Fallas 2020 [Wie gaan er]

Ik ga niet. En nee, ik heb geen aandelen Pyro depot.
Was wel aan het rondkijken bij diverse webwinkels en viel me op dat bij deze winkel artikelen zijn die alleen in Valencia lokaal kunnen worden opgehaald tijdens Fallas. Maar dat wisten jullie las kenners vast allang.

Ik vond er leuk spul tussenstaan iig, maar zoals gezegd ben ik er niet bij dus afhalen wordt em niet.

Nog een aantal dagen en dan kunnen we die kant weer op. Zaterdag om 07:00 geloof ik vertrekken en dan mooi een paar dagen genieten, weer ziet er iig top uit en qua vuurwerk zal het ook wel weer geweldig worden.

Bij Falla Cuba zijn ze weer begonnen met de bouw van de verlichting.

87594946_1553251378160428_7856285273682870272_o.jpg

87655571_1553251401493759_1957453017556975616_o.jpg

87846094_1553251361493763_949473241712295936_o.jpg

https://www.facebook.com/fallacubaliterato/

Doomdenken is toch wel begonnen na gisteren.
Ik vrees met grote vrees dat we de titel misschien wel aan moeten gaan passen naar wie zouden er gaan... fingers crossed

Doomdenken is toch wel begonnen na gisteren.
Ik vrees met grote vrees dat we de titel misschien wel aan moeten gaan passen naar wie zouden er gaan... fingers crossed
Zolang er daar niks aan de hand is,is dat voorbarig.
Bovendien,voor nu is nog altijd niet bekend hoe "gevaarlijk" dit virus is,wat helpt als bescherming en wat niet.
Is het iets wat alle lagen van de bevolking kan treffen met elke leeftijd, en is dan altijd de uitkomst,als je t hebt dan ga je dood ?
Voor het 1ste deel van vorige zin JA,qua uitkomst NEE.
En zolang niet bekend is wie de kwetsbare groep vormen die er aan kunnen overlijden,zowel in leeftijdsgroep als in algehele gezondheids indicatie(mensen met al diverse kwalen of mankementen,of geheel gezond),kan je niks bereiken met hysterie.
Dus of dit is een griepvirus met een extra lading,of dit is iet ergers met lading,maar zolang niet eerlijk word verteld wat het is,is paniek zaaien compleet overbodig.
Als hooikoorts patient o.a. nies ik wat af zelfs nu,als we ons gek laten maken,dan zit 80% van nederland straks thuis opgesloten,voor niks,omdat iemand niest :bonk:
1st gedegen info en dan pas eventueel "bang" worden,dat lijkt me een beter weg om te volgen :wink:

Back on topic,wie gaan er nog meer naar dat enge Valencia om kruit te snuiven ? :D

Je hebt helemaal gelijk. Alleen zijn de maatregelen die ieder land nemen wel helaas nadelig, terecht of onterecht. Het begint met het moment realistischer te worden dat het afgelast gaat worden.

Ik hoop het van niet, maar zoals MasterBsc hierboven zegt begint het wel realistischer te worden dat het evt kan worden afgelast. Ik heb er in ieder geval al aardig buik krampen van.

Zolang er daar niks aan de hand is,is dat voorbarig.
Bovendien,voor nu is nog altijd niet bekend hoe "gevaarlijk" dit virus is,wat helpt als bescherming en wat niet.
Is het iets wat alle lagen van de bevolking kan treffen met elke leeftijd, en is dan altijd de uitkomst,als je t hebt dan ga je dood ?
Voor het 1ste deel van vorige zin JA,qua uitkomst NEE.
En zolang niet bekend is wie de kwetsbare groep vormen die er aan kunnen overlijden,zowel in leeftijdsgroep als in algehele gezondheids indicatie(mensen met al diverse kwalen of mankementen,of geheel gezond),kan je niks bereiken met hysterie.
Dus of dit is een griepvirus met een extra lading,of dit is iet ergers met lading,maar zolang niet eerlijk word verteld wat het is,is paniek zaaien compleet overbodig.
Als hooikoorts patient o.a. nies ik wat af zelfs nu,als we ons gek laten maken,dan zit 80% van nederland straks thuis opgesloten,voor niks,omdat iemand niest :bonk:
1st gedegen info en dan pas eventueel "bang" worden,dat lijkt me een beter weg om te volgen :wink:

Back on topic,wie gaan er nog meer naar dat enge Valencia om kruit te snuiven ? :D

Dit heeft niks met angst te maken, maar met logica...
Ik heb die post geschreven nadat op het vasteland in Spanje de eerste besmettingen waren vastgesteld.

Op het moment dat men het carnaval in Venetië afgelaste vanwege een uitbraak in die regio en het feit dat er daar een grote menigte samenkwam is het vrij aannemelijk dat men ook elders in Europa (bv in Valencia, waar echt talloze nationaliteiten uit diverse regio's van landen bijeenkomen) maatregelen neemt om zo een grote uitbraak in dat specifieke land te voorkomen.

Dat het nu nog niet afgelast is heeft ook te maken met belangen. De burgemeester van Valencia heeft een ander belang dan de regering en die laatste beslist uiteindelijk wat er gaat gebeuren..
Het duurt nog twee weken voordat de meesten die kant op gaan, er kan in die tijd nog heel veel gebeuren.
En natuurlijk hoop ik niet dat het afgelast wordt, maar ik houd er wel serieus rekening mee dat het kan gebeuren.

Gaat blijkbaar gewoon door, zijn net wel 15 gevallen bekend gemaakt in valencia...

Neem AUB ook 2 weekjes vrij als jullie terugkomen en kom dan niet het huis uit :P

Zaterdag ochtend die kant op gegaan en vannacht weer thuis gekomen. Wat een geweldige stad blij het ook. Echt enorm van genoten. De sfeer in de stad was super relaxt en het weer was ook fantastisch. Ze zijn druk in de weer om alles op te bouwen, maar gelukkig was er ook al redelijk veel klaar. Zo waren er al veel churros kraampjes opgezet, veel verlichting hing alweer door de stad en de eerste bandjes waren alweer te horen. Qua vuurwerk was het ook weer een feest met natuurlijk de show in de haven als hoogtepunt. Wel jammer dat de mascleta van gisteren niet door kon gaan ivm de harde wind.

Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen of in het topic "al folders ontvangen" :p

Prijzen/ aanbiedingen zijn vrijwel gelijk gebleven als vorigjaar.
Uiteraard zijn ze ook op het internet te vinden!
20200303_210545.jpg

Ook eens een keer in de eerste dagen daarheen en dat was weer volop genieten! Eigenlijk had je dit weekend alles; muziek, optochten, dikke show, despertà, mascletàs, la Crida, churros stands, fallera's en de ninots bij de tentoonstelling. Het weer was super, de wind was wat te hard voor het vuurwerk, maar genoten van de zon en terrasjes. Je krijgt de sfeer in ieder geval goed mee en het is en blijft een prachtige stad.

Mag ook weer aanwezig zijn dit jaar met 7 mannen en 1 vrouw in één appartement op de grens van Ruzafa en Eixample.

Zo 9.30 vertrek voor 2 weken Valencia /Benidorm lekker genieten. Is er ergens een site met overzicht van alle activiteiten .ga n.l. voor de eerste keer. Stond al een hele poos op onze lijst om er is heen te gaan

Dit jaar ook voor het eerst aanwezig samen met mijn vriendin, een vriend met ook zijn vriendin! Duimen dat alles doorgaat, we hebben er zin in:)

Back
Bovenaan