar? ook op Palau of is dat echt vanaf 15-3? wij zitten in de buurt Ruzafa, zelf vuurwerk afsteken daar ook goed te doen, of kan je dat beter laten?

Palau begint dan al redelijk druk te worden. Vanaf de 15e volle bak daar. Shows voor de 15e zijn er niet echt, op de mascleta's(plein 14.00uur na). Stoken geen idee, ga nu voor de 12e of 13e keer maar steek nooit wat af daar. Genoeg vuurwerk om te kijken.

Zelf vuurwerk afsteken is goed te doen maar wees geen Tokkie! Daar zijn er de laatste jaren echt teveel van. Leuk om op Palau te kijken maar het is geen school voorbeeld. Gemeente Valencia is niet bepaald blij met wat er de laatste jaren op Palau gebeurd.
Koop je vuurwerk gewoon in de winkels en ga er fatsoenlijk mee om.

Zelf vuurwerk afsteken is goed te doen maar wees geen Tokkie! Daar zijn er de laatste jaren echt teveel van. Leuk om op Palau te kijken maar het is geen school voorbeeld. Gemeente Valencia is niet bepaald blij met wat er de laatste jaren op Palau gebeurd.
Koop je vuurwerk gewoon in de winkels en ga er fatsoenlijk mee om.
En houd rekening met de omgeving, de hardste trueno's in de smalste straten is echt loeihard, en daar worden de locals best vermoeid van.

En houd rekening met de omgeving, de hardste trueno's in de smalste straten is echt loeihard, en daar worden de locals best vermoeid van.
Ja dat snap ik wel dat mensen er vermoeid van raken, als jij ze vanaf je terrasstoeltje in het rond slingert :bonk: :copper:

is er trouwens voor 15 maart al wel wat te doen daar? of merk je dan nog weinig op straat..? behalve dan de dagelijkse mascleta's om 14:00 uur

is er trouwens voor 15 maart al wel wat te doen daar? of merk je dan nog weinig op straat..? behalve dan de dagelijkse mascleta's om 14:00 uur
Weekenden zijn meestal prima gevuld, met sowieso elke avond een avondshow op het plein en nog een aantal showtjes in de stad. Verder had je bijv. op de 14e altijd in Paiporta een nocturna, die zal dit jaar niet doorgaan.

Weekenden zijn meestal prima gevuld, met sowieso elke avond een avondshow op het plein en nog een aantal showtjes in de stad. Verder had je bijv. op de 14e altijd in Paiporta een nocturna, die zal dit jaar niet doorgaan.
oh dat is jammer waarom gaat die nocturna niet door? zijn er al wat feestjes op straat ook of is het gewoon erg rustig voor 15-3? wij zijn er 13 en 14 maart ook al .. waar haal je die informatie weg trouwens is er een straat programma ofzo? of komt dat vaak later pas?

Als je fallasfestival in de gaten houdt ben je van de meeste show op de hoogte. Overzichtelijker en duidelijker dan dat ga je het niet vinden.

De 15de is ook de Nit d’ alba op het plein. Die dag heb je sowieso 2 dikke shows dus.

Het straat programma wordt inderdaad later bekend gemaakt.

oh dat is jammer waarom gaat die nocturna niet door? zijn er al wat feestjes op straat ook of is het gewoon erg rustig voor 15-3? wij zijn er 13 en 14 maart ook al .. waar haal je die informatie weg trouwens is er een straat programma ofzo? of komt dat vaak later pas?
Ivm de overstromingen een aantal maanden geleden zullen ze daar het niet vieren. Dorp is best heftig geraakt.

Fallas begint echt pas op 15 maart, bij la planta. De poppen staan en Nit d'alba luidt het allemaal in. Voorpret is heel de maand maart, maar de Fallas is 15 tm 19 maart tot de crema , daar worden de poppen verbrand en is het klaar.

Fallas begint echt pas op 15 maart, bij la planta. De poppen staan en Nit d'alba luidt het allemaal in. Voorpret is heel de maand maart, maar de Fallas is 15 tm 19 maart tot de crema , daar worden de poppen verbrand en is het klaar.
bedankt voor de info, dan moeten we maar beetje door de stad gaan slenteren.. je kan er vast wel wel vuurwerk kopen.. en beetje terrasjes pakken komen de dagen wel door haha

Persoonlijk vind ik de sfeer de dagen voor de hoogtijdagen beter aan het plein… Niet al die Tokkies die niks om de traditie geven… Associale Nederlanders die met hun JBL gettoblaster aankomen en vervolgens een uur lang hun muzieksmaak opdragen aan de rest van de mensen die er staan…

Persoonlijk vind ik de sfeer de dagen voor de hoogtijdagen beter aan het plein… Niet al die Tokkies die niks om de traditie geven… Associale Nederlanders die met hun JBL gettoblaster aankomen en vervolgens een uur lang hun muzieksmaak opdragen aan de rest van de mensen die er staan…
met aan het plein bedoel je de mascleta's?

ik wil die Nit d’ alba op het plein zien maar dat is om 00:00 en ik moet om 06:00 weer terug vliegen dus ik wil na de show direct met de metro naar het vliegveld, ik weet dat je naast het plein metro xativa hebt is dat gewoon open en rijd de metro dan gewoon meteen of is die door de drukte gesloten?

Back
Bovenaan