UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een figuren joh, alsof ze nog niet genoeg van ons belastingsgeld krijgen, lekker makkelijk dat gebedel om die verhogingen en bonussen, rot toch op.

Je moet wel onderscheid maken daar tussen de bobo's van de bond en de hogere functionarissen, een gewone agent verdient nauwelijks meer dan een leraar of een verpleegkundige, allemaal schandalig laag als je het vergelijkt met sommige andere (vooral bestuurs/management)beroepen. Een agent begint op bruto 2k per maand (zeg 1600 netto dus, tik minder wrs) tikje boven gemiddeld, stuk beneden modaal. Hoofdagent start 2200 p/m bruto. Zo'n hoofdagent haalt uiteindelijk minimaal wel modaal. https://www.onetime.nl/geld-financieel/wat-verdient-een/politie-agent

Erg bizarre bedragen zijn dat dus niet. Agenten verdienen veel te weinig in dit land, net als in de zorg en onderwijs. Pilaren onder de samenleving waar lekker aan geknibbeld wordt door de (centrum)rechtse partijen waar de goegemeente op stemt. Bullshit jobs, die verdienen pas.

Je moet wel onderscheid maken daar tussen de bobo's van de bond en de hogere functionarissen, een gewone agent verdient nauwelijks meer dan een leraar of een verpleegkundige, allemaal schandalig laag als je het vergelijkt met sommige andere (vooral bestuurs/management)beroepen. Een agent begint op bruto 2k per maand (zeg 1600 netto dus, tik minder wrs) tikje boven gemiddeld, stuk beneden modaal. Hoofdagent start 2200 p/m bruto. Zo'n hoofdagent haalt uiteindelijk minimaal wel modaal. https://www.onetime.nl/geld-financieel/wat-verdient-een/politie-agent

Erg bizarre bedragen zijn dat dus niet. Agenten verdienen veel te weinig in dit land, net als in de zorg en onderwijs. Pilaren onder de samenleving waar lekker aan geknibbeld wordt door de (centrum)rechtse partijen waar de goegemeente op stemt. Bullshit jobs, die verdienen pas.

Eey je kiest er zelf voor om agent of leraar te worden :p

Eey je kiest er zelf voor om agent of leraar te worden :p
Heel veel dus niet meer. Loonpiramide is hier omgekeerd ivm bv Finland, waar alle jonkies agent of leraar willen worden omdat het iets is waar tegenop gekeken wordt en goed verdient, en de bullshit jobs juist minder verdienen en zoveel mogelijk zijn wegbezuinigd.

Als we binnen de overheid kijken, dan moet er inderdaad meer geld naar agenten i.p.v. diversity officers en allerlei bestuurslagen.

Ik weet niet precies hoe dat zit want het is namelijk geen essentieel product.

Gok dat er aankomende dagen wel meer duidelijk zal worden.

Ik zal het proberen te verduidelijken..
Op de essentiele winkels na moet elke winkel dicht. Maar hierop zijn een aantal uitzonderingen.
Dhz- branche - daar mogen bestellingen afgehaald worden, let op in dit geval moest cat1 al in het assortiment zitten voor de lockdown, je mag er niet ineens mee starten na lockdown.
Tuincentra- mogen buiten planten en kerstbomen verkopen
Auto/fietszaken morgen reparaties uitvoeren maar geen producten verkopen of afhalen.
Pakketpunten mogen pakketten aannemen en afgeven maar overig producten niet verkopen/afhalen.

Het heeft dus ermee te maken wat er vanuit de overheid is beschreven welke branch wat mag tijdens deze lockdown.

Sorry hoor, maar ik ben het niet zo met je eens. Daarnaast vertelt het artikel dat je als politieagent best doorgroeimogelijkheden hebt tot een salaris van 60.000 per jaar exclusief extra's, en dat met een MBO opleiding.

Het is voor politie, zorg en onderwijs niet veel anders dan binnen andere sectoren. Daar begin je ook laag en heb je doorgaans ruim voldoende mogelijkheden om door te groeien. Binnen het concern waar ik werk (online retail) beginnen startende collega's ook met dezelfde bedragen en soms nog wel lager. Als ik salaristabellen van de politie, zorg, onderwijs naast die van verschillende sectoren in het bedrijfsleven leg, zie ik meer overeenkomsten dan verschillen. Het grote verschil dat ik zie, is dat je alleen die eerste groepen continu hoort klagen en (soms) staken en de laatstgenoemden niet. Niet alleen over salaris, maar ook over werkdruk etc.

