Fallas 2020 [Wie gaan er]

Het is in Spanje legaal om vuurwerk het hele jaar door te kopen en af te steken, met uitzonderingen na zoals in de buurt van een bos oid. Maar dat betekent niet dat alles wordt getolereerd en dat er een wetteloosheid heerst zoals bij ons met oud en nieuw ( extreme uiterste, maar wel een mooi voorbeeld ). In een drukke stad als Valencia wordt het dus niet getolereerd dat je daar gaat stoken, met Fallas als uitzondering. Buiten Fallas kan je wel op een rustig plekje wat f2 stoken of misschien buiten de stad wat F3 vuurwerk. Kopen kan ook gewoon, alleen zijn de openingstijden wat beperkter dan tijdens de Fallas dagen.

Klopt wat je zegt, alleen is het in de zomer ook verboden ivm hitte en droogte: brandgevaar

Het is in Spanje legaal om vuurwerk het hele jaar door te kopen en af te steken, met uitzonderingen na zoals in de buurt van een bos oid. Maar dat betekent niet dat alles wordt getolereerd en dat er een wetteloosheid heerst zoals bij ons met oud en nieuw ( extreme uiterste, maar wel een mooi voorbeeld ). In een drukke stad als Valencia wordt het dus niet getolereerd dat je daar gaat stoken, met Fallas als uitzondering. Buiten Fallas kan je wel op een rustig plekje wat f2 stoken of misschien buiten de stad wat F3 vuurwerk. Kopen kan ook gewoon, alleen zijn de openingstijden wat beperkter dan tijdens de Fallas dagen.

Let er wel op dat er tijdens Fallas een gedoogbeleid geldt alleen voor het kleine vuurwerk zoals fonteinen, kleine knallertjes etc...
Trueno, Mascleta's, Cakes etc vallen niet onder het gedoogbeleid, en kunnen dus in beslag genomen worden.

Let er wel op dat er tijdens Fallas een gedoogbeleid geldt alleen voor het kleine vuurwerk zoals fonteinen, kleine knallertjes etc...
Trueno, Mascleta's, Cakes etc vallen niet onder het gedoogbeleid, en kunnen dus in beslag genomen worden.

Thanks voor de samenvatting van mijn bericht :D

Nee klopt, f2 wordt volledig gedoogd. F3 ook zeker wel, maar niet overal. Er zijn plekken waar het een no go is.

Zodra de zelf maak tevoorschijn komt op Palau duurt het nooit lang voordat de politie de tassen komt controleren haha. Jammer dat ze dan idd ook de vlinders/tracas in beslag nemen.

Ach, zo lang het zelf maak het niet verpest voor de rest die wel normaal stookt, prima toch...

Ja is ook maar een enkeling die dat doet van de miljoen toeristen die daar tijdens Fallas zijn in Valencia. Gelukkig houd dus 99,99% zich wel aan de gedragsregels die daar gelden ( geen F3 bij stokende kinderen, midden in het centrum maar gewoon op een pleintje etc waar het rustig is ). Maar vooral de beelden van Pallau zijn bekend op YouTube terwijl dat helemaal niet representatief is voor het stoken tijdens Fallas. Door heel de stad wordt door zowel locals als toeristen de hele dag geknalt. Ook tijdens de Desperta om 08.00 hoor je door de hele stad truenos en tracas. Echt een heerlijke traditie.

Ja is ook maar een enkeling die dat doet van de miljoen toeristen die daar tijdens Fallas zijn in Valencia. Gelukkig houd dus 99,99% zich wel aan de gedragsregels die daar gelden ( geen F3 bij stokende kinderen, midden in het centrum maar gewoon op een pleintje etc waar het rustig is ). Maar vooral de beelden van Pallau zijn bekend op YouTube terwijl dat helemaal niet representatief is voor het stoken tijdens Fallas. Door heel de stad wordt door zowel locals als toeristen de hele dag geknalt. Ook tijdens de Desperta om 08.00 hoor je door de hele stad truenos en tracas. Echt een heerlijke traditie.

Kort samenvattend: Zelfde probleem als hier in NL dus :wink:

Vorig jaar al een dikke mascleta in Beniclap gezien.
Dit jaar met 225 kilo als ik het goed heb door ricasa, dus ben heel benieuwd wat dat wordt, zeker weer daar kijken. het plein is mij wat te druk na al die jaren dat ik er al kom, dus ga zelf maar 1x op het plein kijken, kan ik de rest van de dagen lekker op me nest blijven liggen en door de straatjes struinen voor straat mascletas.

De officiële posters voor Las Fallas 2020 :: De ontwerper wilde twee belangrijke elementen van het feest, de Mascletà en de Cremà samen extra benadrukken op de ontwerpen, die vanavond bekend zijn gemaakt.
#Falles20

82897920_2742599385786064_2605738671160164352_n.jpg

https://www.facebook.com/search/top/?q=fallasfestival.nl&epa=SEARCH_BOX

Ik ben bang dat Fallas voor mij op het laatste moment niet door gaat...

Het bedrijf waar ik een appartement heb geboekt is over de kop, op geen enkele manier meer mee in contact te komen, website op zwart...
Alles al betaald, dat wordt dag Fallas en Dag centen :sad:

Het bedrijf waar ik een appartement heb geboekt is over de kop, op geen enkele manier meer mee in contact te komen, website op zwart...

dat is goed balen zeg :-( hoop voor je dat het toch nog misschien goed komt

Zo dan, sterkte er mee!

Even een vraag, het scheelt me zo 200 euro voor een vliegticket als ik sochtends terug vlieg. Maar dan heb ik rond 03:30 een taxi nodig.
Heeft het nut om te reserveren of zal ik een dag van te voren daar bij een bedrijf naar binnen lopen. Of zal ik snachts het op straat proberen op een drukkere weg.

Dit probleem heb ik dus ook! welke had jij als ik vragen mag? My reception toevallig?

Back
Bovenaan