Fallas 2022 [Wie gaan er]

Als de boel niet gruwelijk fout gaat,dan wil ik wel is weten wanneer je je slaap plekken kunt reserveren voor komend jaar,want dan moet ik er ,als boeken gaat voor 2023,maar is rap werk van gaan maken :yes:

* overigens die straat mascleta's,het viel me op in het programma op de site :fallasfestival.nl ,dat er enkel tot 12 maart lokale mascleta's vermeld staan
Zijn ze voor de dagen erna zo geheim,of zijn ze er dan niet ?

Laatst bewerkt:
Toch ook maar last minute overstag gegaan en mijn eerste Fallas eens meemaken, van 15 tot 20 maart daar te vinden. Hostel gevonden bij Plaza del Ayuntamiento. Mochten er nog mensen in de buurt van Eindhoven gaan ben ik wel benieuwd om eens te meeeten vooraf. Ik heb helaas geen mensen in mijn kennisenkring die het leuk genoeg vinden om hiervoor naar Spanje te gaan.

Ja daarom. Als je tot de 19e gaat, ga je de 18e naar huis en mis je het dus :wink:

Vlieg gelukkig zaterdag de 19de om 10:00 s'ochtends terug, dus pak Nit del Foc nog wel mee. Crema en de laatste mascleta moet ik helaas wel missen inderdaad, kosten zouden voor mijn verblijf verdubbelen voor dat laatste dagje. Best begrijpelijk aangezien het gros op zondag of maandag terugvliegt.

Er staat denk ,een hoop in dat artikel,maar ik snap er niks van,spaans lezen en schrijven dat kan ik niet :frusty:
Maar geen eten en drinken mee,dat lijkt me een lastige opgave voor mensen die vooraan willen staan,en dus iets van 1-2 uur van te voren daar al gaan staan.
Afhankelijk van het weer (de hitte) lijkt het me niet eens wenselijk en gevaarlijk om dat te vragen van bezoekers.
Wat is daarvan de achterliggende gedachte ??

Fijn dat die show in benicalap weer terug komt,maar daar heb ik een vraag over.
IS dat een ding wat je gezien moet hebben,en je daar dus een mascleta op het plein voor moet missen ?
Beide doen lukt je namelijk denk ik niet,aangezien de afstand tussen het plein en de straat/wijk nogal fors lijkt op googlemaps.

Er staat denk ,een hoop in dat artikel,maar ik snap er niks van,spaans lezen en schrijven dat kan ik niet :frusty:
Maar geen eten en drinken mee,dat lijkt me een lastige opgave voor mensen die vooraan willen staan,en dus iets van 1-2 uur van te voren daar al gaan staan.
Afhankelijk van het weer (de hitte) lijkt het me niet eens wenselijk en gevaarlijk om dat te vragen van bezoekers.

IS dat een ding wat je gezien moet hebben,en je daar dus een mascleta op het plein voor moet missen ?
Beide doen lukt je namelijk denk ik niet,aangezien de afstand tussen het plein en de straat/wijk nogal fors lijkt op googlemaps.

In 2020 was het de bedoeling dat die regel met een verbod op meegebracht eten en drinken bij het plein al in ging.

Omdat het mondkapje dan af moet gok ik

In 2020 was het de bedoeling dat die regel met een verbod op meegebracht eten en drinken bij het plein al in ging.

word er allemaa niet leuker/gezelliger op, en het was de laatste jaren ( voor corona ) al zo druk....
ik zou alleen nog maar de buitenwijken pakken en 1 keer het plein mocht ik nog gaan.

en de shows in de bedding zijn wel rustige plekken voor te vinden,

Het aftellen is begonnen! Heb d'r zin in. Wat is het beste/praktischte vervoersmiddel in vlc?

100% de fiets. Wij hebben jaren alles lopend gedaan, maar dat moet je echt niet meer willen. Ook hebben we een jaar of 2 alles met de taxi gedaan. Dat was ook prima, ook vrij goed te betalen, maar af en toe was het lastig om in de buitenwijken een taxi te vinden. Wij doen nu een jaar of 5-6 alles met de fiets, daar pak je echt ver weg de meeste maacletas en poppen mee. Gemiddeld kost een fiets huren je 10 per dag en kun je er een verzekering van 2.50 per dag bij nemen.

Er zal geen max zitten aan het aantal mensen die op het plein mogen, alleen een mondkapje is verplicht.

Even een vertaling van een Duitse Fallas pagina:

Dit zijn de Corona-regels voor de #fallas22

1. Capaciteit: Er zal geen capaciteitscontrole zijn, noch in Mascletas, noch in Castillos, noch in de Oferta.

2. Maskervereiste: verplicht bij evenementen met grote drukte. Daarom moet het publiek bij de mascletas, castillos en bloemenoffers een gezichtsmasker dragen. De falleros en andere ofrena-deelnemers zijn vrijgesteld van het dragen van het masker tijdens de parade.

3. Tenten: Tenten moeten twee open zijden hebben, zodat mensen binnen zijn vrijgesteld van binnenvoorschriften. Voor het overige gelden dezelfde beperkingen die momenteel gelden voor gesloten kamers.

100% de fiets.

Je hebt in Valencia ook de deelfiets (Valenbisi). Maar kan mij niet meer goed herinneren of die fietsenstallingen nou vaak leeg of vol waren. Zelf hebben wij de vorige keer alles lopend gedaan, ook vooral omdat wij geen fietsen konden/mochten stallen in het appartement. Dat is dit jaar weer het geval, dus wellicht dit keer maar eens Valenbisi proberen.

Back
Bovenaan