Fallas 2024 [Wie gaan er]

Komend weekend gaat alsnog alles door dus, ontzettend tof. Gelukkig gaan wij zaterdag weer die kant op en zullen alles alsnog mee pakken dus, erg blij mee.

Mijn contactpersoon van mijn appartement zegt ook dat iedereen zich opmaakt voor de start dit weekend. Nu hopen op prachtig weer, kan niet wachten om met de fiets door de stad te gaan. :cool:

Besef begint hier wel echt te komen dat het bijna staat te gebeuren. Voelt als gisteren dat we de tickets hebben geboekt...

Is onze eerste keer fallas. Hoe weten jullie de juiste shows te vinden? Ik zit in verschillende facebookgroepen maar is toch lastig bij te houden waar wat is.

Ik wens iedereen die gaat genieten van al het moois dat Valencia te bieden heeft de komende tijd heel erg veel plezier.
Dat het mooi weer en weer mooi mag zijn.

Nog even een filmpje van vorig jaar waar ik nog de rillingen door m'n lijf van voel. Wát een heftige mascleta was dit! Een klein sfeerfilmpje hierbij. Iedereen veel plezier alvast!

Gisteren weer terug gekomen uit Valencia. Hebben er weer een paar heerlijke dagen gehad. De sfeer in de stad was echt al fantastisch en goed druk ook. Mooie shows gezien, veel casals die al goed los gingen met feest vieren wat fantastisch blijft om te zien. Nu uitkijken naar de laatste week, ontzettend veel zin in.

bf641ddb-192b-4d16-9d0e-d6535042b978.jpg

e4eaad58-3c2f-4b14-b2d8-c085f7e5fbb8.jpg

IMG_2968.jpg

IMG_2987.jpg

IMG_3034.jpg

Is er iemand die ik kan betalen voor het helpen met het organiseren van mijn eerste Fallas trip?
Ik wil zelf een aantal dagen richting Valencia voor de eerste keer, maar heb geen idee welke omgeving bijvoorbeeld ideaal is. Ik wil zelf meerdere shows meemaken, maar ook zelf afsteken op het plein. Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen graag via pb!

Ik denk niet dat je hier iemand voor hoeft te betalen hoor. Wil je dit jaar nog gaan?
Via skyscanner zoeken naar een vlucht van 15 maart heen en 20 maart terug. Zal wel aardig aan de prijs zijn maar is nog beschikbaarheid zie ik.
Als je volgend jaar gaat zou ik ergens in April dit jaar de vlucht boeken. Hebben wij ook gedaan. Net als het appartement.

Als je met meerdere mensen gaat zou ik een appartement via airbnb zoeken. Ga je alleen of met z'n tweeen kan een hotel ook makkelijk. Elke locatie wijk heeft z'n voor en nadelen volgens mij. Zou me daar ook niet zo blind op staren en ook kijken naar wat je budget is. Als je rondom de bedding zit zit je wel goed volgens mij. Als je een fiets huurt en beetje gezond bent maak het helemaal niks uit.

Facebook groepen zijn wel handig voor het vinden van shows. Heeft ons erg geholpen. In een van die groepen werd onderstaande googledocs document gedeeld met veel shows, tijden en locaties met google maps link. Erg handig! Misschien ook handig voor andere leden hier die dit niet gezien hebben.

https://drive.google.com/file/d/1uvuqHarlib7kbcjbQNhLePPiKihMd80_/view

Ik kreeg nog een tip doorgespeeld die ik hier graag deel:

De driepootkrukjes kun je bij de Decathlon bestellen en dan in het "city filliaal" laten bezorgen dat een kleine 5min lopen van plaza ayuntamiento gevestigd zit.

Scheelt weer een hoop plek in je koffertje.

Zwaar genoten vorige week in het weekend en nu nog twee dagen werken voor een weer mogen. Voorspellingen zien er positief uit, socials staan helemaal vol met sfeer en de poppen in aanbouw, heerlijk hoor. Iedereen die nog gaat de komende dagen; geniet ervan!

Ik moet helaas morgen weer naar huia. Volgend jaar eens kijken of ik wat langer en misschien wat later kan gaan. De poppen gaan al wel hard. Vandaag al verachillende gezien die al redelijk klaar waren. Als ik volgend jaar ga,ga ik het wel ieta beter plannen. Heb het idee dat ik nog een gedeelte gemist heb:D

Jammer dat het er alweer opzit voor je, maar je hebt een paar mooie shows gezien zeg. Sfeer in de stad is weer uiterst best als je alles voorbij ziet komen. Donderdag vertrekken we weer, ontzettend veel zin in. Ziet/leest af en toe wat voorbij komen dat ze strenger gaan toe zien bij Palau, dat zal eens tijd worden, goed om te zien dat ze het eindelijk eens een halt toe roepen.

Jammer dat het er alweer opzit voor je, maar je hebt een paar mooie shows gezien zeg. Sfeer in de stad is weer uiterst best als je alles voorbij ziet komen. Donderdag vertrekken we weer, ontzettend veel zin in. Ziet/leest af en toe wat voorbij komen dat ze strenger gaan toe zien bij Palau, dat zal eens tijd worden, goed om te zien dat ze het eindelijk eens een halt toe roepen.

Als die mafkezen dan maar niet op andere plekken in de stad gaan lopen kloten. Dan heeft het gewone publiek er ook last van. We gaan het zien.

Vrijdag ook eindelijk weer het vliegtuig in. Zit echt de dagen af te tellen. Zwaar aan het twijfelen welke plein shows we ga doen en waar de straat mascletas. Teveel keuze. Luxe probleem...

Back
Bovenaan