Wat dat laatste betreft, kom eens een dagje meedraaien op mijn werk, zou ik zeggen. Dan houdt dat klagen wellicht snel op. En ja, ik verdien vrij goed, maar dat doet een leraar op het middelbaar- of hoger onderwijs met dezelfde rugzak aan ervaring precies zo.

In Nederland zijn er genoeg kansen, je hoeft ze alleen maar te pakken. Dat geldt voor politiemensen niet anders dan voor de gehele beroepsbevolking. Bovendien is het inderdaad je eigen keuze om politieagent te worden in plaats van vuilnisman, neurochirurg of ridder.

#evenstoomafblazen

Salaris tijdens de opleiding. Prima startsalaris en daarbovenop grote kans op allerlei toeslagen. Werkdruk is overal toegenomen, pak dat aan ipv vragen om meer geld.

Wat een figuren joh, alsof ze nog niet genoeg van ons belastingsgeld krijgen, lekker makkelijk dat gebedel om die verhogingen en bonussen, rot toch op.

Ondertussen wel 100 veel te dure drones kopen van 40 ruggen per stuk en mercedes en audi willen rijden.

Er is niet te weinig geld, het word verkeerd verdeelt en aan de verkeerde dingen uitgegeven.

Waar het probleem werkelijk zit is dat we genaaid zijn bij het inwisselen van de gulden voor de euro. Vervolgens is er nooit meer de werkelijke inflatie doorberekend in de salarissen.

Iedereen mist 25 procent.

Maar we dwalen af.

Wat voor spel wordt er gespeeld met wat voor handjeklap op de achtergrond? Want dat vw verbod is er dus om akkoord voor belastingplan te krijgen. Politie geeft aan het niet te kunnen handhaven. Loononderhandelingen klappen, politie kondigt aan actie te voeren met de jaarwisseling. Om alsnog een droom van rustige jaarwisseling te realiseren kondigt overheid avondklok aan? Maarr die niet gehandhaafd kan worden. Dus alsnog chaos met jaarwisseling. Wie wordt dan de boeman? Stakende politie of overheid die hun lonen niet wil verhogen? En het imago van consu vuurwerk dan voor de toekomst?

Ondertussen wel 100 veel te dure drones kopen van 40 ruggen per stuk en mercedes en audi willen rijden.

Er is niet te weinig geld, het word verkeerd verdeelt en aan de verkeerde dingen uitgegeven.

Waar het probleem werkelijk zit is dat we genaaid zijn bij het inwisselen van de gulden voor de euro. Vervolgens is er nooit meer de werkelijke inflatie doorberekend in de salarissen.

Iedereen mist 25 procent.

Maar we dwalen af.

Heb vorig jaar van een insider vernomen dat zijn unit een budget had welke ze op moesten maken om het volgende jaar hetzelfde budget te krijgen, dus toen is er een gepantserde wagen ingekocht en aan laten passen om kooien achterin te hebben voor 3 peperdure honden. Totale kosten was meer dan 2 miljoen en een jaar later waren zowel die wagen als die honden nog geen één keer gebruikt :bonk:

Geld en materiaal word op industriële schaal verspilt bij overheidsinstanties, net zoals nu met het vuurwerkverbod. In plaats van 16 miljoen euro in de plus (aan belastinginkomsten uit vuurwerk) doen ze nu 40 miljoen in de min aan compensatie voor de branche. Dus ff 56 miljoen euro in de put gooien. Die 56 miljoen hadden ze beter kunnen gebruiken om de zorg met spoed op te schalen aangezien we nog lang niet uit deze crisis zijn :bonk:

In plaats van 16 miljoen euro in de plus (aan belastinginkomsten uit vuurwerk) doen ze nu 40 miljoen in de min aan compensatie voor de branche. Dus ff 56 miljoen euro in de put gooien. Die 56 miljoen hadden ze beter kunnen gebruiken om de zorg met spoed op te schalen aangezien we nog lang niet uit deze crisis zijn :bonk:

