Fallas 2022 [Wie gaan er]

Kijk wel echt uit naar de Nit de l'Alba door Ricasa, Mascleta de 18e door Caballer FX en de Nit de Foc door Valenciana.
Denk dat we de 15e net te laat aan komen in Valencia voor de Mascleta van Ricasa...

Hier hetzelfde! Zeer benieuwd of Ricasa net zo'n geweldige Nit de l'Alba kan neerzetten als Peñarroja in 2019. Werkelijk alles klopte aan die show. Heerlijk dat ritmische saluut-slotakkoord waar het publiek flink los op ging. Ook benieuwd naar Caballer FX op het plein de 18e.

Ik sla m nog maar (weer) over,er zitten nog te veel ?? in wat t mij betreft.
Als het dit jaar op alle fronten nou goed gaat,dan ben ik waarschijnlijk 1 van de 1ste die het dan toch volgend jaar wil proberen om het voor de 1ste keer mee te maken.
Hele dag lekker weer,kruitsnuiven,eten en drinken,wie wil dat nou niet :cool:

Ik ben er gelukkig ook weer bij :) Afgelopen september beviel me echt heel goed. Ik had in 2020 ook bij Fallas moeten zijn, maar dat ging toen natuurlijk niet door. Mijn reeds betaalde accomodatie van toen heb ik om kunnen zetten naar een nieuwe reserering voor dit jaar, dus dat scheelt flink geld.
Ik ben er van 13 t/m 21 maart. Ik neem een ochtendvlucht waardoor ik Alpujarreña mooi kan meepakken! Ben ik erg blij mee; dat bedrijf weet mij altijd te imponeren.

Ik heb er zin in! :blink:

Hier hetzelfde! Zeer benieuwd of Ricasa net zo'n geweldige Nit de l'Alba kan neerzetten als Peñarroja in 2019. Werkelijk alles klopte aan die show. Heerlijk dat ritmische saluut-slotakkoord waar het publiek flink los op ging. Ook benieuwd naar Caballer FX op het plein de 18e.

Helemaal mee eens, was voor mij op vuurwerk gebied 1 van de mooiste momenten in Valencia in al die jaren. Wat een show, kippenvel over het hele lichaam. Kijk hem af en toe nog eens terug, blijft prachtig om te zien.

Het begint er beter en beter uit te zien. Dit lijkt weer een redelijk normale Fallas te gaan worden. Prachtig om te zien en het maakt dat de kriebels nog een stuk meer worden. Wat heb ik er een zin in zeg.

Update over #Falles22 ☑ De editie in september 2021 was boven verwachting, terwijl deze nog vol met allerlei restricties en aanpassingen zat. Het heeft er nu zelfs alle schijn van dat editie 2022 zelfs nog vele malen 'normaler' gevierd gaat worden.

De mascletà komt terug op Plaza Del Ayuntamiento, dat wisten we al. Momenteel gaan er berichten rond over mogelijke restricties op het plein met betrekking tot aantallen toeschouwers maar daar is tot op de dag van vandaag nog niets officieels over vermeld. We wachten het af.

Vandaag werd bekend gemaakt dat de door ons erg gewaardeerde Verbana's (Straatfeesten bij de falla's) terugkomen. En wel tot 4:00 in de nacht! Toch weer nét even wat anders dan de avondklok van vorig jaar en de stille straten in de nacht.

Ook zullen de vele streetfood tentjes weer overal te vinden zijn. Speciaal voor de liefhebbers van Snacks, Mojito's, Churro's, Mojito's, Buñuelos, Mojito's, heerlijke Spaanse bloedworst, Mojito's en suikerspinnen

Het hing een beetje als een soort obstakel boven het Las Fallas 2022 tripje, wat ons betreft in ieder geval. Maar het is nu vrijwel zeker dat vanaf 10 februari de mondkapjesplicht in buitenruimtes wordt afgeschaft.

Qua vuurwerk ziet het er prima uit en de vuurwerkliefhebbers onder ons hebben het pyrotechnische programma van vorige week waarschijnlijk met open armen ontvangen. De openingsshow op 15 maart door RICASA op Plaza Del Ayuntamiento! En de shows van 16,17 en 18 maart gewoon weer terug in het Turia Park.

Helaas geen mascletà vertical tijdens het openingsweekend op 26 en 27 februari maar in plaats daarvan op zaterdag om 21:30 een 'Corda' in de kooi op het plein waarbij duizenden borracho's worden afgestoken. Zo hebben we een prima openingsweekend met op zaterdagavond iets unieks én de normale programmering voor zondag (Knalerwten, mascletà, openingsceremonie)
En die openingsceremonie, dat is nog maar 3 weken!

Het centrum van de stad wordt weer volledig afgesloten voor verkeer vanaf 16 maart 12:00 tot 04:00. Er worden veel mensen verwacht!
We kijken er weer écht naar uit! In september vorig was er zeker al iets van het bruisende Fallas sfeertje teruggekeerd in de straatjes van Ruzafa en Eixample. Het ziet er naar uit die echte Fallas-sfeer alleen nog maar sterker wordt tijdens de aankomende editie.

FallasFestival.nl

Die zijn niet bang!!. Of spelen de financiën een extreem grote rol? Ben erg "benieuwd" wat deze mensen massa met de besmettingen gaat doen. Als dit goed gaat dient Europa gewoon helemaal vrij gemaakt te worden van alle corona regels. Ik sla nog wel een jaartje over maar wens iedereen heel veel plezier!

Ik zit echt nog in dubio. Het zal mijn 1e editie Fallas worden, hetgeen betekend dat ik dan de komende jaren niet zo snel zal gaan (i.v.m studie komt maart ook niet echt gelegen). Wat een twijfel...

Back
Bovenaan