Fallas 2020 [Wie gaan er]

Vuurwerkliefhebbers, opgelet! Het hoofdprogramma is (al enige tijd) officieel. Wij moesten even twee keer met onze ogen knipperen maar het staat er echt:
13 maart :: 00:00 - Mascletà (Nocturna)
14 maart :: 00:00 - Mascletà (Nocturna)
15 maart :: 00:00 - Pyrotechnisch spektakel
Dat is drie keer s'avonds op Plaza Del Ayuntamiento én bovenop de reguliere mascleta's van 14:00. Veel vuurwerk dus, al vanaf 13 maart! We houden dit in de gaten, hopen niet dat het een typo is en op 30 januari tijdens het pyrotechnisch gala zal het hopelijk worden bevestigd mét extra info.
Het openingsweekend: We wisten al dat het definitief verplaatst was naar het weekend van 29 februari / 1 maart. Hierbij nog maar een keer de bevestiging. Op de zaterdag van het openingsweekend staat er weer een 'Pyrotechnisch Spektakel' in het programma. Waar en wat? Dat weten we waarschijnlijk - hopelijk op 30 Januari.
Over 30 Januari gesproken, op die dag vindt in Valencia het pyrotechnisch gala plaats en dan weten we wie de vuurwerkshows uit het officiële programma gaan verzorgen. Wij hopen dat Ricasa zich weer meldt maar volgens de laatste berichten -een tijd geleden alweer- gaan we deze grootmeesters helaas niet zien tijdens de laatste dagen van #falles20
Wie van jullie waren bij de Macromascleta in Benicalap vorig jaar op 19 maart? Goed nieuws want Federació Amics de la Pólvora de Benicalap is druk bezig met de organisatie van de ‪#‎macromascleta2020‬
*♂️Tot slot, ook voor Las Fallas 2020 komt er weer een straat programma. Dus, huur alvast een fiets, ga voor de zekerheid trainen en ontdek alle uithoeken van Valencia, komende maart.
Alle programma's voor #falles20 zijn zoals gewoonlijk weer te vinden op de website (fallasfestival.nl). Ze worden continue bijgewerkt tot en met tijdens Las Fallas. Sla ze dus niet op of print ze niet uit maar hou steeds de website in de gaten voor de meest actuele informatie.
Belangrijke wijzigingen zullen we ook hier op facebook communiceren.

https://www.facebook.com/search/top/?q=fallasfestival.nl&epa=SEARCH_BOX

Zijn ook alle kleinere shows erop te vinden met straatnaam etc? Of zal ik daarvoor mensen benaderen online en googlen?
Ik hoef niet alles mee te maken want dam word het weer zo'n geplande verwachtings pyro vakantie... Als ik wat mis is dat ook prima.
Ben benieuwd! Fiets ga ik zeker boeken.

Ook op de site van fallasfestival komt het hele programma te staan. Wij gebruiken deze ook de laatste jaren en werkt echt perfect.

Avond shows in de bedding vind ik al jaren niet meer interessant, op de nit del focus van afgelopen jaar na natuurlijk. Doe mij de nocturnas in de straat maar.

Avond shows in de bedding vind ik al jaren niet meer interessant, op de nit del focus van afgelopen jaar na natuurlijk. Doe mij de nocturnas in de straat maar.

Deze graag delen hier, helaas vorig jaar geen 1 mee gepakt. Maar die zullen allemaal niet rond de Castillos geschoten worden volgens mij? Ik vind de Castillos interessant genoeg om ze zeker niet over te slaan, dus die ga ik dan combineren als het lukt.

Deze graag delen hier, helaas vorig jaar geen 1 mee gepakt. Maar die zullen allemaal niet rond de Castillos geschoten worden volgens mij? Ik vind de Castillos interessant genoeg om ze zeker niet over te slaan, dus die ga ik dan combineren als het lukt.

Wij pakken eigenlijk alles van Fallasfestival, dus gewoon die in de gaten houden, fietsje huren en een strakke planning maken haha.

Zit hier in een dubio..
Kan in verband met onderhoudswerkzaamheden geen vrij krijgen van het werk in de week van 16 maart..
Kan echter wel 12tm15 maart vrij krijgen..
Is het t waard om die 4 dagen mee te pakken?
Of ga ik teveel missen?

Zou zeker dan gaan dat weekend heb je een paar hele dikke avond shows op het plein waar de mascletas geschoten worden

Zit hier in een dubio..
Kan in verband met onderhoudswerkzaamheden geen vrij krijgen van het werk in de week van 16 maart..
Of ga ik teveel missen?

Echt genoeg te doen!! Als je 12 tot 15 maart gaat zit je buiten de topdrukte. Aan de ene kant wel erg lekker. Valencia is dan nog redelijk "rustig". Mascleta op het plein zijn wel wat minder kwa omvang en kwaliteit maar soms heb je geluk en zit er een topper tussen. Je mist enkel wel de Castillo en je zal moeten zoeken naar straatmascletas/nocturna maar dat zullen er niet heel veel zijn. Dus je mist wel wat maar er valt ook genoeg te zien en te doen.

Zit hier in een dubio..
Of ga ik teveel missen?

Mijns inziens mis je dan juist het hele gebeuren van het feest.

Doet mij denken aan:'wel het vuurwerk ophalen tijdens de ophaaldagen, maar het vervolgens niet afsteken.' Allebij is leuk, maar uiteindelijk gaat het wel echt om de 31e (in dit geval dus 15 t/m 20 maart).

Dan kan je ook zonder problemen zelf stoken, en zijn de straten overal gezellig druk en zijn er overal straatmascletas.

Erg lastig dus zo haha!
Het zou voor mij het eerste jaar zijn en had het eigenlijk door het niet vrij kunnen krijgen al redelijk opzij gezet.
Tot ik de data in het topic zag:
��13 maart :: 00:00 - Mascletà (Nocturna)
��14 maart :: 00:00 - Mascletà (Nocturna)
��15 maart :: 00:00 - Pyrotechnisch spektakel
Vandaar de gedachte om dan toch van 12 tm 15 maart mee te pakken!

Idd als je alleen die data vrij kan krijgen, dan gewoonn lekker gaan.
Vaak op fallas festival is er rond die tijd al wel 1/2 straatmascleta's te vinden (helemaal vaak in het weekend want dan zijn ze snneller). Verder heb ik het de afgelon jaren ook genoeg gezien (hoogte punt waren er 33 in een week) (mn 2e jaar alles met taxi gepakt (wel <90 kwijt maar genoeg gezien).

En wat baal ik nu dat ik 15/20 heb gekozen.
Dacht ik ga wat minder lang dus wat minder last van de foetjes omdat het nog rustig is. Op stoken palau etc na. Alleen nu er meer avond shows te zien zijn baal ik wel. Zn nocturnna in de avond is gewoon heerlijk en de 15e afgelopen jaar pronk stukken gezien :).

#zin aan :)#

Mijns inziens mis je dan juist het hele gebeuren van het feest.

Doet mij denken aan:'wel het vuurwerk ophalen tijdens de ophaaldagen, maar het vervolgens niet afsteken.' Allebij is leuk, maar uiteindelijk gaat het wel echt om de 31e (in dit geval dus 15 t/m 20 maart).

Dan kan je ook zonder problemen zelf stoken, en zijn de straten overal gezellig druk en zijn er overal straatmascletas.

Ik snap wat je bedoelt maar de vergelijking is te extreem. Hij mist inderdaad het echte feest maar er zijn dit jaar wel nog Nocturnas op Plaza del Ayuntamiento de 13e en 14e. Je pakt dus wel elke dag een Mascleta mee om 14.00 en op de 13e en 14e ook nog een Nocturna. Verder maak je inderdaad het feest Fallas zelf niet mee en daar komt veel meer bij kijken dan een Mascleta. De hele stad is in een traditioneel feest veranderd, waar je niks meer van herkend na die dagen.

Maar iets is beter dan niets, zie het dan nu als een city trip met toevallig dik vuurwerk. En dan probeer je voor volgend jaar wel vrij te krijgen tijdens Fallas zelf!

Back
Bovenaan