Fallas 2020 [Wie gaan er]

Ik hoorde van m'n vriend Javi Nadal dat het volledige programma vanaf juli gehouden wordt. Dus de mascletas op Plaza del Ayuntamiento die vanaf 11 maart niet meer doorgingen, inclusief de straatmascletas.

Dus het programma gaat verder vanaf 11 juli t/m de 19e en de straten vanaf 15 juli t/m de 19e.

Inmiddels een eventuele nieuwe datum voor Fallas

Plan B is van plan om de Fallas uit te voeren van 8 tot 12 oktober, aangezien het een feestdag is op vrijdag 9 oktober, Valenciaanse dag en maandag 12 oktober, Spaanse dag.

Op 9 oktober, op de agenda, zou Fallera zijn als dag 16, het is het verzamelen van kinderprijzen, dus de ochtend zou vrij zijn om de evenementen van het laten zakken van de vlag te organiseren. En de Mascletàs zouden beginnen op 3 oktober (degenen die niet afgingen). De gemeenteraad zou de Mascletà kunnen redden die afgaat op 9 oktober, samenvallend met de Falleras.

Maar we zullen moeten blijven afwachten hoe het zal evolueren als het eindelijk van 15 tot 19 juli zal zijn of van 8 tot 12 oktober ... en dit alles met de goedkeuring van de vergadering van presidenten die de Falleros zijn die het laatste woord hebben, als het virus het toelaat.

Plan B is van plan om de Fallas uit te voeren van 8 tot 12 oktober, aangezien het een feestdag is op vrijdag 9 oktober, Valenciaanse dag en maandag 12 oktober, Spaanse dag.

Op 9 oktober, op de agenda, zou Fallera zijn als dag 16, het is het verzamelen van kinderprijzen, dus de ochtend zou vrij zijn om de evenementen van het laten zakken van de vlag te organiseren. En de Mascletàs zouden beginnen op 3 oktober (degenen die niet afgingen). De gemeenteraad zou de Mascletà kunnen redden die afgaat op 9 oktober, samenvallend met de Falleras.

Maar we zullen moeten blijven afwachten hoe het zal evolueren als het eindelijk van 15 tot 19 juli zal zijn of van 8 tot 12 oktober ... en dit alles met de goedkeuring van de vergadering van presidenten die de Falleros zijn die het laatste woord hebben, als het virus het toelaat.

je bent goed geinformeerd , heb ook van turis en Ricardo caballer begrepen dat dit nu de verwachting is , het liefste willen hun zelf dat het naar oktober gaat ivm de hoeveelheid die hun al klaar hadden en juli eigenlijk ook de vakantie periode is bij hun bedrijven . maar heb ook van turis gehoord dat als dit alles voorbij is dat hun bereid zijn er een tandje bij te doen om te laten zien hoe mooi het is om een festival als fallas zich niet laat stoppen door een virus .
de bronnen die ik heb zijn rechtstreeks van beide bedrijven
en gezien de mascleta vertical 2020 van ricordo caballer en gezien de geschiedenis van deze twee bedrijven denk ik dat we DIT jaar nog een dikke fallas krijgen
wanneer is afwachten

twisted freak

Dat zou helemaal geweldig zijn zeg. Dan kan ik hem alsnog mee maken dit jaar. Wel zuur voor iedereen die voor juli geboekt heeft. Maar juli is ook al erg snel, denk persoonlijk te snel ivm corona.

je bent goed geinformeerd , heb ook van turis en Ricardo caballer begrepen dat dit nu de verwachting is , het liefste willen hun zelf dat het naar oktober gaat ivm de hoeveelheid die hun al klaar hadden en juli eigenlijk ook de vakantie periode is bij hun bedrijven . maar heb ook van turis gehoord dat als dit alles voorbij is dat hun bereid zijn er een tandje bij te doen om te laten zien hoe mooi het is om een festival als fallas zich niet laat stoppen door een virus .
de bronnen die ik heb zijn rechtstreeks van beide bedrijven
en gezien de mascleta vertical 2020 van ricordo caballer en gezien de geschiedenis van deze twee bedrijven denk ik dat we DIT jaar nog een dikke fallas krijgen
wanneer is afwachten

twisted freak

En als toevoeging, de reden van de verplaatsing is grotendeels het virus en ook heel erg de warmte, waar zowel de schieters als de Valencianen erg tegen op zien. Enig hinder puntje is de overlappende feestperiode in oktober waar schieters andere klussen hebben, maar Fallas is natuurlijk hun paradepaardje en dat gaat 100% voor. Gezien de huidige situatie is er een kleine kans dat het in juli door gaat.

Dus zeer reëele kans dat het naar oktober verplaatst wordt!

Ik heb omgeboekt naar 4 tm 9. Maar mocht het nu zo gaan lopen, dan haal ik een nieuw ticket en ga ik de 13e terug :)

ik heb hem ook omgeboekt van 7 t/m 10 oktober. Maar als dit bovenstaande klopt, moeten we de terugreis toch maar iets verlaten :D

Naast de data in juli, deze data ook maar geboekt :D
En als er iets definitief is kan ik de andere optie gratis annuleren. :cool:

Het was te verwachten maar Fallas is voor 2020 definitief afgelast.

Ik had 2 maanden geleden stiekem op oktober gerekend, maar die verwachting dempte al met de dag. Nu even kijken wat ik met mijn boeking doe want het vuurwerkfestival van Pobla en Valencia lijken me ook niet door te gaan.

Ontzettend zuur voor de mensen in VLC en omstreken, wat zullen die zich kloten voelen. Maar hier is de teleurstelling ook behoorlijk aanwezig en is het nog steeds een kater dat het in maart niet door is gegaan, hoe begrijpelijk ook.

Ben ook bang voor oktober, maar hoop echt dat we tegen die tijd even die kant op kunnen.

Ontzettend zuur voor de mensen in VLC en omstreken, wat zullen die zich kloten voelen. Maar hier is de teleurstelling ook behoorlijk aanwezig en is het nog steeds een kater dat het in maart niet door is gegaan, hoe begrijpelijk ook.

Ben ook bang voor oktober, maar hoop echt dat we tegen die tijd even die kant op kunnen.

Ik ben zelfs bang voor 2021...
Ik hoop dat ik het mis heb, maar boeken voor fallas 2021 doe ik sowieso nog niet. Ik heb mijn leergeld wel betaald dit jaar.

Heel vervelend voor alle Valencianen, de economische impact moeten ze ook dragen en de artiesten van de falla's nu ook. Ontzettend zuur, zeker na een mooie start in dat eerste weekend, maar we gaan het vanzelf nog eens over doen.

Verwacht voor oktober ook nog wel dat het niet doorgaat en vraag me zelfs af of het in 2021 wel 'gewoon' kan in maart...

Hopelijk hebben de fabrieken ook reserves opgebouwd... een jaar of langer geen shows zal er wel in hakken. In het buitenland is net zon drama. Alles ligt stil

Er is vandaag vergaderd en het niet geschoten vuurwerk van Fallas zal dit jaar nog geschoten worden, ze denken aan oktober ( vanaf 8 oktober ). De bedrijven krijgen nu 80% van de kosten die ze gemaakt hadden vergoed en later dit jaar de andere 20%. Fallas zelf vind geen doorgang maar het vuurwerk wel.

Zeer goed nieuws voor de vuurwerkbedrijven daar, fijn dat het alsnog opgelost wordt. Zou top zijn als ze het in oktober op gaan pakken, zien wij er ook wat van. Maar vooral belangrijk voor de schieters en Valencianen dit.

Back
Bovenaan