Aangezien dat deze crisis ons honderden miljarden gaat kosten, is deze 56 miljoen nog niet eens een druppeltje op de gloeiende plaat. Spettertje hooguit

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...ge-alle-hens-aan-dek-voor-mutatie-coronavirus

De jonge is al aan het hinten voor eventueel meer maatregelen.... Ze proberen vast meer draagvlak te krijgen met een "mutatie" van het virus. Zal mij niks verbazen als avondklok nieuwjaar al op de planning staat..
Ja het levensgevaarlijke corona virus waar 99.9% van de bevolking niet erngstig ziek van word. En we met gekke mond kapjes moeten lopen voor schijn veiligheid en men in de winkel soms raar weg duikt als je ook maar een beetje per ongeluk te dichtbij komt man man

Jongens alsjeblieft, bagatelliseer het virus niet :sad:
Het begint bij ons op de IC alweer behoorlijk uit de hand te lopen. Als het zo doorgaat zitten we over een week weer in dezelfde situatie als in maart/april ! :shocked:

Het probleem is veel groter dan Corona. Corona is bij velen nu even de zondebok en word door beleidsmakers te pas en t onpas misbruikt. Ik kan er een hele pagina over vol schrijven maar daar heb ik nu geen zin in. Sinds we bij europa zitten zinken we steeds verder weg in een giftig moeras. Er is geen houden aan, we staan miljarden in de min, er komen zware tijden aan. Ik houd mn hart vast.

Laatst bewerkt:
Ondertussen in Leeuwarden heeft Cambuur vandaag gewonnen

[video]https://www.dumpert.nl/?selectedId=8032419_0838c3c9[/video]

Het probleem is veel groter dan Corona. Corona is bij velen nu even de zondebok en word door beleidsmakers te pas en t onpas misbruikt. Ik kan er een hele pagina over vol schrijven maar daar heb ik nu geen zin in. Sinds we bij europa zitten zinken we steeds verder weg in een giftig moeras. Er is geen houden aan, we staan miljarden in de min, er komen zware tijden aan. Ik houd mn hart vast.

Zonder Europa hadden we geen eens cat1 gehad dit jaar....

Aangezien dat deze crisis ons honderden miljarden gaat kosten, is deze 56 miljoen nog niet eens een druppeltje op de gloeiende plaat. Spettertje hooguit

56 miljoen weggooien om 300 man op de spoedeisende hulp en een duizendtal mensen met brandblaartjes te voorkomen is idioot, dat er ook grotere bedragen verloren gaan staat hier los van. Als je alleen de SEH opnamen neemt kom je nog uit op ruim 180.000 per persoon. Met andere woorden, het verbod op consumentenvuurwerk heeft duidelijk een andere reden die niet benoemd word door rutte en zijn trawanten.

Vervelend dat de IC's volstromen met mensen die al een voltooid leven hebben, teveel lekkere dingen gegeten hebben, teveel gerookt hebben of de genetische loterij verloren hebben, maar de maatregelen die genomen worden zijn buiten proportie voor een virus wat in ruim 95% van de gevallen niet dodelijk is.

Het vernietigen van de economie heeft op de lange termijn veel grotere gevolgen dan het overlijden van de risicogroepen waarvoor we nu alles opgeven. Het is hard, maar zo is het wel. Zelfs de WHO geeft aan dat de lockdowns etc te ver gaan.

En nee, ik ben niet zo iemand die de maatregelen negeert en naar rutte staat te fluiten tijdens zijn toespraak, ik houd me netjes aan de regeltjes op straat. Heb zelf al corona gehad maar draag evengoed mondkapje etc, al is het alleen maar om mijn medemens in de supermarkt niet kwaad te maken.

Enige regel die ik met voorbedachte rade ga overtreden is het afsteekverbod op oud & nieuw. Wat potjes afsteken met mijn gezin kan prima in onze achtertuin, we zijn allemaal al immuun dus corona zal ons niet naar het ziekenhuis brengen en vuurwerk ook niet. Ergste wat kan gebeuren is dat ik een boete krijg en daar heb ik al geld voor gereserveerd :angel:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan